Sektiosta monenko aikaan leikattu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "leija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
minun kolmas sektioni (suunniteltu) piti olla heti aamusta eli ennen klo kymmentä mutta anestesialääkärin ollessa kiinni toisaalla (vaikea keuhkoleikkaus) minun sektioni viivästyi iltapäivälle eli kello oli 14.15 kun vauveli lopulta saatiin ihmisten ilmoille. Oli muuten aika helvetillistä odotella tuntitolkulla, minut oli valmisteltu leikkaukseen jo ennen klo 7:ää (syömättä ja juomatta edellisestä illasta, katetrointi jne.). Meillä ei KAKS:ssa ollut silloin kuin yksi ainoa anestesialääkäri talossa joten aika paska tilanne, tuskin kovin monessa paikassa vastaava.

Menin sairaalaan 7.00 kun leikkausaika oli 8.00. Vähän kahdeksan jälkeen mentiin saliin, jossa valmistelit ja anestesialääkärin odotus vei oman aikansa. Leikkaus alkoi 8.45.

Kuopuksesta menin sairaalaan klo 7 ja leikkaussaliin kärrättiin n. 9.30. Toiseksi vanhimmata muuten piti mennä sairaalaan jo edellisenä iltana, 90-luvun alussa. Leikkaus aloitettiin klo 8.

Meidän sairaalassa sektiot tehdään tiettyinä päivinä ja aina aamulla (siis suunnitellut sektiot).
Minulle tehty kolme sektiota ja kahdesta on ollut leikkausaika klo 9 ja kolmannesta klo 8.
Veikkaisin että parin tunnin sisään pääset saliin siitä kun olet sairaalaan mennyt.

Keskimmäinen leikattiin muistaakseni 9 jälkeen, kuopus vasta viiden jälkeen illalla. Tuli paljon kiireellisiä väliin... Olisi saattanut lykkääntyä sektio seuraavalle päivällekin, mutta lääkäri päätti silti leikata päivystysaikana. Puhui päivystysasioita puhelimessa monta kertaa leikatessaan ja jätti kandin sulkemaan haavan. Sairaala Tays.

Yhteistyössä