Selittäkääs tyhmälle, miten mä voin toimittaa sossuun elokuun tiliotteet ennen kuun vaihdetta kun hakemus...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap.

Vieras
täytyy olla tehtynä kuitenkin viikkoa ennen kuun vaihdetta, että tuki tulee kuun alussa tilille? Jos nyt kukaan ymmärsi mitä kysyn ja tarkoitan.

Sossu vaatii elokuun tiliotteet syyskuun hakemuksen liitteeksi. Ja jotta syyskuun rahat tulee ajoissa (niin että ehdin maksaa vuokran ajoissa 3.9.) niin hakemuksen on oltava käsittelyssä ensi ma 27.8. ja tiliotteet saa vasta kuun alussa edelliseltä kuukaudelta... :/ Vähän käytännössä hankala juttu.

Mutta mitenkäs te muut toimitte?

[QUOTE="äiti86";26971295]No jos viet hakemuksen 27. pv niin tiliote elokuulta siihen mennessä.
Eli 1.-27. pv[/QUOTE]

Siinä on vaan se ongelma, että ainakaan nettipankista ei saa tulostettua tiliotetta osalta kuukautta vaan sen koko kuukauden tiliotteen saa tulostettua vasta seuraavan kuukauden ekana päivänä. Vai kelpaakohan sinne sossuun sitten se epävirallinen näkymä tilitiedoista? (Nordeasta kyse.)

täytyy olla tehtynä kuitenkin viikkoa ennen kuun vaihdetta, että tuki tulee kuun alussa tilille? Jos nyt kukaan ymmärsi mitä kysyn ja tarkoitan.

Sossu vaatii elokuun tiliotteet syyskuun hakemuksen liitteeksi. Ja jotta syyskuun rahat tulee ajoissa (niin että ehdin maksaa vuokran ajoissa 3.9.) niin hakemuksen on oltava käsittelyssä ensi ma 27.8. ja tiliotteet saa vasta kuun alussa edelliseltä kuukaudelta... :/ Vähän käytännössä hankala juttu.

Mutta mitenkäs te muut toimitte?

No ei kyllä käytäntö ole normaalisti tuollainen. Yleensä viedään kahden EDELLISEN kuukauden tiliotteet - sossu toimii siis hiukan takautuvasti tuossa mielessä, mutta ei sille oikein mitään voi. Ohjeistus on, että tukea haettaisiin pari viikkoa ennen kuin rahan tarve on, koska käsittelyaika on viikko. Ei ole kohtuullista tai edes laillista olettaa, että asiakkaan tuki saa tulla myöhässä.

Siinä on vaan se ongelma, että ainakaan nettipankista ei saa tulostettua tiliotetta osalta kuukautta vaan sen koko kuukauden tiliotteen saa tulostettua vasta seuraavan kuukauden ekana päivänä. Vai kelpaakohan sinne sossuun sitten se epävirallinen näkymä tilitiedoista? (Nordeasta kyse.)

Kelpaa se "epävirallinen" näkymä.
Mut mä oon kyllä monesti hakenut pankin tiskiltä ne tiliotteet kun en itse jaksa tulostella.
Ja tosiaan jos ekaa kertaa hakee tukea, on oltava 6kk otteet,
mut jos on kuukausittainen toimeentulotuki, riittää se yhden kk:n.

[QUOTE="äiti86";26971388]
mut jos on kuukausittainen toimeentulotuki, riittää se yhden kk:n.[/QUOTE]

Lain mukaan 2kk:n tiliotteen. Jotkut kunnat vaativat 3kk, mutta ei kyllä jollain puolen vuoden takaisilla ole enää mitään käyttöä.

[QUOTE="Asiakas";26971400]Lain mukaan 2kk:n tiliotteen. Jotkut kunnat vaativat 3kk, mutta ei kyllä jollain puolen vuoden takaisilla ole enää mitään käyttöä.[/QUOTE]

Ah, no joskus aikanaan kun itse tarttin tukia niin näin oli.

[QUOTE="äiti86";26971388]Kelpaa se "epävirallinen" näkymä.
Mut mä oon kyllä monesti hakenut pankin tiskiltä ne tiliotteet kun en itse jaksa tulostella.
mut jos on kuukausittainen toimeentulotuki, riittää se yhden kk:n.[/QUOTE]

Tampereella 2kk:n tiliotteet.

[QUOTE="äiti86";26971398]No ei voikaan!!
Siksi tulostat ne siihen 27. päivään mennessä!
Ja taas kun ensi kuussa haet tukea,
voit tulostaa 28. elokuuta alkaen niin tulee ne puuttuvatkin päivät mukaan.

Maalaisjärki käteen :)[/QUOTE]

Mutta ei se ihan noin mene. Ei niitä noin vain voi tulostaa siltä ajalta mitä haluaa, ainoastaan ne pankin omat tiliotteet mitkä on 1.-31. päivä eli ei voi tulostaa esim. 10.7.-10.8. väliseltä ajalta vaan kuun alusta loppuun. Se tästä tekee ongelmallista.

Täällä pitää toimittaa aina edellisen kuun tiliote ja tuloste tilitapahtumista siihen päivään saakka. Katsovat sitten aina seuraavassa kuussa sen edellisen tiliotteen kokonaisuudessaan.

Mutta ei se ihan noin mene. Ei niitä noin vain voi tulostaa siltä ajalta mitä haluaa, ainoastaan ne pankin omat tiliotteet mitkä on 1.-31. päivä eli ei voi tulostaa esim. 10.7.-10.8. väliseltä ajalta vaan kuun alusta loppuun. Se tästä tekee ongelmallista.

Älä nyt enää täällä pähkäile asiaa, vaan soita maanantaina sossuun ja selitä tilanne, niin kuulet sieltä miten toimia.

Toimeentulotuen jatkohakemuksessa tulee olla seuraavat liitteet hakijalta ja hänen perheenjäseniltään edellisen päätöksen voimassaoloajalta:

Tiliotteet kaikista hakijan ja perheenjäsenten pankkitileistä siitä päivästä alkaen mihin asti ne ovat edellisessä hakemuksessa esitetty (selvitys yksityispanoista, pelkkä pikatiliote ei kelpaa)
Esittämättömät palkkalaskelmat___________________________
Esittämättömät Kelan ja työttömyyskassan maksuilmoitukset ______
Jos työttömyysturvan maksatus on katkennut, liittäkää mukaan työvoimapoliittinen lausunto
Tositteet muuttuneista tuloista ja etuuksista ______________________________________
Tositteet vuokran/yhtiövastikkeen maksuista edellisen päätöksen voimassaoloajalta
Tositteet terveydenhuoltomenoista, lääkkeistä reseptit ja apteekkikuitit alkuperäisinä.
Julkiset terveydenhuoltomenot ensisijaisina. ____________________________________________ Tositteet muista menoista ____________________________________________________
Verotustiedot on esitettävä kerran vuodessa
Huom. Tositteena laskun maksamisesta käy:
1. pankin tai laskuttajan kuittaama lasku
2. pankkiautomaattikuitti + lasku
3. pankin tiliote + lasku

[QUOTE="hups";26971515]Älä nyt enää täällä pähkäile asiaa, vaan soita maanantaina sossuun ja selitä tilanne, niin kuulet sieltä miten toimia.[/QUOTE]

Tai jo huomenna jos maanantaina pitää hakemuksen olla käsittelyssä.

[QUOTE="Raisa";26971521]Käyn töissä ja elätän itse itseni :)[/QUOTE]

No jos näin teet, niin miksi edes vastasit tähän aloitukseen? :headwall:

Ja btm, niin minäkin käyn töissä mutta eipä silti tunnu rahat riittävän elämiseen. Ei kai sitä sossua olis olemassa, jos kaikki pärjäis ilman toimeentulotukea.

[QUOTE="vieras";26971528]Tai jo huomenna jos maanantaina pitää hakemuksen olla käsittelyssä.[/QUOTE]

Huomenna tietysti, sorry. Elin jo perjantaita, vaikka on vasta keskiviikkoilta. *punastelee*
Taitaa olla paras mennä nukkumaan. :D

Vie hakemus nyt ja ne tekee sulle periaate päätöksen valmiiksi, sitten kun toimitat tiliotteet 1. päivä niin ne vain tarkastaa ne ettei ole mitään outoja rahoja tullut ja edellinen vuokra on maksettu ja sitte ne "vapauttaa" rahat maksatukseen ja ne on sulla 3. päivä.

[QUOTE="vieras";26971670]Tiliote pitää hakea pankista, ei kelpaa mikään automaatilta otettu tiliote.[/QUOTE]

Neistä tulostettu kelpaa. Automaatilta otettu ei kelpaa siksi koska siinä ei näy tilinumeroa.

Yhteistyössä