seksielämän taantuminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja parisuhteessa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

parisuhteessa

Vieras
Luin äsken toista ketjua jossa käskettiin naista puhumaan miehelleen haluistaan, joten päätinpä aloittaa uuden keskustelun parisuhteen seksielämän taantumisesta ja siitä kuinka mies ei tunnu ymmärtävän puhetta, huolimatta siitä kuinka selvästi yritin itseäni ilmaista. Takana on pitkä suhde (melken kahdeksan vuotta yhdessä). Ensimmäiset vuodet olivat ihania seksielämän kannalta, mies oli alusta asti innokas antamaan pitkiä esileikkejä, nuoli, hyväili, sormetti, tiesi että nautin ja tykkäsin tästä kovasti! Vähitellen ensimmäisten vuosien jälkeen alkoi miehen innostus esileikkiin hupenemaan, esileikki lyheni ja lyheni. Minua kiinnosti seksi tämän takia yhä vain vähemmän, ja voisin kuvitella että mies on tiennyt mistä tämä johtuu. Hän ei kertaakaan valittanut mistään, ei toivonut itse mitään tehtävän erilailla, ja sanoi että rakastaa itse nuolemista yms. Joka kerta hän puhui siitä kuinka haluaisi nuolla ja mitä kaikkea haluaisikaan tehdä minulle, mutta kun sitten olin virittäytynyt oikeaan tunnelmaan, niin itse akti oli lyhyt ja esileikki kerta kerran jälkeen lyhyempi ja huonompi. Pari kertaa toivoin pidempää esileikkiä ja mies vaikutti innostuneelta. Kerta kerran jälkeen petyttyäni seksiin, ei seksi enää kiinnostanut. Meni melkein vuosi ennen kuin seksi taas kiinnosti ja päätin vielä kerran kokeilla. Ennen viimeistä kertaamme keskustelimme seksistä avoimesta. Mies oli tyytyväinen, ei löytänyt mitään parannettavaa. Itse toivoin jälleen kerran pitempää esileikkiä ja sanoin että se on lyhentynyt olemattomiin. Mies oli samaa mieltä ja halusi itsekkin pitkää esileikkiä. Vihdoin pitkän odotuksen jälkeen olin taas innostunut seksistä ja päätimme vielä yrittää. Esileikkiä ei ollut OLLENKAAN, mies hyökkäsi suoraan kimppuun ja kävi itse asiaan. En ehtinyt saada koko jutusta itse MITÄÄN ja olin todella pettynyt. Sanoin etten halua enää harrastaa seksiä hänen kanssaan, jos se on tällaista ja ehdotin eroa. Mies ei halunnut erota, mutta itse olin niin katkera ja surullinen tästä kaikesta, että vihdoin halusin kuitenkin erota. Tuskin seksitön suhde olisi pidemmän päälle toiminut ja en halua seksielämää, jossa en saa itse mitään. Nyt erosta on joitakin viikkoja ja mies haluaisi palata takaisin yhteen. Itseäni ei kiinnosta enää. Edelleen on niin huono maku kaikesta, ettei kiinnosta edes nähdä. En voi ymmärtää mitä miehen mielessä tapahtui, mihin katosi esileikki, miksei edes suora puhe tehonnut??? Harmittaahan se ero kuitenkin, kun suhde oli muuten hyvä. En voi käsittää mitä miehen päässä tapahtui. Miksei puheet ja teot enää kohdanneet.

Kokeilitteko milloinkaan sanoa konkreettisesti mitä haluatte milloinkin tehtävän.
Ei yleisluenteisesti haluan lisää esileikkiä.
Vaan esimerkiksi, haluaisin aluksi hiusten silittelyä, ja siitä etenette pyydellen, rinnat, selkä, polvet, varpaat.
Tietysti monisanaisemmin, kun mitä minä tässä luettelin.
Ja jokaisella kerralla eri järjesjyksessä.
Te pyydätte ja mies toteuttaa pyynnöt.
Näin myös miehen mielenkiinto säilyy pitempään.
Nimittäin, jos mies ei tiedä mitä tekisi, niin silloin hän helposti oikaisee sinne yhdynnänpuolelle ja ne esivalmistelut unohtuvat.

Kannustuksena voitte myös kertoa tuntemuksistanne, milloin hyvälle tuntuu.

Esileikkiä ei ollut OLLENKAAN, mies hyökkäsi suoraan kimppuun ja kävi itse asiaan. En ehtinyt saada koko jutusta itse MITÄÄN ja olin todella pettynyt.
Kuulostaa todellakin jo niin järjenvastaiselta paradoksilta että voisikohan sitä ymmärtää paremmin jos kääntäisi asioita toisinpäin?
Jos mies ei kertaakaan valittanut mistään, niin eikö mies olisi voinut olla itse täysin tyytyväinen?
Jos hän ei halunnut mitään tehtävän erilailla, niin toteutuiko hänen toiveensa niin hyvin ettei parannettavaa löytynyt?

Joka kerta hän puhui siitä mitä kaikkea haluaisikaan, ja sanoi että itse rakastaa kuvailemiaan tapahtumia, ja kertoi siitä mitä haluaISI tehdä muttei tee, toistaen tätä aina uudestaan ja uudestaan. Jotainhan hän teki kauan, niin tapahtui ja niin virittäydyit oikeaan tunnelmaan.

Niin myös itse akti lyhentyi, esileikki kerta kerran jälkeen piteni kuten toive kuului ja mieskin vaikutti innostuvan tästä esileikistä. Ennen viimeistä kertaa esileikki oli keskustelua seksistä avoimesti.

Itse toivoit jälleen pitempää esileikkiä ja mieskin halusi pitkää esileikkiä. Vihdoin pitkän odotuksen jälkeen olit innostunut yrittämään. Taas seksi kehittyi samaan suuntaan, omasta mielestäsi lyhentyi olemattomiin, mutta mies saikin jo pikavauhtia tyydytystään.

Voisiko esileikki onnistua jopa yli odotusten? Outoa kai, mutta sellainen lopputulos miehen kannalta vaikuttaisi olevan.

Viimeksi muokattu:
Olen miettinyt ihan samaa. Mikä ihme siinä on, että parisuhteessa pidemmän päälle mies tuntuu unohtavan naisen tyydyttämisen. Suuseksiä antaa harvoin, vaikka ottaa sitä mielellään vastaan. Väittää vielä, että maistun sieltäkin hyvältä, joten hygienian ontumisesta ei ole kyse. Silti ei vaan saa aikaiseksi. Ei myöskään innostu koskaan uudestaan seksistä, kun itse saa. Joskus seurustelun alkuvaiheessa saatettiin harrastaa seksiä vuorokauden ympäri: mies jaksoi innostua monta kertaa peräkkäin. Nyt ei puhettakaan, että edes kahta kertaa viitsisi vaivautua, vaikka näkee että naisella vielä riittäisi intoa ja halua. Minuuttimunasta ei ole kyse, mutta ilman esileikkiä perusjyystön tulisi sitten kestää tunteja, jotta nainen saisi tai edes ehtisi kyllästyä.

No vuosien keskusteluyritykset eivät auttaneet, joten siirryin vapaaehtoisesti harrastamaan ns. vieraissa käyntiä. Niinpä sitten kotona hoidetaan miestä ja kylässä naista. Käyhän se näinkin. Eroakin on mietitty, lähinnä mun puoleltani. Ehkä sekin joskus koittaa.

Mielestäni mies tai nainen, joka ei edes yritä tyydyttää kumppaniaan, antaa toiselle luvan hakea tyydytyksen muualta. Pihtaamisella ei voita mitään ja pihtaamista on myös se, ettei tyydytä kumppaniaan.

Olen miettinyt ihan samaa. Mikä ihme siinä on, että parisuhteessa pidemmän päälle mies tuntuu unohtavan naisen tyydyttämisen.
Ei mikään ihme vaan järjellä selitettävissä oleva kehityskulku. Se olisi ihme jos sitä ei tapahtuisi myriadien syiden luonnollisena seurauksena. Niitä syitäkään ei ole sinänsä tarvetta tietää, eikä välttää kaikkia, koska nekin ovat välttämättömiä elämän perusosasia. Uskon että seksiongelma lähes aina irtoaa sen syntymisen aiheesta. Syyn selvittäminen ja poistaminen voi jopa pahentaa oireilua. Jos odotetaan ongelman häviävän poistamalla sen alkusyy, eikä jo tapahtuneet syyn seuraukset voi tietenkään kadota, niin ongelma pysynee ennallaan, mitä hätästressi pahentaa. Syntyy takaisinkytketty ongelman kiertovahvistus.

Intiimi alue on kriittisen häiriöherkkä ja yliohjautuva. Suomeksi sanottuna voi tulla paha ongelma jo siitä jos huomataan alkavia ongelman oireita. Ensimmäisen syyn seuraus on lievä oire, josta tulee toinen syy toiselle seuraukselle, voimistunut oire. Ongelman olemassaolo on jo suurempi syy ongelman olemassaoloon ja jatkuvuuteen.

Mielestäni mies tai nainen, joka ei edes yritä tyydyttää kumppaniaan, antaa toiselle luvan hakea tyydytyksen muualta. Pihtaamisella ei voita mitään ja pihtaamista on myös se, ettei tyydytä kumppaniaan.
Aika monimutkaisia ajatusrakennelmia ihmiset tarvitsevat tyynnyttääkseen omaatuntoaan. Mielestäni tuo (kaksoisitsepetoksellinen fantasiapsyykate) vaikuttaa siltä niinkuin tekisit tarpeettoman väärästä syystä tarpeeksi oikein.

Mielestäni hassu ajatus: Kukaan ei pyydä lupaa, eikä sitä tarvita. Kukaan ei sitä anna, ei kukaan sitä saa, lupa halutaan ja se otetaan toiselta salaa itseltä ja ajatellaan toisen tietämättään antaneen itselleen saaduksi.

En ota muuten kantaa siihen mikä on pihtausta, kuin että montaa sorttia täytyy olla, eikä millään niistä voita mitään arvokasta itselle tai toiselle.

No vuosien keskusteluyritykset eivät auttaneet, joten siirryin vapaaehtoisesti harrastamaan ns. vieraissa käyntiä. Niinpä sitten kotona hoidetaan miestä ja kylässä naista. Käyhän se näinkin. Eroakin on mietitty, lähinnä mun puoleltani. Ehkä sekin joskus koittaa.
Sanoisin että teiillä on sopimukseton tila. Mahd. ent. sopimukset riitautuneina rauenneet tai mitätöityneet motivaation puuttuessa. Nyt omaehtoista peruskotiteollisuutta ja pienlibidohuoltoa.
Jos tuon järjestelmän kanssa tulee kohtuullisesti tai hyvinkin toimeen niin käyhän se.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä