seksiä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja koska uskaltaa?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

koska uskaltaa?

Vieras
Hei!

Mulla on synnytyksestä nyt reilut kolme viikkoa ja tunnen olevani jo aikas hyvin palautunut. Jälkivuotoa ei enää ole ja paikat tuntuvat muutenkin ihan normaaleilta...Synnytyksessä tuli pieni repeämä, joka saatiin siististi korjattua muutamalla tikillä. Kovasti tekisi mieli jo vähän sekstailla...vaan enpä ole uskaltanut vielä.

Eihän tässä jäniksen selässä tietenkään olla ja onhan se loppuelämä aikaa harrastaa taas seksiä. Kertokaahan nyt kuitenkin omia kokemuksianne, milloin aloititte seksielämän synnytyksen jälkeen? Musta tuntuu, että jo pitkään kadoksissa olleet halut olisivat palautuneet, enpä tiedä syytä... Seksi oli pelkkää lapsen tekoa viimeiset pari vuotta, ehkä siitä meni siksi hieman maku. Pitkästä aikaa haluttaisi ihan oikeasti...

ei muuta kuin rohkeasti vaan aloitatte jos molemmista se tuntuu hyvältä. Vain toista miellyttääkseen sitä ei kannata tehdä koska sitten se alkaa taas maistua puulta...(meillä oli myös lapsensaaminen aikamoista tehtailua joten raskautumise jälkeen kummallakaan ei kauheasti haluja tehtailuun ollut :). Meillä alotettiin hommat siinä 4kk paikkeilla haaaarvakseltaan. Sitä edelsi selibaatti aina 3 raskauskuukaudesta lähtien,mikä tosin ei kumpaakaan häirinnyt, seksi ei vaan mahtunut meidän elämäämme silloin.

Ekakerta oli kuin ekakerta silloin joskus, ei mikään järisyttävä kokemus puoleen eikä toiseen. pikkuhiljaa siitä lähti sänkyhommat käyntiin harvakseltaan mutta seksi on kyllä ollut paljon parempaa kuin ennen lasta. MIstä lie johtuvaa. Onnea matkaan!

Siitä vaan kokeilemaan jos haluja löytyy! Mulla on nyt n. 2,5kk synnytyksestä ja en ole vielä uskaltanut. Just olin jälkitarkastuksessa ja lääkärikin sanoi että on vähän ärtyneen näköinen emätin vielä että ei välttämättä ihan heti kannata kokeilla jos ei kiinnostustakaan liiemmin ole. Eikä kyllä olekaan... Mies parka vaan on joutunut olemaan puutteessa vähän pitempään, nuo halut kun meikäläisellä on olleet nollassa jo reilusti ennen synnytystäkin. Niin ja mä repesin aika pahasti, istunutkaan en kahteen viikkoon että eipä ole ekana tullut seksi mieleen ;)
Meillä myös tuo lapsenteko otti aikaa muutaman vuoden eli voipi siitäkin johtua että ei niin hirveesti huvita kun oli sellasta väkisin vääntämistäkin välillä.
Mutta tosiaan hyvä jos haluttaa, kannattaa ainakin kokeilla!

me sekstattiin 2 vkoa synnytyksestä ekan kerran.
mulla oli haluja koko raskausajan ja siis tuolloin 2 vkoa synnytyksen jälkeen seuraavan kerran. ihan mun aloitteesta tosiaan seksi lähti taas ""käyntiin"". mies olis ollu valmis odottamaan niin kauan kuin ""täytyy"". tikkejä mulle ei laitettu ensimmäistäkään (ei leikattu, ei revennyt) ja jälkivuoto oli tuolloin jo loppunut. eli mitkään fyysiset rajoitukset ei ollu enää esteenä. henkiseen puoleen vaikutti varmaan sekin, että kyseessä ei ollu ensimmäinen lapsi ja tuo ""synnytyksen jälkeen eka kerta"" on koettu jo aikaisemminkin - eikä sitä kohtaan ole mitään pelkoja tai jännitystä.

mä oon saanu hämmästelyjä aikasemmin täällä, että miten noin aikaisin, siksi siis perustelin jo etukäteen ;)

meilläkään ei kummemmin haluja ole ollut. aika tasan 2 kk synnytyksen jälkeen kokeiltiin, mutta siihen se sitten jäikin vähäksi aikaa varmaan..erillaiseltahan se tuntui..

Meillä alotettiin puuhailut jälkitarkastuksen jälkeen eli n.8 vko synnytyksestä (mulla repes paikat eli oli tikkejä ja muutenkin paikat hellänä pitkään). Ei kiinnostanut ennen sitä ja vähän kyllä jännittikin... Mutta jos susta siltä tuntuu, niin hommiin vaan :)

Ja vielä omia kokemuksia: mulle ainakin eka kerta synnytyksen jälkeen oli kuin se ""ihan eka kerta"". Eikä kyllä ollut kummoinen kokemus :) Olipa jopa kivuliasta, kun paikat oli niin piukkana, mutta siihen auttoi se, että mitä useammin puuhailtiin niin sitä paremmin alkoi homma sujumaan! Meillä siis alun ""väkinäinen puurtaminen"" palkittiin :) Lopulta seksi oli (ja on edelleen) kivempaa ja tuntuu paremmalta, kuin koskaan aiemmin!

Että ei kannata pelästyä, jos alkuun tuntuu oudolta :)

Mä sain 8 tikkiä synnytyksessä (välilihan leikkaus + repeämät) ja en ole vielä (n. 3 viikkoa synnytyksestä) uskaltautunut petipuuhiin vaikka mieli tekisi. Mun mielestä tikit tuntuvat paikoin vielä, ja alapään arpien kohdalta kudos tuntuu ""oudolta"". On sellainen olo, että paikat repeäisi uudelleen jos nyt alkaisi seksiä harrastamaan. Eli henkisesti olisin valmis, mutta fyysiset tekijät tuntuvat vielä esteeltä...

yks tällanen konkarin vinkki.. jos haluttaa, mutta paikat ei oo tarpeeks kosteat, käyttäkää jotain liukastetta! se on ihan mukava lisä jo esileikkivaiheessa, ei tarvi jännittää kostuuko... jos ei oikeita liukkareita halua ostaa, me on käytetty ihan essex lotion kosteusrasvaa... toimi raskausaikanakin hyvin kun mun hormoonit aiheutti saharan autiomaan.

Yhteistyössä