sektion jälkeen uudestaan raskaaksi.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Tulipa tuossa muutama päivä sitten aloitettua tuo seksielämän autuus (sektiosta 5vk).
Melkeimpä unohdin, että mistä ihanasta sitä on ollut paitsi muutaman viikon.

Ehkäisy oli huolehdittu tietenkin, mutta näin jälkeenpäin jäin miettimään sitä, että mitäs jos ehkäisy pettää ja tulee ns. liian pian raskaaksi?
(tai oikeestaan pelottaa aivan ja toivon ettei niin kävisi)

Eli eikös se ollut jotain 1v. ainakin sektiosta, kun suositeltavaa uuden raskauden alkaa.
Ja mitäs jos raskautuukin aiemmin? Eikö kohtu kestä?

Mä aloin odottaa kakkosta, kun esikoinen oli 9kk, eikä sanottu että mitenkään vaarallista olis..
Mut kakkonenki sitte leikattiin, niin lääkäri sanoi, et nyt pitää olla ainaki 2v, ennen ku kolmosta saa alkaa yrittään.. Ja sitte kuulemma seurataan tosi tarkkaan. Mulla on kohtu niin huonossa kunnossa noiden sectioiden takia.. :'( Kakkonen nyt 2,5v, ja vauvakuume on aikamoinen.. mut en vaa vielä uskalla.. jos sitte jotain sattuu.. :\|

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 15:29 pikkuruinen harmaana kirjoitti:
Mä aloin odottaa kakkosta, kun esikoinen oli 9kk, eikä sanottu että mitenkään vaarallista olis..
Mut kakkonenki sitte leikattiin, niin lääkäri sanoi, et nyt pitää olla ainaki 2v, ennen ku kolmosta saa alkaa yrittään.. Ja sitte kuulemma seurataan tosi tarkkaan. Mulla on kohtu niin huonossa kunnossa noiden sectioiden takia.. :'( Kakkonen nyt 2,5v, ja vauvakuume on aikamoinen.. mut en vaa vielä uskalla.. jos sitte jotain sattuu.. :\|

Mullakin on kaks sektiota takana mut ei puhuttu mitään noin pitkästä välistä..mut saattaa kyllä sulla johtua just siitä että kohtu on huonossa kunnossa sulla. Se vaan harmittaa kun enää ei ole mahdollisuutta alatiesynnytykseen. :(

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 15:36 mutzi81 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 15:29 pikkuruinen harmaana kirjoitti:

Mullakin on kaks sektiota takana mut ei puhuttu mitään noin pitkästä välistä..mut saattaa kyllä sulla johtua just siitä että kohtu on huonossa kunnossa sulla. Se vaan harmittaa kun enää ei ole mahdollisuutta alatiesynnytykseen. :(

Niinpä ! :'(
Kakkosta ehin synnyttää 16 tuntia, ja sit oliki napanuora kaulan ympäri..
Ajattelin just siinä, et eihän niin kamalaa ole, mitä olin ajatellu..
Olis ollu niin ihanaa silti kokea se alatiesynnytys..
:'(

Eipä tuo lääkäri minullekaan siis mitään sanonut, mutta muistan vaan lukeneeni tällaisen suosituksen jostain joskus.
Itsellä takana 3 alatiesynnytystä ja nyt tämä nelonen tuli hätäsektiolla.

Meillä pitäisi tuo lapsiluku olla jo täynnä ja oottelen, että pääsen aloittamaan minipillerit. (sterilisaatiota en tahdo, jos tuo mieli vielä muuttuu...)

En vaan jostain syystä luota tuohon kumiosaston ehkäisyyn ja ajattelin, että kuinkas sitten tosiaan, jos raskautuukin.

voi ei! Nyt pitää korjailla omia kirjoituksiaan.
Siis muistan lukeneeni jostain, että kohdun vuoksi pitäisi olla synnytysten VÄLILLÄ vähintään vuosi-puoltoista, eikä nii, että uusi raskaus alkaa, sorry :ashamed:

Yhteistyössä