Seksihalut ihan hukassa synnytyksen jälkeen, palaako ne koskaan?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auttakaahan jos osaatte
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

auttakaahan jos osaatte

Vieras
Ja synnytyksestä on aikaa jo 6kk. Seksiä on harrastettu ja joka kerta kuitenkin pidän siitä lopuksi eli saan orgasmin mutta se itsensä oikeaan tilaan saaminen tuntuu niiiiiin työltä ja tuskalta. Miehen mieliksi olen mennyt mukaan, itse olisin voinut olla ilmankin ihan hyvin tämän ajan.

Imetän edelleen ja jostain muistan lukeneeni imetyksen näistä "haitoista" eli voiko joku kertoa, palaako halut kun imetys loppuu? Esim. kuukautisia ei ole näkynyt ja ennen raskautta halut vaihtelivat paljon kierron mukaan, mutta en koskaan ollut näin haluton. Inhottavaa kun haluaisi haluta mutta ei tunnu mielekkäältä...

Mulla meni halujen palaamiseen joku 3-4 kk imetyksen lopettamisen jälkeen. Eli kauan. Onneksi mies on ollut suhteellisen ymmärtäväinen.

Itselle oli myös tärkeää, etten ryhtynyt seksiin, kun minun ei tehnyt mieli. Välillä en sitten missään vaiheessa saanut itseäni tunnelmaan, ja seksin jälkeen lähinnä etoi :/ Mulla myös nuoruusvuosilta ikäviä kokemuksia, sellaista painostamista, joten olen ehkä ollut senkin vuoksi herkkä tuohon jos tuntuu että joudun vastoin tahtoa harrastamaan seksiä.

Kun omat halut alkoivat palailla, aloin myös tarkoituksella aktivoida niitä muutenkin. Luin romanttista kirjallisuutta, katsoin leffoja, lueskelin eroottisia tarinoita jne. Samoin aloin myös itse masturboida, kun yhtään siltä tuntui.

Kyllä se siitä pikku hiljaa lähti käynnistymään, normaali seksielämä siis. Mutta nyt olen taas raskaana ja halut menivät noin 2 kk sitten. Näillä mennään taas. Huoh.

Muita yleisiä syitä jotka voivat olla aiheuttamassa ja pahentamassa haluttomuutta on mm. väsymys, kiire ja stressi. Samoin, jos tunnet että mies ei ole mukana arjessa, ei auta tai tue sinua tai ei ymmärrä haluttomuuttasi. Jos teillä on riitoja tai jos sinua kuormittaa joku muu elämäntilanne.

Pitkään suhteeseen mahtuu aktiivisempia ja hiljaisempia kausia! Kyllä se siitä. Toivottavasti miehesi ymmärtää, että tämä on tilapäistä, eikä vika ole hänessä. Välillä ei vaan haluta, vaikka kuinka haluaisi haluta :)

Meillä ei mies ole painostanut, itse itseäni painostan enemmänkin. Elämä on muuten ihanaa, tietysti vauvan kanssa yöllä heräily väsyttää hieman. Isompia riitoja ei ole nyt ollut.

Ehkä se sitten siitä kun imetys loppuu. Toki näihin 10 vuoteen mitä yhdessä on oltu, on mahtunut näitä seksittömiä kausia välillä mutta ei näin pitkiä.

Sama juttu. Imetän edelleen ja halut kateissa. En huolestu koska näin toisen lapsen kohdalla tiedän että palautuu kun lopettaa imetyksen ja normaali hormoonitoiminta palaa.

Yhteistyössä