Seksistä ja aikuusuuteen liittyvista asioista puhuminen pienen lapsen kanssa, kuinka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja öööh...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ö

öööh...

Vieras
Olin vessassa. Pieni 3-vuotias tyttöni tuli mukaan. Penkoi vessan laatikkoa ja löysi tampoonin.

On joskus nähnyt minun ottavan tampoonin muttei koskaan ole asiasta mitään kysynyt.

Nyt vain totesi, tampoonia kädessään pidellen, että tämä on se isojen tyttöjen pyllytulppa ettei tuu veret vaatteisiin... :D :D :D Tämän jälkeen laittoi tampoonin takaisin laatikkoon ja poistui vessasta.

Olisiko pitänyt keskustella lapsen kanssa aiheesta vielä vaikkei kysynyt mitään?

Isommat lapset (4½v) kyseli yksi kerta, että miksi isi makaa äidin päällä? vaikka vain makoiltiin sängyssä vierekkäin(selkä toisen mahaa vasten). Lapsilla oliu kysyessään outo "virne" naamalla. Koska kyse ei päällämakaamisesta ollut, sanoin vain että äiti ja isi vain makoilee. Sitten toinen kaksosista kysyi että teettekö te nyt lisää vauvoja.... Vastasin vain että ei tehdä. (ps. nuorin vauva meillä on tuo 3-vuotias...)

minkälaisia "hauskoja" keskusteluja teillä on käyty pienten kanssa näistä asioista?

Meillä ei oiekastaan ole käyty "hauskoja" keskusteluja tytön pienenä ollessa. Enimmäkseen asiallisia, kehitystaso huomioiden, ja hänen itse kysyessä. Vauvojen teosta ei vielä vajaa 5-vuotiaana ehkä olisi osannut kysyä :)

[QUOTE="sipsi";28337641]Meillä ei oiekastaan ole käyty "hauskoja" keskusteluja tytön pienenä ollessa. Enimmäkseen asiallisia, kehitystaso huomioiden, ja hänen itse kysyessä. Vauvojen teosta ei vielä vajaa 5-vuotiaana ehkä olisi osannut kysyä :)[/QUOTE]

Ei meilläkään kaksoset ennemmin vauvojen teosta ole kysyneet, ainoastaan että mistä vauvat tulee tai miten ne sinne mahaan on joutunut.

Nyt ovat hoidossa jossa pari eskari-ikäistä poikaa, ja luulen että siellä on käyty erinäisiä keskusteluja siitä miten tarkalleen ottaen vauvoja tehdään...

Meillä on ennemmin puhuttu vauvasiemenistä joita isi äidille antaa tms. mutta ei aivan noin "tarkasti".

Mun mielestä toi pyllytulppa-juttu oli hauska, tyttö on sen itse miettinyt päässään koska ei ole minulta asiasta kysynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Mitä?;28337718:
Siis sun 4v kysyy että miksi isi makaa äitin päällä ja teettekö vauvoja?

Ja susta se on hauskaa?

..?

Eli sun mielestä vanhemmat ei saa makoilla vierekkäin sängyllä toisiaan halaten??? Minkä mä sille voin, mitä lapsi kysyy.

Luitko sä tekstiä ollenkaan?

Eikö vanhemmat saa mitenkään helliä tai osoittaa läheisyyttä lastensa nähden? Nyt ei kuitenkaan ollut seksin harrastamisesta kyse.

[QUOTE="alkup";28337752]Eli sun mielestä vanhemmat ei saa makoilla vierekkäin sängyllä toisiaan halaten??? Minkä mä sille voin, mitä lapsi kysyy.

Luitko sä tekstiä ollenkaan?

Eikö vanhemmat saa mitenkään helliä tai osoittaa läheisyyttä lastensa nähden? Nyt ei kuitenkaan ollut seksin harrastamisesta kyse.[/QUOTE]

Saa ja pitää.

Mutta miten sun 4v osaa yhdistää päällekäin makaamisen ja vauvojen teon toisiinsa. Ja vielä "virnistää" asiaan kuuluvasti?

Alkuperäinen kirjoittaja Mitä..;28337767:
Saa ja pitää.

Mutta miten sun 4v osaa yhdistää päällekäin makaamisen ja vauvojen teon toisiinsa. Ja vielä "virnistää" asiaan kuuluvasti?

Sen kun tietäis. Juurihan tossa ennemmin epäilykseni asian suhteen ilmoitin. jos nyt edes satuit lukemaan kunnolla.

3v tyttöni oli mummille sanonut että "Mummi, sun pitäis tehä mulle vauva että mulla on sitten täällä leikkikaveri" Mummi sitten siihen "Mummi on niin vanha jo ettei voi saada vauvoja" Tyttö vastas tuohtuneena "Niin kun eihän sulla ole miestäkään" :)

Yhteistyössä