V
Vastanainut???
Vieras
Harvoin ennenkin, nyt vielä harvemmin. Ilman seksiäkin pärjää, mutta haluaisin kuitenkin toisen huomion, tuntea itseni naiseksi ja halutuksi. Mies on kyllä hellä ja innoissaan tulevasta lapsesta, mutta ei tunnu näkevän minua naisena. Masentavaa. Olen yrittänyt ottaa asian puheeksi, mutta ilman vastakaikua. Mies syyttä työstressiä, ettei ole huomionut minua tarpeeksi. Huomio kyllä muuten, mutta erotiikka puuttuu. Hänen työnsä ei ole erityisen stressaavaa tietääkseni ja olemme keskustelleet työasioista usein, luulisi stressin välillä helpottavankin enkä ymmärrä, että se purkautuu jatkuvasti samalla tavalla. En siis väheksy työasioita, mutta en usko niiden olevan syynä tähän. Haluan erotiikkaa elämääni, raskaana tai ei. Masentaa, kun mieheni unohtaa asian viikoiksi ja käyttää siihen lopulta muutaman minuutin kerran, pari kuussa. Mainittakoon vielä, että olemme olleet aviossa alle vuoden, tunteneet kyllä kauemmin. Miehestä johtuen suhde ei ole koskaan ollut erityisen kiihkeä - niin kiihkeä kuin toivoisin ja millaiseen olen tottunut aiemmin miesten kanssa. Haluaisin tuntea itseni halutuksi. Ymmärrän, että raskaus voi vaikeuttaa asioita. Mutta se ei yksin ole syy. Pelkään, ettei asia korjaannu. Nyt olisi aikaa olla kahdestaan eikä edes ehkäisystä tarvitsisi huolehtia. Minun puolestani asia olisi kunnossa. Vauvamahani on edelleen melko pieni, minua ei voi syyttää haluttomuudesta, lihomisesta tai edes huonotuulisuudesta raskausaikana. Vaan mistähän.
Kaikillehan lienee selvää, että naiselle on tärkeää tuntea itsensä naiseksi ja siihen vaikuttaa paljon miehen suhtautuminen. Saan kyllä hellyyttä, mutta en enempää. Myönnän, että kaipaisin myössyvällisempiä keskusteluja, erotiikkaa, romantiikkaa yms. huomiota. Lapsen saaminen (esikoisen) saa minut kyllä tuntemaan itseni naiseksi, mutta lähinnä äidiksi, mikä on tietenkin eri asia. Keskitynkö tästä lähin pian syntyvään lapseeni ja unohdan koko jutun? Ihmettelen välillä harmissani, että minut edes saatiin tähän siunattuun tilaan. Ainakin lasketun ajan arviointi oli helppoa, kun mahdollisuuksia raskaaksi tulemiseen on niin harvoin...
Kuinka muilla: seksiä raskausaikana? Usein / miksi ei? Haluttomia miehiä? Ja mikä auttaa?!
Kaikillehan lienee selvää, että naiselle on tärkeää tuntea itsensä naiseksi ja siihen vaikuttaa paljon miehen suhtautuminen. Saan kyllä hellyyttä, mutta en enempää. Myönnän, että kaipaisin myössyvällisempiä keskusteluja, erotiikkaa, romantiikkaa yms. huomiota. Lapsen saaminen (esikoisen) saa minut kyllä tuntemaan itseni naiseksi, mutta lähinnä äidiksi, mikä on tietenkin eri asia. Keskitynkö tästä lähin pian syntyvään lapseeni ja unohdan koko jutun? Ihmettelen välillä harmissani, että minut edes saatiin tähän siunattuun tilaan. Ainakin lasketun ajan arviointi oli helppoa, kun mahdollisuuksia raskaaksi tulemiseen on niin harvoin...
Kuinka muilla: seksiä raskausaikana? Usein / miksi ei? Haluttomia miehiä? Ja mikä auttaa?!