seksuaaliterapeutti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ongelmatapaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ongelmatapaus

Vieras
Onko ketään käynyt koskaan? Millainen on ja mitä siellä käydään läpi jne? Kaikki kokemukset tervetulleita.

Itselleni sain ajan nyt loppukuuksi ja vähän jänskättää.

Kyllä ne osaa auttaa! Mutta älä odotta ihmettä ekalla kerralla, äläkä tokalla. Itse kävin vuoden verran säännöllisesti. Mitään hokkus-pokkusihmettä ei ole tarjolla. Voi vaatia töitä koko lopun elämän. Mutta auttoi jokatapauksessa.

Juu olen tiedostanut sen että jos on ikänsä korvienvälissä ollut asian suhteen vikaa niin ei se päivässä eikä kahdessa parane =) mulla hyväkskäyttötausta joka ilmeisesti alitajunnassa tekee paljonkin tepposia mulle.

Elän tosiaan siinä toivossa että ainakin vähän auttais. Näin 15v. jälkeen kun ekaa kertaa pääsen puhumaan oikealle ihmiselle, joka voisi osata auttaa pääsemään edes osasta ylitse. En usko että huonompaan ainakaan menis =)

Huonompaan suuntaan tuskin menee. Ja sanot sille terapeutille, jos et oo valmis kaikkia asioita heti käymään läpi tai et tykkää jostain harjoitteesta, jota se ehkä ehdottaa. Sulla on oikeus edetä omaan tahtiin ja kieltäytyä semmoisista keskusteluista/harjoituksista, joihin et ole valmis tai halukas. Sun ehdoilla mennään!

Jos sulla on puoliso, niin terapeutti saattaa ehdottaa joskus sen mukaanottamista. Mutta siitäkin saat itse päättää, että haluatko silleen vai et.

En saanut nyt kun yhden kerran. Tämä terapeutti jää sen jälkeen 3kk vuorotteluvapaalle. Elän toivossa että sen jälkeen pääsisin uudelleen. Ja on aviomies, meillä ajatuksena ollut että joku kerta yhdessäkin käytäis, vaikka enemmän mä yksin.

Niin, en mäkään kerralla saanut kuin yhden tapaamisen ja aina tapaamisella sovittiin seuraava aika. Varmaan saat tuon vuorotteluvapaan jälkeen uuden ajan tai sit se suosittelee sulle toista terapeuttia. Mulla oli itse asiassa melkein joka kerralla kaks terapeuttia. Ne ite pyysi semmoista järjestelyä ja mulle sopi. Mä kävin pääasiassa yksin, mutta joillain kerroilla mies oli mukana ja kerran mies kävi yksin, kun ne terapeutit niin toivoi.

Juu uskoisin että saan jatkaa sen vuorotteluvapaan jälkeen. Mulla pää jotenkin kieltää nauttimasta ja että kaikki seksuaalisuus on jollaintapaa likaista.
Ja usein jos on jotain aktiviteettiä miehen kanssa niin ikävä kyllä mun päässä saattaa kulkea ihan muut ajatukset enkä saa niitä pois että pystyis täysillä nauttimaan.
Eli tavallaan kiellän sen kaiken iteltäni.

Kuulostaa niin tutulta. Minustakin seksuaalisuus oli iljettävää ja likaista, enkä nauttinut mistään. En nyt vieläkään ihan kaikesta osaa nauttia, mutta enempi jo. En vain ole muutenkaan kovin seksuaalinen ihminen. Mutta silti edistystä on tapahtunut, niin omasta kuin miehenkin mielestä.

Yhteistyössä