Sektion jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miss X
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miss X

Vieras
Meidän poitsu syntyi sektiolla vajaa pari viikkoa sitten. Kaikka 7kg, jotka raskausaikana kertyi, ovat poissa. Mutta vatsa on edelleen pullea, vyötärön ympärys nin 10cm suurempi kuin ennen raskautta eli ei toivoakaan mahtua vanhoihin vaatteisiin. Tuntuu, että vatsalihakset ovat pehmeät. Kuinka nopsaa olette päässeet entisiin kuiseihin sektion jälkeen? Vetäytyykö vatsa itsekseen vai pitääkö tässä odotella pari kk, että pääsee vatsalihasten tekoon? :wave:

Ei sulla vielä hätää ole. Mulla vauva on 5kk ja sektiolla syntynyt mulla viellä n.4 kg ylimäärästä, valitettavasti, mutta toivottavasti lähtee pois. Vattalihaksia sai alkaa harjottaan jälkitarkastuksen jälkeen. Oon tehny pientä jumppaa vauvan vieressä lattialla. Myös ristiselän lihaksia kannattaa harjoitella. Ainakin mulla auttoi ristiselälle kun jalat koukussa selällään heijasin puolelta toiselle. Aluksi kävi tosi kipeää ja rutisi ristiselkä, mutta nyt selkä voi paremmin ja vauvakin on kiinnostunu kun äiti jumppaa. Lasken ääneen kaikki jumppauksen kerrat, niin vauva on kiinostunu ja naureskelee ;)! :D

Jälkitarkastuksessa sanottiin että varovasti pitää aloittaa jumppaus, mutta itsehän omat rajat tietää.

Vatsa on aina pullea raskauden jälkeen on sitten synnytys tai leikkaus. Palautuu kyllä lähes ennalleen mutta kyllähän masu erilainen on raskauksien jälkeen. Synnytyksen jälkeen minulla meni n puoli vuotta ja leikkauksen jälkeen masu oli vähemmän pömpöllään mutta on vasta pari kuukautta leikkauksesta.

ihan kuulla, että joku muukin tuskailee masupömpn kanssa. mulla oli sektio 2kk sitten ja tosiaan vieläkin hillitön masupömppö. mies naureskeleekin, että masuun taisi vielä jäädä yksi... :-)