Sektion jälkeen luennolle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aiotko pitää vauvan korvikkeella koko ajan vai miten aiot selvitä tissitakiaisjaksoista? Siis niistä, kun vauva imee tunnin putkeen, pitää vartin tauon ja imee taas tunnin, 24/7?

Olen ajatellut pumpata maitoa imetyksen lisäksi. Olen siis synnyttänyt aiemminkin, mutta keskosen, joten ei kokemusta "normaalista" synnytyksestä ja elämästä synnytyksen jälkeen. En voinut imettää lapsen sairaalassa olon takia, jota kesti lähemmäs kaksi kuukautta. Maitoa pumppasin lapsella ja maitoa tuli ainakin sillon yli tarpeiden. Mutta tosiaan ei kokemusta, miten sitä sitten tosiasiassa tuo menee. Ja tosiaan synnytykseni oli alatie ja helppo keskosuuden takia, joten siksi kyselen.

Minulle istuminen oli tuskaa sektion jälkeen parin viikon ajan, haava kipeytyi istumisesta jo lyhessä ajassa niin, että ensi alkuun piti syödäkin kyljellään maaten. Maidonnousun aiheuttamat kivut ja alun imetyksen opetteleminen oli myös sellaista puuhaa, etten olisi voinut kuvitellakaan olevani muualla kuin kotona. Hb laski myös sektion yhteydessä niin, että huimasi ja pyörrytti, enkä meinannut pystyssä pysyä.

[QUOTE="vieras";28705175]Vaikuttiko lääkkeet vai mikä sulla siihen, että et jaksanut kun nukkua. Vai oliko vauva vaativa?[/QUOTE]

Mun hemppa putosi paljon alle sadan ja sen kanssa heitettiin himaan. En myöskään saanut nukuttua sairaalassa lainkaan. Lisäksi sain pahat repeämät, joten istuminen onnistui vasta todella pitkän ajan jälkeen, eli kipu väsytti. En ottanut särkylääkkeitä kotona, koska tarkoitus oli imettää, mitä en sitten kuitenkaan pystynyt tekemään muista syistä. Vauva nukkui jo alusta asti vähintään 4 tuntia putkeen ja mies vielä auttoi, siinä mielessä kaikki selvisi hyvin, ennen kaikkea vauvalla oli hyvä olla. Mutta ei siinä kyllä olisi tullut meikäläisen mieleenkään lähteä luennoille, hyvä kun kävelemään pääsi.

Yhteistyössä