Seksin puutteessa parisuhteessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Puutteessa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Puutteessa

Vieras
Mieheni ei halua minua. Hän panttaa seksiä ja yhdyntää on enää muutaman kerran kuukaudessa- sekin minun aloitteestani. Suuseksiä hän kyllä on minulta vailla, mutta rakastella ei halua. Olemme vähän päälle kolmikymppinen pari, yhdessä olleet vasta pari vuotta. Tämä asia rassaa minua todella pljon, mitään syytä hän ei osaa sanoa. Onko enää pian ihme, jos vieraat miehet alkavat kiinnostamaan? Kaipaan tuntea itseni haluttavaksi ja kaipaan intohimoa. Mies ei myöskään koskaan suutele minua, pelkkiä poskisuukkoja. En enää tiedä mitä tehdä.

no on se sinulla paremmin asiat kuin minulla , en ole vaimoltani saanut seksiä 1,5 vuoteen ollenkaan , joten ole tyytyväinen edes siihen että saat olette kerran kuukaudessakaan , ja kun vaimoni ei halua puhua koko asiasta mitään , ollaan vaimon kanssa oltu yksissä 12 v ja on pari lasta jotka ovat jo toisella kymmenellä itse olemme vaimon kanssa 40v , olen vaan tosissani alkanut jo harkita avioeron ottamista ja hakis uuden kumppanin joka haluis seksiä normaalisti vielä .

Oletteko miettinyt onko liitossanne jokin muu asia mikä ei toimi kuten aiemmin?
Puolison pitää olla rakastettava jotta yleensä pystytään olemaan seksuaalisessa kanssakäymisessä. Kysykää itseltänne / puolisolta mikä teissä on se asia mikä estää edelleen jatkamasta ihanaa seksisuhdetta.
Onko puolisolta kysyminen liian vaikeaa, sillä häneltä saisi ainakin sen oikean vastauksen?
Tai onko niin kuten usein nykyään on. Eli ihmisillä on paljon seksisuhteita ennen avioliittoa, niin sitten kun avioliitossa pitäisi elää yhden kanssa ei saadakkaan pitkän päälle riittävää vaihtelua ja pitkästytään?

Niin, voihan se olla, että pieni pyöristyminen vaikuttaa miehen halukkuuteenkin. Tosin on se mieskin vatsaansa kasvattanut yhdessä ollessamme. Muuten luulen olevani se sama nainen kuin ennenkin.

Hellyyttä suhteessamme on kyllä. Lähinnä kyllä mieheni haluaa minun häntä silittelevän ja hellivän kuin sitä itse minulle antaa. Öisin hänellä on kyllä tapana vetää minua syliinsä, kun nukun. Tapa on lähinnä ärsyttävä, koska olen aina unessa ja herään siihen. Itse kerron usein miehelleni, että rakastan häntä ja kuinka seksikkäänä häntä pidän. Minulle ei noita sanoja ole sanottu pitkään aikaan.

Ei kai pieni pyöristyminen ole pahasta. Ainakin jos naiselle jää synnytyksestä pieni vatsa, niin sehän on jopa viehättävä. On kun nainen olisi raskaana, ja raskaana oleva nainen on kaunis miehen silmissä.
Te ilmeisesti rakastatte toisianne eri tavalla. Miehellenne on fyysinen kosketus ensisijaisen tärkeää. Te taas haluaisitte kuulla mieheltä lempeitä sanoja. Miten hänet nyt saisi ymmärtämään teidän tarpeenne kuulla lempeitä sanoja. Sekö ei onnistu siinä samalla kun te hellitte ja hyväilette häntä, että hän opettelisi sanomaan hellät sanat. Sen kun hän kerran oppii niin kyllä hän niitä sitten käyttää jatkuvasti. Ne pitää kylläkin oppia sanomaan aidosti, koska kommunikoinnista 10% on puhetta ja 90% ilmeitä eleitä äänen sävyjä. Sekin jos huudetaan toisesta päästä taloa rakastan sinua ei ole niin uskottava, kun sen käy kuiskaamassa puolison korvaan.

ehkäisyn vaikuttavan seksihaluihin? Kokeilin sen seitsemät
e-pillerit olin itkuinen, äkäinen,uneton,haluton... hankala
akka. Lihoin kymmenen kiloa ja mies huomautteli painosta.
Hän ei halunnut minua ja masennuin. Ajattelin, että mitäs
sen sitten väliä,lopetan pillerit ja eletään sitten puutteessa.
Nytpä vaan elämäni (mieliala) on tasaantunut ja haluaisin taas
seksiäkin. Yritän saada tuota painoakin pois, jos vaikka sitten...
räpelletään kumin kanssa
Monikohan tulee ajatelleeksi että nuo e-pillerit aiheuttavat
naisille kaikenmoisia oireita, en sitä itsekään aikaisemmin
ajatellut. Onko vastaavia kokemuksia?

Miehet pitävät vaimosta raskaana. Jopa himoitsevat erityisesti. Ainakin meill oli upeaa seksiä raskausaikana. No synnytys toi 2 - 3 kuukauden katkon. Alapää oli tosi kipeä. Sitten seksi jatkui kohtuullisena.

Imetyksen loputtua aloin tiukan laihatin kovan liikunnan kera. Kroppa kiinteytyi ja kilot putosi. Olin timmimpi ja laihempi kuin ennen raskauksia. Ja sittenpä seksi vasta olikin hyvää ja on edelleen.

Siis vaimot, laihduttkaa raskauskilonne, niin seksi vaan paranee.

Miten te jaksatte yleistää asioita! Jos teidän miehenne tai te olette jotain mieltä, niin eivät suinkaan kaikki ole kanssanne samoilla linjoilla.

- ei kaikkien miesten mielestä raskaana oleva nainen ole kauneimmillaan tai kiihottava seksuaalisesti.

-ei kaikki naiset halua seksiä raskausaikana eivätkä etenkään tunne oloaan seksyksi kun on huonovointisuutta, rinnat arat, ja ulkomuoto mikä on... pönäkkä ja punakka.

Jos kirjoitetaan. Miehet pitävät vaimosta raskaana. Se ei tarkita, kaikki miehet pitävät. Mutta jos tiedetään kahden miehen pitävän, niin silloin voi käyttää monikko muotoa, miehet pitävät.

Alkuperäinen kirjoittaja Puutteessa:
Niin, voihan se olla, että pieni pyöristyminen vaikuttaa miehen halukkuuteenkin. Tosin on se mieskin vatsaansa kasvattanut yhdessä ollessamme. Muuten luulen olevani se sama nainen kuin ennenkin.

Ikävä sanoa suoraan mutta varmasti vaikuttaa jos olet lihonut. Miehen omalla kasvaneella vatsalla ei ole siihen mitään "neutraloivaa" vaikutusta, ei se niin toimi. Lihonut nainen vain yksinkertaisesti ei ole enää yhtä viehättävä.

Ehkäisypillerit ja hormonikierukat, sama vaikutus;
kaikille ne ei sovi, kuten ei minullekaan.

Joka kerta, kun olen aloittanut pillerin tms syönnin uudestaan, on painoa tullut yks kaks semmoiset kymmenen kiloa tai enemmänkin.
Ja joka kerta, kun olen lopettanut pillerinsyönnin, se paino on tippunut saman verran.

En tiedä tuleeko se kärttyinen ja haluton akka sen pillerin vai sen painonlisäyksen takia, keljutuksen määrä kulkee kumminkin käsi kädessä painokäyrän kanssa.

Ja nuo kumit....okei, kahdesta pahasta pitää valita pienempi paha - eli mieluummin sen kumin kanssa, kuin sen painon kanssa...

Laittakaapa itse 30 voipakettia vyötärölle ja ottakaa sitten pois,
onko siinä eroa?

Mieheni ei halua minua. Hän panttaa seksiä ja yhdyntää on enää muutaman kerran kuukaudessa- sekin minun aloitteestani. Suuseksiä hän kyllä on minulta vailla, mutta rakastella ei halua. Olemme vähän päälle kolmikymppinen pari, yhdessä olleet vasta pari vuotta. Tämä asia rassaa minua todella pljon, mitään syytä hän ei osaa sanoa. Onko enää pian ihme, jos vieraat miehet alkavat kiinnostamaan? Kaipaan tuntea itseni haluttavaksi ja kaipaan intohimoa. Mies ei myöskään koskaan suutele minua, pelkkiä poskisuukkoja. En enää tiedä mitä tehdä.

Mulla samaa ongelmaa. Yhdessä ei oo oltu ku vasta vuoden verran mutta seksielämä on jääny ihan kokonaan. Hyvä jos kerran puolessa vuodessa. Ja kun asiasta yrittää jotain sanoa niin aina saa jotain tökeröä niskaan "runkkaus on kivempaa" tai "et saa kyllä koskaan ku pitää muistuttaa aina tästä." Mieheen ei saa koskea, vähän ku yrittää hiivuttaa niin samantien lähtee vierestä pois. Ei edes jaksa enää yrittää, torjumiset loukkaa sen verran paljon.
Monesti oon jo pakannut tavaratkin kasaan ja ollu lähdössä, mutta aina kuitenkin oon ne takaisin paikoilleen laittanu. Mutta kyllä joskus vielä tulee se päivä ku en ookkaan täällä enää odottamassa..
Inhoan ihmisiä jotka käy vieraissa, mutta pakko kyllä myöntää että nyt on jo mielessä käyny?!
Ei oikein tunne itseään naiseksi enää, ja jostainhan sitä miehen kosketusta on saatava.. Ja aika huonosti menee ku saa vähemmän seksiä parisuhteessa kuin sinkkuna.

Viimeksi muokattu:
Meillä on ollut sama ongelma kun olin raskaana. Yhdessä on oltu vajaat 4 vuotta ja alkuun parasta meillä oli seksi. Sitä oli useita kertoja päivässä ja se oli parempaa kun koskaan ennen kenenkään muun kanssa. Ollaan myös 3kymppinen pariskunta.

Pikkuhiljaa kun raskauteni eteni, miehen halut katosivat taivaan tuuliin. Itse odotin seksiä joka päivä ja halut vaan kasvoi jopa liiankin suuriksi kun mies panttasi aarrettaan. Kovalla työllä ja kinuamisella sain kerran viikkoon tai kahteen viikkoon jos aina sitäkään. Olin jo luopua toivosta ja kerroikin miehelle että en aio 29-vuotiaana, viriilinä kauniina naisena luopua loppuelämäkseni seksin harrastamisesta. Mieheltä osittain halut vei myös se että olin jatkuvasti seksiä vailla.

Kolme viikkoa synnytyksen jälkeen harrastimme seksiä ensimmäisen kerran ja siitä kerrasta seksielämämme palautui normaaliksi. Alkuaikojen kiihkoa ei tietystikään enää ole mutta olen melkein tyytyväinen, vaikka joskus haluaisin vielä hieman enemmän kuin mieheni. Harrastamme seksiä 1-3 kertaa viikossa. Usein samalle päivälle saattaa osua useampi kerta.

Tämä vaan lohdutukseksi että haluttomat kaudet saattaa mennä ohi. Olin jo luopunut toivosta kun olin tuntenut itseni maailman vähiten haluttavaksi olennoksi mieheni silmissä lähes 9kk. Ja kun luovutin ja lakkasin yrittämästä, miestä alkoi taas kiinnostaa. Itse en suostuisi elämään suhteessa jossa joutuisin elää puutteessa. Kaikille se ei tietysti ole niin tärkeää mutta minulle (valitettavasti) on.

Joillakin vaikuttaa suuresti, hormonikierukka on selvästi pahin. Aiheuttaa myös monia muita oireita joista jo osan toit esiin.
Itseasiassa hormonikierukka päinvastoin sopii monille naisille joille muu hormonaalinen ehkäisy (e-pillerit, ehkäisylaastarit yms) eivät sovi. Hormonikierukka toimii suoraan kohdussa jonne se vapauttaa hormonia tasaisesti. Sitä pääsee verenkiertoon vain hyvin minimaalinen määrä e-pillereihin verrattuna ja tasaisemmin, jolloin ei tule hormonipiikkejä. Saa olla TODELLA herkkä jos hormonikierukasta saa pahoja oireita, kyllä ne yleensä ovat pillereiden ja laastareiden aiheuttamia.

Lisäksi suosittelen tähän kirjoittaneita naisia lukemaan tuon Vertaistukiryhmäkeskustelun http://keskustelu.plaza.fi/ellit/ih...ma-naisille-jotka-karsivat-seksin-puutteesta/

Se on pitkä ja siellä on paljon turhaakin välissä, mutta myös paljon hyvää kirjoitusta naisilta jotka ovat eläneet jopa vuosia haluttoman miehen kanssa.

Viimeksi muokattu:
Minä olen ajatellut että ihmisillä on vain erilaiset halut. Myös miehet voivat olla vähähaluisia luonnostaan. Alussa kaikki ovat kovin halukkaita yleensä, sitten libido tasoittuu 1-2 vuodessa sille normaalitasolle. Mikä tietysti on kovin ikävää, jos toinen osapuoli on normaalistikin halukkaampi.

En usko että kyse on pienestä pyöristymisestä (eri asia jos olisi reilusti lihonnut), kyllä halukkaalle seksi kelpaa vaikka rakas ei mallin mitoissa olisikaan.

Naisille tilanne on jotenkin vielä erityisen ikävä, kun haluttuna oleminen on jotenkin niin tärkeä osa naisellisuutta. Tuntuu että naisellisuus suorastaan kuihtuu pois kun edes oma mies ei halua. Itsellä meni mielenkiinto lopulta kodin laittamiseen ja muuhun parisuhteen naiselliseen toimintaan, kun miestä ei seksi kiinnostanut. En halua vähätellä seksin puutteessa olevien miesten tuskaa kuitenkaan, varmasti se satuttaa myös miehiä.

Aiheesta oli hyvää keskustelua täällä seksin puutteessa olevien naisten tukiketjussa, ikävä kyllä häiriköt pilasivat sen. Kaiva ketju esiin jos haluat näkökulmaa, itse sain sieltä hyvää vertaistukea aikoinaan.

Morojens vaan pitkästä aikaa!
Aiheesta oli hyvää keskustelua täällä seksin puutteessa olevien naisten tukiketjussa, ikävä kyllä häiriköt pilasivat sen. Kaiva ketju esiin jos haluat näkökulmaa, itse sain sieltä hyvää vertaistukea aikoinaan.
Taiamma vaikkapa palata ja maullamma hyvästi pilatakin, kun jos vaan niikseen tulee.
Potenssiahan siellä ei niin muistaakseni tukea suvaittu, jotta muuten kai paisutella kumminkin koiteltiin.

Minä olen ajatellut että ihmisillä on vain erilaiset halut. Myös miehet voivat olla vähähaluisia luonnostaan.
Minustakin ihan oikein ajateltu ja luonnikkaammin lutviutuu tähän saakka, mutta äkkiä tuki loppuu.

Alussa kaikki ovat kovin halukkaita yleensä, sitten libido tasoittuu 1-2 vuodessa sille normaalitasolle. Mikä tietysti on kovin ikävää, jos toinen osapuoli on normaalistikin halukkaampi.
Entäs jos ei heti alkuun oliskaan vielä alussa tasottelemassa vaan alkaiskin oikeenkin tasan alusta?
Koko myöhemmän elämän halukkuustason määräytymiseen vaikuttaa vahvasti: SYNTYMÄPAINO!

Viimeksi muokattu:
Itseasiassa hormonikierukka päinvastoin sopii monille naisille joille muu hormonaalinen ehkäisy (e-pillerit, ehkäisylaastarit yms) eivät sovi. Hormonikierukka toimii suoraan kohdussa jonne se vapauttaa hormonia tasaisesti. Sitä pääsee verenkiertoon vain hyvin minimaalinen määrä e-pillereihin verrattuna ja tasaisemmin, jolloin ei tule hormonipiikkejä. Saa olla TODELLA herkkä jos hormonikierukasta saa pahoja oireita, kyllä ne yleensä ovat pillereiden ja laastareiden aiheuttamia.

Lisäksi suosittelen tähän kirjoittaneita naisia lukemaan tuon Vertaistukiryhmäkeskustelun http://keskustelu.plaza.fi/ellit/ih...ma-naisille-jotka-karsivat-seksin-puutteesta/

Se on pitkä ja siellä on paljon turhaakin välissä, mutta myös paljon hyvää kirjoitusta naisilta jotka ovat eläneet jopa vuosia haluttoman miehen kanssa.

Käytin hormoonikierukkaa 5v. otin sen pois tarkoituksena laittaa uusi hieman myöhemmin. Kun seksihaluni palasivat monen vuoden tauon jälkeen, mieheni kielsi minua ehdottomasti laittamasta kierukkaa takaisin. Seksi on nyt nelikymppisenä vanhana parina parempaa kuin koskaan. Kondomia tosin tietysti pitää käyttää.

Viimeksi muokattu:
No, oletko vielä se sama nainen joka olit silloin pari vuotta sitten?

Vaiko ei halua, kehtaa, uskalla tai viitsi sanoa?

ollaan oltu naimisissa 22 vuotta, mieheni ei halua seksia mun kanssa , seksisivuilla kyllä käy!haluaisin seksiä vaan työ on tärkeänpää!!en vieroksu ulkopuolisia suhteita, syystä!!kai se haluaa vain jotain hoikkia naisia mulla kun on noin 10 kiloa ylipainoa,onko se liikaa?

Viimeksi muokattu:
ollaan oltu naimisissa 22 vuotta, mieheni ei halua seksia mun kanssa , seksisivuilla kyllä käy!haluaisin seksiä vaan työ on tärkeänpää!!en vieroksu ulkopuolisia suhteita, syystä!!kai se haluaa vain jotain hoikkia naisia mulla kun on noin 10 kiloa ylipainoa,onko se liikaa?

Ranskassa joku vaimo oli haastanut miehen oikeuteen pihtaamsesta ja mies tuomittiin maksamaan korvauksia. Perusteluna se, että aviossa on lupauduttu hoitamaan asioita yhdessä, eli luvattu myös tyydyttää toisen seksuaaliset tarpeet. Onnistuisikohan suomessa.

Viimeksi muokattu:
Ranskassa joku vaimo oli haastanut miehen oikeuteen pihtaamsesta ja mies tuomittiin maksamaan korvauksia. Perusteluna se, että aviossa on lupauduttu hoitamaan asioita yhdessä, eli luvattu myös tyydyttää toisen seksuaaliset tarpeet. Onnistuisikohan suomessa.
Ei onnistu. Ranskassa on erilaiset lait ja pitkät omalaatuisetkin perinteet. Esimerkiksi intohimorikoksiin (suom. raiskaus) on tunnetusti intohimo ollut lieventävä asianhaara.

Suomessa saa eron 6kk:n harkinnan jälkeen, tuskin korvauksia voisi yrittääkään vaatia edes harkinta-ajalta. Ihmettelen ranskalaistuomiota, mikä ei mielestäni suomalaiseen oikeuskäsitykseen sopisi millään. Jonkinsortin velvollisuusseksi olisi vakavassa ristiriidassa itsemääräämisen ja henkilökohtaisen koskemattomuuden suojan kanssa.

Viimeksi muokattu:
Ei onnistu. Ranskassa on erilaiset lait ja pitkät omalaatuisetkin perinteet. Esimerkiksi intohimorikoksiin (suom. raiskaus) on tunnetusti intohimo ollut lieventävä asianhaara.

Suomessa saa eron 6kk:n harkinnan jälkeen, tuskin korvauksia voisi yrittääkään vaatia edes harkinta-ajalta. Ihmettelen ranskalaistuomiota, mikä ei mielestäni suomalaiseen oikeuskäsitykseen sopisi millään. Jonkinsortin velvollisuusseksi olisi vakavassa ristiriidassa itsemääräämisen ja henkilökohtaisen koskemattomuuden suojan kanssa.

Minä taas ymmärrän ranskalaistuomiota jossain määrin, koska pysyttelemällä kuitenkin avioliitossa toisen kanssa, asettaa toisen sellaiseen tilanteeseen, että hänen ei ole mahdollista saada tyydyttää yhtä perustarpeistaan. Se, että pihtari määrää omasta seksuaalisuudestaan avioliitossa, ei pidäkään paikkaansa, vaan hän määrää myös toisen tarpeista ja se ei olekaan enää niin kivaa.

Toinen ajankohtainen seksuaalinen aihe on saarnamiehen teot, joissa hän kosketteli aikuisia miehiä; siitä on tullut mieleeni, että olivatkohan miehiä ollenkaan, kun eivät osanneet laittaa rajoja tai puolustautua? saarnamiehen tuomio tulee julkisuudesta ja työpaikkansa menettämisestä ja avioliittonsa purkautumisesta, joten kovempi rangaistus se on kuin ehdollinen raiskaajalle, joka peittää päänsä oikeudessa.

Viimeksi muokattu:
Minä taas ymmärrän ranskalaistuomiota jossain määrin, koska…
On juridisesti kestämätöntä yrittää sysätä vastuu toiselle, kun on kysymys omista oikeuksista.
Omien tarpeiden tyydytys toisen avulla, ilman toisen suostumusta* on hyväksikäyttöä.

Yhtä hyvin voisi sanoa että pysyttelemällä kuitenkin avioliitossa toisen kanssa, asettaa ITSENSÄ sellaiseen tilanteeseen, että ei ole mahdollista saada tyydyttää yhtä perustarpeistaan.

Se, että pihtari määrää omasta seksuaalisuudestaan avioliitossa, ei pidäkään paikkaansa, vaan hän määrää myös toisen tarpeista ja se ei olekaan enää niin kivaa.
Tätä ymmärtääkseni oikeus perusteli ikäänkuin sopimusrikkomuksena*. Ei kuitenkaan voi olla niin että määrätessään itsestä määräisi toisesta. Avioliittolait ovat ilmeisesti maailmanlaajuisesti jo lähtökohtaisesti epäonnistuneita ja mahdollistavat naurettavat farssit oikeussaleissa, mitä kummallisimpien 'aviorikosten' varjolla.

Saarnaajan seikkailuista en tiedä mitään.

Viimeksi muokattu: