selittäkääs mulle nyt juurta jaksaen tuo alkoholihomma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Taare
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Taare

Vieras
miksi se lapsi ei saa nähdä kun alkoholia otetaan? meneekö se rikki siitä? jos teillä on se periaate että ei alkoholia lasten nähden niin käyttekö te esim ravintolassa syömässä? siellähän joku voisi vaikka juoda jotain muutakin kuin vettä. entäs sitten näin kesäisin terassit, ettekö te käy ollenkaan pihasta ulkona jos vaikka lapsi näkisi olut tuopin ja saa elinikäiset traumat tästä

minun mielestä nämä kanssa ampuu niiiiiin yli, ja joskus miettinyt sellaistakin vaihtoehtoa, että nämä tietyt on itse alkkiksia, joten sen vuoksi se ei ole suotavaa, en tiedä, tulipahan vaan mieleen

Alkuperäinen kirjoittaja ViciousDream:
Mun mielestä lapsen aikaan voi ottaa yhden annoksen alkoholia. Jos tarttee enmmän ottaa niin ottaa sitten kun nukkuu ja jos tarttee kännit vetää niin lapsi hoitoon.

hei kaikki ei humallu siitä yhdestä,kahdesta tai vielä kolmestakaan....

näyttää olevan ihmisiä jotka ei näe kuin täysraittiuden ja juoppouden. Meillä lapset on nähnet minun ottavan sen saunaoluen tai lasin viiniä tai konjakkia eivätkä taatusti ole kärsineet. Joskus keskusteltiin aiheesta kuka juo ja kuka on humalassa tai jotakin humalatilaan viittaavaa muistaakseni jonkun telkkariohjelman tiimoilta, ja lapseni sanoivat että minä en ole koskaan humalassa. itse päättelivät, en sanoja heille asetellut.

piti testata tuoko korjaus nikin takaisin kun jostakin syystä se ei tullut näkyviin...
ei siis tuo mutta olen tuo äiti 40plusplus ei täysin raitis mutta ei rapajuoppokaan eikä lasten nukkuessa salaa ryypiskelevä

Mun mielestä lapsen aikaan voi ottaa yhden annoksen alkoholia. Jos tarttee enmmän ottaa niin ottaa sitten kun nukkuu ja jos tarttee kännit vetää niin lapsi hoitoon.

miksi tarvii vetää kännit? onko se tie paeta todellisuutta, päivän murheita, nollata kaikki ja kun vie lapsen hoitoon niin on se murhe lapsestakin pois eli tuleeko tapa ottaa sitten kun "lupa on " ja ryyppäämisestä tulee synonyymi ajalle lapsi hoidossa illalla?

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:

miksi tarvii vetää kännit? onko se tie paeta todellisuutta, päivän murheita, nollata kaikki ja kun vie lapsen hoitoon niin on se murhe lapsestakin pois eli tuleeko tapa ottaa sitten kun "lupa on " ja ryyppäämisestä tulee synonyymi ajalle lapsi hoidossa illalla?

Mä otan joskus kännit kun olen miehen kanssa ilman lapsia. Yleensä silloin kun on jotakin menoa. Mulle kännit tarkoittaa sitä, että olen huppelissa. Perskännejä en juo. Mutta jos joku haluaa juoda kännit niin juokoon, ei lasten nähden tosin.

*huokaus* :| Joo, otetaan kossua ja annetaan murheille tossua :|

Alkuperäinen kirjoittaja tiinu:

katoaako ne murheet oikeasti vai vain hetkeksi siihen viinaan hukkuu? anteeksi tyhmä asenteeni, mutta minun mielestäni ei se viina oikeasti murheita ratkaise vaan siirtää niitä ja pahentaa niitä. No luultavasti ei huomenna tämän päivän murheet sitten paina kun huomisen murhe on krapula päänsärkyineen yms :laugh:

No en mä ainakaan juo murheeseeni, vaan siksi että pienessä hutikassa on välillä ihan kivaa. Mä en tule humalaan vielä edes 6 oluesta, ja ihan räkä poskella pyöri muutenkaan koskaan. Me saatetaan juoda miehen kanssa pari saunakaljaa joskus kun lapset nukkuu, mutta jos enemmän otetaan niin viedään lapset hoitoon, saadaan itsekkin sitten nukkua aamulla pidempään. Ei kai ne lapset nyt rikki mene jos normaalia alkoholin käyttöä näkevät, eri juttu jos vanhemmat ovat niin humalassa, etteivät pysty lapsista huolta pitämään. Itse tosin nautin ne parikin saunakaljaa mieluummin vasta sitten kun lapset nukkumassa, koska silloin voin rauhassa ihan rauhassa rentoutua ja nautiskella.

katoaako ne murheet oikeasti vai vain hetkeksi siihen viinaan hukkuu? anteeksi tyhmä asenteeni, mutta minun mielestäni ei se viina oikeasti murheita ratkaise vaan siirtää niitä ja pahentaa niitä. No luultavasti ei huomenna tämän päivän murheet sitten paina kun huomisen murhe on krapula päänsärkyineen yms :laugh:

Huokailin vain sinun negatiivisille asenteellesi humalaa kohtaan. Mitäpä siihen tuumaat, jos se jonkun mielestä onkin ihan kiva joskus olla ihan humalassa sen kummempia mietittyjä perusteita toiminnalleen??

Mä en juo kotona siitä syystä että oon jo yhestä niin eri maailmoissa että lapsia vois alkaa pelottamaan :whistle: Ei kai siinä mitään pahaa ole jos ottaa sivistyneesti.Mä olen alkoholisti-kodista,ja mun äiti ainakin kaikille kehui kuinka hän tietää rajansa,ja osaa juoda sivistyneesti..Jotkut ku ei tiedä oikeasti sitä rajaansa,vaan pitää lärvejä ihan normaalina asiana joka on aikuisille sallittua lasten nähden...No,mut en yleistä asiaa,useimmin vanhemmat tietää rajansa.

Mä ainakin vedän silloin tällöin kännit ihan yksinkertaisesti sen takia, että huvittaa vetää kännit. En mä mitään murheita yritä hukuttaa kunhan pidän hauskaa. Yksinkertaista.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Mä ainakin vedän silloin tällöin kännit ihan yksinkertaisesti sen takia, että huvittaa vetää kännit. En mä mitään murheita yritä hukuttaa kunhan pidän hauskaa. Yksinkertaista.

Sinäpä sen sanoit.
Tosin meillä tätä känniä tapahtuu enää 2-4 kertaa vuodessa ja sekin kotona.

Huokailin vain sinun negatiivisille asenteellesi humalaa kohtaan. Mitäpä siihen tuumaat, jos se jonkun mielestä onkin ihan kiva joskus olla ihan humalassa sen kummempia mietittyjä perusteita toiminnalleen??

olen nuoruudessani jonkun kerran ottanut liikaa, mutta niitä kertoja ei ole ollut monta. aika vähästä opin sen että miten sunnuntaiaamustakin voi tehdä hauskan vaikka on hauskaa myös lauantai-iltana.
Ja toisaalta olen yhden alkoholistin elämää aika läheltä (ei ole mieheni, ei exäni eikä edes isäni tai pappani, sen verran tarkennan) että ei tee mieli ajautua sille uralle ja pelätä koska maksa sanoo poks vai onko se haima ensin vai pettääkö sydän vai mikä. Krapulaan asti kun juo, minusta se krapulatila on pahemman asteen alkoholimyrkytystila jolloin elimistössä on vielä pahempia alkoholin hajoamistuotteita. kuka oikeasti haluaa itsensä myrkyttää? mutta onhan niitäkin jotka tupakallakin tai sitten huumeillakin itsensä myrkyttää.
ja edelleenkään en ole absolutisti mutta en juo niin paljoa etten voisi kontrolloida itseäni enkä krapulaan asti (varmaan näillä juomisilla se krapula tulisikin jo varmaan kolmannen jälkeen eli halvaksi tulisi siinäkin suhteessa sekin kärsimys)

Mä olen ottanut neidin aikana siideriä, tehnyt joskus paukunkin, eikä neiti ole ollut moksiskaan kun en kuitenkaan ole ollut humalassa. Mutta silloin kun olen lähtenyt ulos ja isänsä on tullut hoitamaan neitiä, ja näkee mun olevan pikku huppelissa, tuumaa vaan että äiti on mukavampi noin. Ei se lapsi pienestä säikähdä mutta ei sen tartte nähdä aikuisia ihan hirveessä jurrissa, nytkin kun mulla on synttärit tulossa ja ajattelin niitä juhlia ystävieni kesken ja lähteä heidän kanssaan raflaan, niin meidän neiti menee isänsä luo yöksi.
Nytkin voisin tehdä paukun mut ei jaksa.

Ei minun mielestä siinä ole pahaa ETTEI NÄYTÄ LAPSILLEEN, ETTÄ KOTONA JUODAAN...

Meillä mies juo joskus saunakaljaa ja ihan lasten nähden. Mutta en missään nimessä väheksy niitä, jotka ei näytä , ETTÄ KOTONA JUODAAN... Se on hienoa, jos niin pystyy tekemään (itse juon pari kertaa vuodessa ehkä puolikkaan lasin siideriä ) .

En ole alkoholiperheestä, mutta näin ajattelen...

Jos lapset näkevät kadulla ja ulkona ym. ihmisten juovan ALKOHOLIA, niin eihän se haittaa. Hienoa on se, että eivät ole sitä kotona nähneet kenenkään tekevän... Mitä haittaa siitä voi olla lapselle...?

Se mainos radiossa missä niinkuin KÄNNINEN ÄITI lukee iltasatua on tosi kuvaava juttu... Lapsi parat joissakin perheissä...
k035.gif

entäs jos lapsi oppii sitten viimeistän murkkuiässä että juopottelu on sallittua kun sen tekee salaa (ja sen tarkoitus on vetää kunnon kännit)??? niin on murkun helppo myös tehdä niin.
jos taas voit ottaa lasten nähden sen oluen tai lasillisen viiniä, niin silloin lapsi ei näe siinä mitään ihmeellistä, kiellettyä, salaa tehtävää mutta ymmärtää jos sanotaan että se on aikuisten juoma (niin me sanottiin kun lapsen lakkiaisissa kuoharia tarjottiin ja lapsille ja "autoilijoille" pommacia)

.
jos taas voit ottaa lasten nähden sen oluen tai lasillisen viiniä, niin silloin lapsi ei näe siinä mitään ihmeellistä, kiellettyä, salaa tehtävää mutta ymmärtää jos sanotaan että se on aikuisten juoma (niin me sanottiin kun lapsen lakkiaisissa kuoharia tarjottiin ja lapsille ja "autoilijoille" pommacia)

Näin itsekin sen ajattelen.

Yhteistyössä