Seksitön parisuhde

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja seksitön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Maslowi:
Maslowin tarvehierarkiateorian mukaan seksi on vasta sekundäärinen tarve ihmiselle. Siis toisarvoinen. Primäärejä tarpeita ovat ravinto (ruoka + juoma), suoja (kämppä, asunto, luola tai maja) ja lepo.

Toissijaisina tarpeina tulevat vasta seksi (=suvunjatkaminen), huvitukset, kulttuuri, sosiaaliset suhteet jne.
Kun kerran ap:n liitossa primääritarpeet täyttyvät, niin kaikki siitä ylöspäin onkin pelkkää luxusta. So, dont't worry! Be happy!

Maslow oli väärässä. Suvunjatkaminen on ensisijainen toimitus ja kaikki muut toiminnot tapahtuvat vain siksi, että ne turvaisivat elämän jatkumisen tuohon hetkeen saakka. Monet luonnossa olevat eläinlajit kokevat kuolemansa välittömästi paritumisen jälkeen, joko niiden partnerin ja/tai jälkeläisten syödessä ne tai yksinkertaisesti elinvoimien ehtyessä.

Ihmisellä halutaan väittää olevan ylevämpiä periaatteita, mutta kaikki meidänkin toiminnot näkyvät raadollisuudessaan perustuvan vain suvunjatkamiseen. Varallisuuden ja menestyksen keräämisen taustalta pilkottaa vain se sama vanha eli halu turvata omat jälkeläiset. Nekin jotka ovat valinneet vapaaehtoisen lapsettomuuden tietämättään pakertavat toisten jälkeläisten hyväksi. Laji tuolloin voittaa vaikka yksilöt häviävät.

Mitä ketjun aloittajan parisuhteen kiemuroihin tulee, niin pakko se on myöntää, että jos miehellä vain seisoo edes pillereiden voimalla, niin hän etsii myös mahdollisuutta toteuttaa seksuaalisuuttaan. Riippuu sitten parisuhteen muista tekijöistä kuinka paljon hän on valmis riskeeraamaan. Jos parisuhde alkaa olla hänen mielestään yhdentekevä, ei estettä etsiä toista naista juurikaan ole. Eri miehillä on erilaiset näkemykset siitä, miksi ylipäätään lähteä parisuhteeseen, mutta väitänpä, että teillä täytyy olla todella jotain hyvin tärkeitä yhteisiä intressejä (harrastuksia,yms) yhdessä pysyäksenne jos seksi ei parisuhteessa toimi, koska miehen kannalta yksin eläminen on aina paljon helpompaa ja mukavampaa kuin parisuhde ellei nainen ole sitten ihan täysi kotiorja jossa on kaikki kodinhoitotoiminnot plus miehen elatustoiminto.

Raakaa, eikö totta ? Mutta joskus kannattaa ottaa asia esille sellaisenaan, eikä yrittää turhaa kaunistella sitä millaisia me miehet usein olemme.

P.S. Jos olet sitä mieltä, että pillerit vie halut, niin onhan niitä muitakin tapoja ehkäistä.

^ Pillerit saattavat huonolla tuurilla sotkea hormonitoimintaa pysyvästi niin, että halut eivät palaudu välttämättä enää ollenkaan vaikka pillerien syömisen lopettaisi. Tuolla naistentaudit-puolella oli jossain keskustelussa viitattu tutkimukseen, jossa tällaista oli saatu selville, en nyt jaksa etsiä sitä.

Käytännössä hormonittomia tapoja ehkäistä ei kyllä kauhean montaa ole...

Alkuperäinen kirjoittaja mielummin yksin kuin seksiorjana:
^ Pillerit saattavat huonolla tuurilla sotkea hormonitoimintaa pysyvästi niin, että halut eivät palaudu välttämättä enää ollenkaan vaikka pillerien syömisen lopettaisi. Tuolla naistentaudit-puolella oli jossain keskustelussa viitattu tutkimukseen, jossa tällaista oli saatu selville, en nyt jaksa etsiä sitä.

Käytännössä hormonittomia tapoja ehkäistä ei kyllä kauhean montaa ole...

Todellakin en ala seksiorjaksi kenellekkään.Niinkuin moni on täällä valistanut minua että asia kuuluu velvollisuuksiin,niin en millään ymmärrä tätä.Jos antaisin ilman vapaata tahtoani niin eikö se olisi seksuaalista hyväksikäyttöä?
En voi pakottaa itseäni johonkin mihin en pysty. En voi vaan maata ja antaa miehen tyydyttää itseään jo pelkästään sen takia että ruumiini laittaa kirjaimmellisesti hanttiin. Jos en ole itse mukana ja rentoutunut niin seksi tuntuu kuin hakkaisi puukolla sisään. Jos olen harrastanut useammin seksiä ja ollut siinä mukana,niin tätä ongelmaa ei ole ollut. Esim. ennen pillereitä kun olin erittäin seksuaalinen.Kerron tämän nyt siksi kun suututtaa jutut velvollisuuksien täyttämisestä.
Pillereitä en ole tosiaan käyttänyt kuin suhteemme alussa,mutta halut ovat pysyvästi menneet.Myöhemmin olen lyhyempiä jaksoja syönyt muun syyn kuin ehkäisyn takia.
Jos olisin tämän tiennyt silloin niin en ikinä olisi alkanut pillereitä käyttämään. En tiedä miten voi niistä näin lukkoon mennä. Niistä tuli muitakin ongelmia esim. kuivuus,joka sekin on vasta alkanut korjautumaan vasta viime vuosina.Ei kaikki ole itsestä kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja .........:
pitääkö erota otsikko * niisf ja nimmari seksitön

siis ap taitaa olla sama persoona

Pakko vielä lisätä hieman....En ole todellakaan sama ihminen.Kävin kurkkaamassa kyseistä ketjua huvikseni....
Tiedoksenne että meillä ei ole lapsia ja en pelkää mieheni läheisyyttä.Rakastan kaikkea muuta läheisyyttämme,mutta en vaan halua seksiin liittyvää. En ole miettinyt eroa tämän takia,eikä miehenikään. olen pahoillani jos tämä tuottaa joillekkin kirjoittelijoille pettymyksen. Ja kyllä vaan meidän suhteessa on rakkautta ja toisen kunnioitusta. Tähän suhteeseen ei kuulu toisen pettäminen,se ei kuulu meidän periaatteisiimme. Olen ihan tyrmistynyt miten paljon ihmiset kirjoittavat pettämisestä.Millaisia ihmiset oikein ovat?Jos ei saa niin on oikeutettu vieraaseen sänkyyn?Olen järkyttynyt kaikkien niiden puolesta joilla on tälläinen puoliso. Hyväksyn toki jos ihmiset eroavat asian takia,se on jokaisen oma ratkaisu. Pettämistä en todellakaan hyväksy,sääliksi käy niitä kenellä on lapsia.

Jos parisuhteessa toinen on haluton seksiin,syystä tai toisesta,toinen taasen on halukas säännölliseen,myös epäsäännölliseen,ei ole oikein tätä aktiivista osapuolta kohtaan,että joutuu olemaan ilman,tai kerran,pari, vuoteen saa seksiä omalta kullalta.Omin käsin onneen,korvike,siihenkö tyytyminen?

Rakastan kaikkea muuta läheisyyttämme,mutta en vaan halua seksiin liittyvää.
Mistä se seksiinliittyvä alkaa?

Missä kohtaa alkaa tympimän.
Halaukset.
Hyväilyt.
Suukottelut.
Eroottiset puheet.

Sängyssä:
Lähelläolo.
Hyväilyt.
Suukottelut.
Rintojen hyväilyt.
Riisuuntuminen.
Alastomuuden näkeminen.
Pieni kosketus sinne alaosastoon.
Pieni tunnustelu olisiko tänään mitään mahdolisuuksia.

Nuo kyllä useinmiten riittäisi minulle. Tietysti joskus kaipaa sitä käsityydytstä puolin ja toisin.

Ainakin iänmyötä tulevan seksin vähenemisen olen hyväksynyt helposti. Nuo lähelläolo ja hyväilytarpeet korostuvat entisestään.

Eli kuusi vuotta vastaavassa suhteessa. Kokeilin tänä aikana yhdeksää eri pillerimerkkiä, ehkäisyvaahtoa, kumia, varmoja päiviä, you name it. Ei huvittanut niin ei huvittanut, vaikka pientä eroa olikin hormonaalisen ja hormoonittoman ehkäisyn välillä. Miestä tämä tietenkin vaivasi kovasti. Minä olin aina kuiva kuin sahara, joten seksi sattui ja tuntui epämiellyttävältä. En halunnut lopulta mitään siihen liittyvää, en ottaa suihin tai tehdä käsillä. Kaikki halailu ja läheisyys myös loppui, koska mies tulkitsi sen merkkinä siitä, että voisi ola seksiä ja ärtyi kun näin ollutkaan. En sitten enää uskaltanut edes hipaista häntä.

Seksistä muodostui pientä kaupankäyntiä. Esitin nukkuvaa, väsynyttä, minulla oli aina menkat ja lopulta sitten kun tilanne karkasi riidaksi, annoin että saatiin riita päättymään. Puhuttiin molemmat raa'asti säälipillusta. Kerran heräsin pitkäksi venähtäneiden juhlien jälkeen siihen, että mies on päällä panemassa. Häntä hävetti kovasti kun jäi kiinni, mutta oltiin vaan jo siinä pisteessä, että nolouden riski alitti mahdollisen hyödyn. Mies kutsui minua frigidiksi ja minäkin mietin että niin minä varmaan sitten olen.

Kumpikaan ei halunnut erota, joten tätä sitten jatkettiin ja jopa suunniteltiin lastentekoa ja naimisiinmenoa. Sitten mies jäi kiinni pettämisestä. Kävi ilmi, että hän oli pettänyt pitkään, aina kun tilaisuus oli tullut. Näin jälkeenpäin en ihmettele, mutta kyllähän se meidän suhteemme tuhosi. Hän olisi halunnut jatkaa, oli todella pahoillaan ja itki kaksi vuotta suhteen perään. Siitä ei vaan tullut mitään, koska luottamus oli mennyt.

Myöhemmin kun olen tajunnut etten olekaan frigidi tai kylmä, olen ymmärtänyt että minä en vaan kokenut häntä kohtaan himoa. Miehessä ei ollut mitään vikaa, itseasiassa hän oli jumalattoman komea ja herätti aina katseita naisilta. Jostain syystä vaan ei herättänyt minussa sitä halua. Olen ollut kaikissa sen jälkeisissä suhteissani hyvin aktiivinen ja halukas (jopa siinä määrin että osat ovat yleensä vaihtuneet). Mieskin meni myöhemmin naimisiin ja on ollut hyvin tyytyväinen seksielämäänsä. Ei suhteesta voi tulla mitään, jos toinen ei halua toista fyysisesti. Puhuttiin joskus jälkeenpäin asiasta ja todettiin, että todellakin tämä sanonta piti paikkansa. Meidän suhteessa toimimaton seksi ja haluttomuus nousi lopulta ihan jokahetkiseksi asiaksi, mutta kummankin myöhemmissa toimivissa suhteissa asia ei ole ollut niin merkityksellinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Sivhos:
Jos parisuhteessa toinen on haluton seksiin,syystä tai toisesta,toinen taasen on halukas säännölliseen,myös epäsäännölliseen,ei ole oikein tätä aktiivista osapuolta kohtaan,että joutuu olemaan ilman,tai kerran,pari, vuoteen saa seksiä omalta kullalta.Omin käsin onneen,korvike,siihenkö tyytyminen?

Mutta onko sekään sitten oikein että toinen joutuu vastoin tahtoaan suostumaan? Kuten tännekin on kirjoitettu, ei se panopuuna olo ilman omia haluja ole mitään herkkua rakkaankaan kanssa aina.

Alkuperäinen kirjoittaja ^.O:
Eri miehillä on erilaiset näkemykset siitä, miksi ylipäätään lähteä parisuhteeseen, mutta väitänpä, että teillä täytyy olla todella jotain hyvin tärkeitä yhteisiä intressejä (harrastuksia,yms) yhdessä pysyäksenne jos seksi ei parisuhteessa toimi, koska miehen kannalta yksin eläminen on aina paljon helpompaa ja mukavampaa kuin parisuhde ellei nainen ole sitten ihan täysi kotiorja jossa on kaikki kodinhoitotoiminnot plus miehen elatustoiminto.

Jos sinusta yksinolo on oletusarvoisesti helpompaa ja mukavampaa kuin parisuhde, niin sinulta on tainnut jäädä se hyvä parisuhde kokematta. Huonoonhan ei kannata alkaa, mutta myös miehellä voi olla parisuhteessa olemiselle muita motiiveja kuin seksi. Esim. rakkaus. Mutta tätähän on turha selittää ihmiselle, jonka mielestä rakkaus=seksi.

Alkuperäinen kirjoittaja paljon olet missannut:
Eri miehillä on erilaiset näkemykset siitä, miksi ylipäätään lähteä parisuhteeseen, mutta väitänpä, että teillä täytyy olla todella jotain hyvin tärkeitä yhteisiä intressejä (harrastuksia,yms) yhdessä pysyäksenne jos seksi ei parisuhteessa toimi, koska miehen kannalta yksin eläminen on aina paljon helpompaa ja mukavampaa kuin parisuhde ellei nainen ole sitten ihan täysi kotiorja jossa on kaikki kodinhoitotoiminnot plus miehen elatustoiminto.

Jos sinusta yksinolo on oletusarvoisesti helpompaa ja mukavampaa kuin parisuhde, niin sinulta on tainnut jäädä se hyvä parisuhde kokematta. Huonoonhan ei kannata alkaa, mutta myös miehellä voi olla parisuhteessa olemiselle muita motiiveja kuin seksi. Esim. rakkaus. Mutta tätähän on turha selittää ihmiselle, jonka mielestä rakkaus=seksi.

En voi kiistää. Tässä maailmassa onnea ei jaeta tasan. Toiset sitä saa ja toiset joutuu tyytymään rippeisiin. En kuitenkaan valita. Olen hyväksynyt asian tilan.

Minä ainakin uskon vakaasti, että jos rakastaa oikeasti siten kuin kumppaniaan niin varmasti myös haluaa toista tai ainakin haluaa, että hänellä on hyvä olla myös, eikä hänen tarvitse elää seksitöntä suhdetta kanssani minun itsekkyyteni vuoksi. Kyllä minä ainakin hankkisin liukastusvoidetta, jos olisin kuin saharan autiomaa ja antaisin ainakin kerran viikossa. Ja tämän tekisin vasta tässä suhteessa, jossa elän nyt. Aiemmissa en varmastikaan olisi tehnyt niin, mutta näin jälkeen päin olen ymmärtänyt, ettei se aiemmin rakkautta ollutkaan, vain syvää välittämistä ja ystävyyttä ja yritimme saada aikaan onnellisen parisuhteen siinä kuitenkaan onnistumatta.

Kuten eräs kirjoittaja sanoi, että toisen miehen kanssa ei vain yksinkertaisesti haluttanut, niin uskon, että varmasti on ihmisiä joiden kanssa ei vain yksinkertaisesti seksuaaliset halut kohtaa. Itse olen ollut muutamissa parisuhteissa aiemmin ja niissä en ole juurikaan halunnut, miehet olivat mukavia ja välitin heistä kovin, mutta näin jälkeen päin olen ymmärtänyt, että ei se kuitenkaan rakkautta ollut ja sen olen ymmärtänyt vasta kun todella elän suhteessa, jossa olen varma, että rakastan syvästi ja nautin suhteestamme joka tasolla. Seksi on minullekin tässä suhteessa todella tärkeää; oma nautinto ja se taivaallinen hyvänolontunne ja rentoutuminen jonka se aiheuttaa ja samalla nähdä miten voin tuottaa tuota samaa nautintoa ja hyvänolontunnetta rakastamalleni ihmiselle.

Miltä teistä tuntuisi, jos kumppaninne ei haluaisi teitä? Uskoisitteko, että suhteenne on rakkaussuhde?

Minä ainakaan en voisi olla tässä suhteessa jos huomaisin, että mieheni lakkaisi haluamasta minua, se olisi kuin suhteen kuolema. Eri asia on jos hän esim.kärsisi potenssivaikeuksista ja ei pystyisi, mutta kyllä hän hakisi apua vaivaan samantien varmasti ja jos sitä ei löytyisi niin seksi jatkuisi varmasti ilman penetraatiota.Eli minulle riittäisi se, että näkisin hänen yhä haluavan erotiikkaa ja seksuaalista lähellä oloa kanssani. Hän varmastikin masturboisi minua ja antaisi suuseksiä minulle. Seksi kun ei ole pelkkäá penetraatiota, se on hyvin monialaista eroottista lähelläoloa.

Yleisesti ottaen,jokainen ihminen on varustettu keskimääräisellä seksuaalisuudella.Mikä osuus on kotikasvatuksella seksuaaliseen kehitykseen ja seksihaluihin.Kyllä seksihalut voi tukahduttaa ahdasmielisyydellä keneltä tahansa.Tällasten lukkojen avaaminen vaatii kärsivällisyyttä.Mutta kyllä nekin aukeavat oikealla asenteella.Ja tunteella.

Yleisesti ottaen,jokainen ihminen on varustettu keskimääräisellä seksuaalisuudella.Mikä osuus on kotikasvatuksella seksuaaliseen kehitykseen ja seksihaluihin.Kyllä seksihalut voi tukahduttaa ahdasmielisyydellä keneltä tahansa.Tällasten lukkojen avaaminen vaatii kärsivällisyyttä.Mutta kyllä nekin aukeavat oikealla asenteella.Ja tunteella.

Vaimoni on juuri tällaisesta ahdasmielisestä kodista, siellä ei ole koskaan puhuttu "kukista ja mehiläisistä". Olemme olleet yhdessä melkein 11 vuotta ja vasta tänä keväänä kun häntä on haluttanut, hän on uskaltanut kuiskaya korvaani..."kuules mieheni...mua panettaa, jahka muksut on nukkumassa niin..." - olin saada slaagin kun rouva tuota ekaa kertaa kuiskutti minulle, miten minun kiltista nunnastani tuollainen on tullut?

Mikäpä siinä on sitten odotellessa sitä hetkeä kun muksut on saatu nukkumaan...yhteissuihku esim...tai sitten sohvalla suihkun jälkeen...taitai... :)

Kauan tuota normaalia seksuaalisuuden osoitusta saikin odottaa!

Alkuperäinen kirjoittaja JS-kolkytjarisat:

Vaimoni on juuri tällaisesta ahdasmielisestä kodista, siellä ei ole koskaan puhuttu "kukista ja mehiläisistä". Olemme olleet yhdessä melkein 11 vuotta ja vasta tänä keväänä kun häntä on haluttanut, hän on uskaltanut kuiskaya korvaani..."kuules mieheni...mua panettaa, jahka muksut on nukkumassa niin..." - olin saada slaagin kun rouva tuota ekaa kertaa kuiskutti minulle, miten minun kiltista nunnastani tuollainen on tullut?

Mikäpä siinä on sitten odotellessa sitä hetkeä kun muksut on saatu nukkumaan...yhteissuihku esim...tai sitten sohvalla suihkun jälkeen...taitai... :)

Kiva että jaksoit odottaa. :D

Onnea parisuhteellenne ja koko perheelle!

Alkuperäinen kirjoittaja Sivupersoona:

Halaukset.
Hyväilyt.
Suukottelut.
Eroottiset puheet.

Sängyssä:
Lähelläolo.
Hyväilyt.
Suukottelut.
Rintojen hyväilyt.
Riisuuntuminen.
Alastomuuden näkeminen.

Nuo kyllä useinmiten riittäisi minulle. Tietysti joskus kaipaa sitä käsityydytstä puolin ja toisin.

Ainakin iänmyötä tulevan seksin vähenemisen olen hyväksynyt helposti. Nuo lähelläolo ja hyväilytarpeet korostuvat entisestään.

Minulle "seksiin liittyvä" alkaa tuolta alaosastosta. Mainitsemistasi asioista meillä on kaikkea muuta päivittäin,paitsi tuota alaosastoa/eroottisia puheita. Mitään pitkiä intohimoisia suudelmia meillä ei kyllä ole,koska siihen tarvitsisi tuota seksuaalista latausta mitä minulla ei ole. Mutta suukottelua ja noita muita kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja JS-kolkytjarisat:

Heh, vaimo taisi käydä vieraissa, kun halunsa heräsivät?

Jos tunnepuoli on kunnossa,silloin ,voi sanoa,voi nauttia parisuhteesta.Jo toisen läheisyys,olla vierekkäin,hyväillä toisia,ei välttämättä seksipitoista,vaan yhdessäolon hyväilyä.Tuolla pohjalla on hyvä sekstailla.Vaikka olisi harvaan seksiin tyytyväinen,kyllä tollasella tunteeseen perustuvaan parisuhteeseen,joskus seksi valtaa molemmat.Silloin se on seksiä aidoimmillaan.

Minulle "seksiin liittyvä" alkaa tuolta alaosastosta. Mainitsemistasi asioista meillä on kaikkea muuta päivittäin,paitsi tuota alaosastoa/eroottisia puheita. Mitään pitkiä intohimoisia suudelmia meillä ei kyllä ole,koska siihen tarvitsisi tuota seksuaalista latausta mitä minulla ei ole. Mutta suukottelua ja noita muita kyllä.
Miksi nuo hyväilyt ja suukottelut eivät sitten riitä?
Varsinkin, jos mieskään ei kinua sitä seksiä.

Minulle ainakin on ne hyväilyt tulleet paljon tärkeämmiksi, kun se varsinainen yhdyntä.
Etenkin se tunne on ihana,kun vaimo kädellä silittää selästä tai hiuksista. Eikä sillä ole väliä onko vaatteet päällä tai ei. Samoin, kun tunnen ihollani vaimon naiselliset muodot, vaikka vaatteidenläpi. Samoin kun saan pitää käsivartta makuullaollessa siinä häpykummunpäällä.

Siinä halatessa ja suukotellessa minulla kylläkin se miehinen turvotus toimii. Entä miehellänne?

Kyllähän se turvotus on niitä parhaita tuntemuksia. On jonkinaikaa ja laantuu, sekä saapuu uudelleen. Pienet eroottiset sanat auttavat saavuttamaan tuon toiminton. Erona aiempaan on se ettei sitä tarvitse enää käydä purkamassa yhdynnän kautta kuten ennen. Silti olen täysin tyytyväinen. Tuntisikohan miehenne samoin?

Kyllä minä alastomuuden näkemisestäkin tykkään. Eikä senkään tarvitse yhdyntään johtaa. Pystyisittekö esiintymään miehellenne alastomana, jos hän siitä tykkäisi?

On se tietysti niinkin, että tykkään myös koskettaa sitä vako-osastoa. Silloin, kun vaimosta siltä tuntuu. Eikä kosketus ole kutittavaa. Samoin vaimo saa kosketella minua, jos siltä tuntuu. Eikä silloinkaan tarvitse hommaa viedä loppuunasti. Noiden koskettelujen haluaminenko teiltä puuttuu?

Käy se usein meilläkin niin, kun kättäni sinnepäin olen viemässä, niin vaimo estää sen ottamalla kädestä kiinni. Eikä tuossa senkummempaa ole, hän ei vaan siedä sinne kosketusta.

Joten kyllä yhdyntävapaata elämää voi olla, kunhan jotakin läheisyyttä ja kosketusta on. Helliä eroottisia sanoja voi hyvin myös käyttää. Ja vaikka ne viittaisi seksuaaliseen tekemiseen, niin sitä asiaa ei silti tarvitse tehdä. Aivoissa tapahtuu silloin se varsinainen työ, josta ainakin minulle tulee jonkinlainen nautinto.

Halaukset.
Hyväilyt.
Suukottelut.
Eroottiset puheet.

Sängyssä:
Lähelläolo.
Hyväilyt.
Suukottelut.
Rintojen hyväilyt.
Riisuuntuminen.
Alastomuuden näkeminen.

Minulle nuo ovat läheisyyttä ja esilämmittelyä seksiin. Mutta pelkästään noilla, mukaanlukien käsityydytyksen (jos se jää ainoaksi) katsoisin eläväni seksittömässä liitossa.

Alkuperäinen kirjoittaja paljon olet missannut:

Kuule, olen elänyt onnellisissa, rakastavissa parisuhteissa. En näe rakkautta ja seksiä alkuunkaan synonyymeinä, ne ovat kudos, jossa langat voivat kulkea yhdessä mutkitellen, mutta myös erillään joskus. Siitä huolimatta se yksinolo on oletusarvoisesti helpompaa ja mukavampaa minulle. Se on kaikista tärkeintä, onnellisuuden tärkein edellytys, minulle. Siis jopa hyvän, jopa loistavan parisuhteen ylittävä asia. Eli ei pidä koskaan sanella, että kaikkien pitää pitää samoista asioista eniten. Jos joku on yksinolosta yli kaiken nauttiva ihminen, sen saadakseen pitää luopua muusta, valinta menee silloin toisin päin kuin sinulla. Sinulla noin, minulla ja monella muullakin taas näin.

Minulle ainakin on ne hyväilyt tulleet paljon tärkeämmiksi, kun se varsinainen yhdyntä. Etenkin se tunne on ihana,kun vaimo kädellä silittää selästä tai hiuksista. Eikä sillä ole väliä onko vaatteet päällä tai ei. Samoin, kun tunnen ihollani vaimon naiselliset muodot, vaikka vaatteidenläpi. Samoin kun saan pitää käsivartta makuullaollessa siinä häpykummunpäällä.

Sivupersoona, harvoin saa lukea näin kaunista kuvausta parin harmonisesta, eroottisesta vaikka seksittömästäkin läheisyydestä. Kaikkea hyvää teille!

Alkuperäinen kirjoittaja Heini Helle:
Minä ainakin uskon vakaasti, että jos rakastaa oikeasti siten kuin kumppaniaan niin varmasti myös haluaa toista tai ainakin haluaa, että hänellä on hyvä olla myös, eikä hänen tarvitse elää seksitöntä suhdetta kanssani minun itsekkyyteni vuoksi. Kyllä minä ainakin hankkisin liukastusvoidetta, jos olisin kuin saharan autiomaa ja antaisin ainakin kerran viikossa. Ja tämän tekisin vasta tässä suhteessa, jossa elän nyt. Aiemmissa en varmastikaan olisi tehnyt niin, mutta näin jälkeen päin olen ymmärtänyt, ettei se aiemmin rakkautta ollutkaan, vain syvää välittämistä ja ystävyyttä ja yritimme saada aikaan onnellisen parisuhteen siinä kuitenkaan onnistumatta.

Miltä teistä tuntuisi, jos kumppaninne ei haluaisi teitä? Uskoisitteko, että suhteenne on rakkaussuhde?

Tässäpä onkin pähkinä purtavaksi. Elän itsekin suhteessa jossa en halua seksiä (tai haluan todella harvoin), mies taas tahtoisi vaikka koko ajan. Yhdessä ollan oltu neljä vuotta, ollaan molemmat kolmekymppisiä. Rakastan miestäni, mutta rakastanko sittenkään "oikeasti", kuten parisuhteessa kuuluu, vai rakastanko häntä vain kuin ystävää?

Suhde toimii hyvin ilman turhaa riitelyä, ja viihdymme yhdessä todella hyvin. Olemme toistemme parhaat ystävät. Tiedän että mies ei halua erota. Hän on vähentänyt minun vuokseni seksin kinuamista, tyydyttää itsensä useammin itse. En ole koskaan ollut kovin aktiivinen seksuaalisesti, varsinkaan muiden kanssa, mieluiten tyydytän itsenikin itse. En siis kuitenkaan ole täysin "frigidi" koska masturboin.

Yhdyntään suostuminen on ikävää jos sitä ei todellakaan itse halua. Vaikka kuinka rakastaisi miestä, ei huono seksikokemus itselle auta asiaa. Kun olemme yhdynnässä ja se esim. sattuu, nousee kynnys harrastaa seksiä seuraavan kerran. Siitä tulee myös turhautunut, jopa likainen olo kun on vaan panopuuna. Kun taas minun tekee mieli ja harrastamme seksiä kun nautin siitä, se auttaa harrastamaan seksiä taas uudemman kerran. Auttaa myös haluja heräämään, kun taas väkisin harrastettu seksi vähentää haluja.

Enkä todellakaan pitäisi siitä jos mieheni ei haluaisi minua, varsinkaan jos hän haluaisi muita naisia. Mutta minä nyt en satu haluamaan muitakaan miehiä.

Yhteistyössä