Alkuperäinen kirjoittaja mammutti:
Onhan se itsestään selvää, että jos se tupakka ei tee hyvää sulle itsellesi, niin ei se ole hyvää myöskään sikiölle. SILTIKIN on aika paksua väittää, että lapsen elämä menisi kokonaan pilalle äidin tupakoinnista. Itse en polttanut kun odotin, mutta kyllä tiedän ihmisiä jotka ovat polttaneet raskausaikana. Ja saaneet terveitä lapsia. Että ei se mikään sääntö ole, että lapsen elämä pilaantuu, ennemminkin poikkeus. Sanokaa mitä sanotte
mä en ymmärrä yhtään näitä äitejä,jotka edes yhtään puolustaa tupakointia raskausaikana.Se,ettei päällepäin näy mitään,niin ei poista sitä tosiasiaa,että mahassa sikiö kärsii äidin tupakoinnista,aina,se on todistettu juttu,se ei saa happea kunnolla,istukan toiminta häiriytyy,ja vauva on levoton,joka ikisessä raskaudessa,jossa äiti tupakoi..ja kuka nyt tosiaan haluaa,että oma viaton lapsi kärsii mahassa,kiemurtelee,ei saa kunnolla happea,äidin tyhmyyden takia,että tämä joskus alkanut polttamaan tupakkia.
Ei syntymätön lapsi saa kärsiä äitinsä hölmöilyjen takia,että äiti joskus nuoruuden tyhmyydessä aloittanut tupakoinnin,vaan jos kerran haluaa äidiksi,niin kyllä sillon pitää pystyä kärsimään vierotusoireet,on tosi lapsellista ja ajattelematonta antaa sikiön kärsiä,jotta äiti saa poltella päihdettä,ja samalla myrkyttää tupakalla sikiötä.Ei mene mun jakeluun..
Jos lapselta kysyttäis,ei kukaan haluaisi että hänen äitinsä olisi riskeerannut lapsensa terveyttä kohdussa,tupakoimalla.
Mä en edes lapselleni voisi tuollaista sanoa.Koulussa lapsille opetetaan tupakan haitat,myös sikiölle,niin kyllä voi tulla ristiriitasia tunteita,miks oma vanhempi on halunnut riskeerata hänen terveyden ja hengen.
Kyllä ei ole muutakun itsekästä hommaa.Itse en ole tupakoinut ikinä,maistanut joskus,ex mieheni tupakoi,enää en ikinä ottais edes tupakoivaa miestä.vanhemmuus on vastuuta,ja vastuutonta on edes vaarantaa tulevan vauvan terveys,saati antaa sen kärsiä jo kohdussa.Äidin kuluu suojella lasta,myös kun se on vatsassa.