Sektion jälkeinen alatie synnytys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Olisko täällä ketään joka olis synnyttänyt alakautta sektion jälkeen, menikö kaikki hyvin? Oliko kuin kauan väliä sektiolla ja alatie synnytyksellä? Minua on alkanut pelottamaan se jos sektioarpi repeää synnytyksessä, harvinaistahan se taitaa olla mutta pelottaa silti.

mulla synnytysten väli 1,3v,eli tulin raskaaksi 6kk sektiosta, hyvin meni ja yli 4kg tytön tein, suositus oli 2v synnytysten väli, mut en jaksanut odottaa niin kauan.luin myöhemmin että syy olisi ollut siksi kun kohtukätkytkuoleman riski kaksinkertaistuu,eli( 0,7:stä 1,4%)repeämis riskiä ei pitäisi olla jos sektiossa ei ole todettu joatin muuta kohdun heikkoutta kun kohtuhan pikkuhiljaa siinä kasvaa

Oon miettiny kans tuota. Mulla on jäänyt sektiosta pysyviä haittoja, kiinnikkeitä, jotka tietyssa asennossa ja tilanteessa kipuilee vieläkin, vaikka synnytyksestä jo yli 5 vuotta aikaa... Mitenhän tuo venyisi, jos tulisin uudelleen raskaaksi? Pahenisko kiinnikkeiden aiheuttama kipu?

Sektiosta toipuminen oli pitkää ja tuskallista, mutta silti en ehkä uskaltais alkaa alakautta synnyttään, jos tilanne eteen tulis. Saiskohan sitä sektion tässä tilanteessa?

Minulla oli tuo sektio niin kauhea kokemus, että sitä en halua kuin pakon edessä. Mutta nyt tosiaan alkanut hirvittämään tuo arven repeytyminen synnytyksessä. Itselläni tulee olemaan väliä reilu 3 vuotta. Minulla on pari kertaa vihlonut hetken aikaan tuosta arven kohdalta mutta muuten se ei ole oireillut raskauden aikana, mulla on vielä 2kk laskettuun aikaan.

Meillä on nuorempien välissä ikäeroa reilu 2v.
Alatiesynnytys sujui hyvin, lääkäriä en nähnyt koko synnytyksen aikana eli ilmeisesti ei ollut mitään epäilyjä mistään erityisestä?
Minulla siis 3 alatiesynnytystä, sitten sektio ja taas alateitse.

Yhteistyössä