sektio ja jälkivuoto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kimu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kimu

Vieras

Hei vaan!

Tyttö syntyi suunnitellulla sektiolla 26.11.04.
Toipuminen ollut hidasta ja nyt suurena huloen aiheena on nyt jälkivuoto, joka näytti jo olevan lopuillaan pienentyneestä määrästä ja ruskehtavasta väristä pääteltynä. Kuitenkin pari päivää sitten vuoto muuttui kirkkaaksi vereksi hyytymien kera ja on erittäin runsasta. Soitin neuvolaan ja saatuani sieltä jokun terv. hoitajan kiinni, hänen mielipiteensä oli katsoa ja odotella vielä ainakin pari päivää.

Miten teillä muilla sektion jälkeen: Miten pitkään vuoto kesti ja millaisia muutoksia värissä , määrässä? Joiduitko mahd. käymään sairaaalassa? Mitä tehtiin? Milloin tehdään kaavinta? ....
Kaikki kokemukset ja tiedot otetaan ilolla vastaan!!

Kiitos etukäteen! :( kimu joka on erittäin surullinen ja huolissaan

Mulla tehtiin sectio 25.11.04 ja vuoto on ollut niukkaa, ja vaaleanruskeeta jo n. 3viikkoa.. nyt tulee enää ihan satunnaisesti pikku tuhrua pikkuhousunsuojaan. Mulle ainaski sanottiin kotiinlähtö tarkastuksessa, että jos vuoto muuttuu uudestaan veriseksi, ja runsaaksi, niin pitäis käydä jossain näytillä. mutta jos kattosit vielä sen pari päivään niinku terkka suositteli?

Minulla jälkivuotoa kesti 5 vkoa, jälkitarkastukseen asti. Siellä todettiin kohdun olevan suuri ja ultraäänessä selvisi, että kohtuun oli jäänyt sektiossa istukan kappaleita. Sain siis pikaisesti ajan kaavintaan, jossa kohtu tyhjennettiin ja sain vielä lääkekuurin päälle tulehdusten välttämiseksi. En kyllä sinuna kauaa seurailisi tuota vuotoa, varsinkin jos vähänkään "tuoksahtaa" tms....

Yhteistyössä