sektiosta??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Riippuu vauvan ja äidin tilasta kuinka nopeasti vievät... Samoten viilto riippuu siitä onko hätä vai kiireinen... Ei tähän taida löytyä mitään yksiselitteistä vastausta.

no ehtiikö ne ees puuduttaa kunnolla jos tulee hätä sektio?? mietin vaan ku saan ehkä itse valmistautua sellaiseen.. ainakin näin sanottin ku eivät tiedä mahtuuko vauva ulos :/ ja tuo viillon suunta??

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no ehtiikö ne ees puuduttaa kunnolla jos tulee hätä sektio?? mietin vaan ku saan ehkä itse valmistautua sellaiseen.. ainakin näin sanottin ku eivät tiedä mahtuuko vauva ulos :/ ja tuo viillon suunta??

No totta kai niiden on puudutettava kunnolla.

Mut kärrättiin sektioon 8 tuntia synnytyksen käynnistyksen jälkeen (12 tuntia sen jälkeen ku lapsivesi meni). Poikittain on mulla sektioarpi, riippuu monesta tekijästä kummin päin viilto tehdään ja missä vaiheessa tehdään sektio (mikäli synnytys ei edisty)
Meillä lapsella oli hapenpuutetta ja sydänkäyrä romahti. Onneksi tekivät pikaisen päätöksen sektiosta.

Itselläni synnytys käynnistettiin tabletilla ja aina supistusten yhteydessä vauvan sydänäänet laskivat. Sain muistaakseni jotain lääkettä joka lopetti supsitelut ja minua alettiin valmistelemaan sektioon.

Viilto tehtiin poikittain ja puudutuksena oli spinaali. Sektio oli kiireellinen (eli etukäteen suunnittelematon, mutta ei kuitenkaan hätäsektio, jossa on kiire saada vauva ulos. Käsittääkseni hätäsektiossa tulee viilto usein pystysuoraan.

No mut ainakin vietiin kovaa vauhtia juosten leikkuriin, heti kun oltiin salissa lykkäsivät maskin naamalle ja vaivuin uneen... Viilto oli navasta alaspäin. Näin siis hätäsektiossa.

Hätäsektiossa äiti saadaan nukutettua nopeasti.

no ehtiikö ne ees puuduttaa kunnolla jos tulee hätä sektio?? ja tuo viillon suunta??

Tietysti puudttavat tai nukuttavat. Yleensä hätäsektiossa viilto on napaan kohti, kiireellisessä poikittain. TAPAUSKOHTAISTA.

mua on muutnki pelottanu synnytys koko raskauden ajan ja nyt sitte ku eivät osaa sanoa että mahtuuko vauva tulemaan niin tosi kiva olo.. viikonpäästä olis käynnistys :( ja nyt tuo sektio pelottaa ku siitä kuulemma kestää kauan parantua yms..

mua on muutnki pelottanu synnytys koko raskauden ajan ja nyt sitte ku eivät osaa sanoa että mahtuuko vauva tulemaan niin tosi kiva olo.. viikonpäästä olis käynnistys :( ja nyt tuo sektio pelottaa ku siitä kuulemma kestää kauan parantua yms..

Hätäsektiossa viilto tulee pystysuoraan (muistaakseni se meni niin että aikaa saada lapsi ulos on silloin sektiopäätöksestä 5min tai alle). Kiireellisessä tai sovitussa sektiossa viilto tehdään vaakasuoraan ns. bikiniviiltona ja silloin on kyllä aikaa antaa spinaalipuudutus ja tehdä valmistelutoimenpiteet.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kuinka nopeasti vievät sektioonn jos synnytys ei etene?? ja miten päin tekevät viillon?? pimpin päälle poikittain vai pimpistä napaan??

27h kidutusta ennenkun päättivät viedä leikkuriin. Siihen vaikuttaa moniasia kauanko katsellaan.

Yhteistyössä