Selitys miksi en juo juoluaattona (raskaana)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ehkä tyhmää mutta vielä tyhmempää on selitellä keskenmenoja tms... Niitä on nimittäin tähän elämään mahtunut 11 kpl. Ei varmaan tarvii enempää perustella.
Miksi keskenmenojen selittäminen olisi tyhmää? Rehellistä ja ehkä se tekisi sen läpikäymisestä helpompaa, jos ihmiset puhuisivat siitä niinkun yleisestä ja kipeästä aiheesta. En siis tarkoita, että juuri ap:n pitäisi, mutta rohkaisisin kaikkia jotka vähääkään harkitsevat, puhumaan asioista ääneen.

Älkää missään nimessä paljastako raskautta anopin 60-vuotisjuhlissa. On todella tökeröä käytöstä varastaa show toisen juhlapäivänä. Antakaa anopin loistaa omilla synttäreillään. Jos teidän on pakko olla kuitenkin moukkia, niin tehkää paljastus vasta, kun juhlat ovat jo ohi.

Kerro koska saa taputtaa

Ääliöt, jotka eivät voi elää yhtäkään viikonloppua ilman alkoholia, kuvittelevat, että siitä kieltäytyvät tekevät uhrauksen ja haluavat ihailua ja glooriaa. Entä jos he vain haluavat päättää itse omista tekemisistään?

Minä juon alkoholia silloin kun itse haluan - käytännössä harvoin. On aivan sama, kuka tarjoaa tai edellyttää siemailua - sopiva kommentti (Eikö teillä tosiaankaan tarjota muuta kuin viinaa?) tai toiminta (käy kaatamassa lasin sisällön tiskialtaaseen) kyllä selvittää asian tyhmemmällekin. Ennen tätä rautalankamallia voi toki selkeästi vain sanoa "ei kiitos" ilman selityksiä.
Vaatiiko sekin selittelyä ja hätävalheita, jos joku ei halua syödä kinkkua tai lanttulaatikkoa?

Keksikääpäs meillä joku hyvä selitys että miksi jätän lasin punaviiniä juomatta aattona?
Olen raskaana, muttemme halua vielä kertoa jouluna tästä ilouutisesta. Lapsettomuutta takana PITKÄÄN eikä varmat viikot ole vielä ohi.

Haluaisimme paljastaa uutisen appiukkona ja anoppini 60v päivillä tammikuun lopulla.

Joku antibioottiselitys voisi toimia mutta pitäisi olla oikeasti sellanen antibiootti, jonka aikana ei missään nimessä saa juoda, koska anoppi on terveydenhoitaja ja tuntee lääkkeet kuin omat taskunsa.

Muita hyviä selityksiä, miksi en juo pisaraakaan?

Jollain muulla ehkä menisi, mutta me harrastetaan miehen kanssa viinejä, käydään ympäri maailmaa viinitiloilla ja mun kohdalla se on erittäin outoa etten juo hyvän aterian kanssa viiniä.
Hörpi pari kulausta muiden edessä niin epäilykset lakkaa siihen. Sitten vaivihkaa kaadat viemäriin tai vaihdat miehen kanssa laseja. Tuskin kukaan sun juomista koko aikaa kyttää ja jos reippaasti otatkin viinilasin itsellesi ja ihmiset näkee kun siemailet sitä, kukaan ei takuulla epäile mitään.
Mä käytin viimeisen raskauden alkuvaiheessa että oltiin miehen kanssa lyöty vetoa etten pysty oleen ottamatta yhtään lasia viiniä ennen vuoden loppua ja sit keksittiin mahdollisimmat uskottavat mitä saan jos oon juomatta ja mitä mies saa jos en oo...suurimmalle osalle meni läpi myös lähipiirille...ja ollaan kanssa viiniharrastajia joten ainakin meillä toimi

• Tykkää
Reactions: Nenuli03
Älkää missään nimessä paljastako raskautta anopin 60-vuotisjuhlissa. On todella tökeröä käytöstä varastaa show toisen juhlapäivänä. Antakaa anopin loistaa omilla synttäreillään. Jos teidän on pakko olla kuitenkin moukkia, niin tehkää paljastus vasta, kun juhlat ovat jo ohi.

Täysin samaa mieltä. Jättäkää kertominen suosiolla pois ohjelmasta ja ottakaa sille oma aikansa ja paikkansa. On juhlakalu(i)lle todellla vaivaannuttavaa kun vieraat ryntäävät onnittelemaan ja hössötämään muusta asiasta.
Nimim. Siskoni mies varasti shown häissämme kosimalla siskoani kesken illallisen. Oli sopivasti kihlajaiskahvit sitten katettu jonkun muun piikkiin.

Miksi keskenmenojen selittäminen olisi tyhmää? Rehellistä ja ehkä se tekisi sen läpikäymisestä helpompaa, jos ihmiset puhuisivat siitä niinkun yleisestä ja kipeästä aiheesta. En siis tarkoita, että juuri ap:n pitäisi, mutta rohkaisisin kaikkia jotka vähääkään harkitsevat, puhumaan asioista ääneen.
Lapsettomuus ja mahdolliset hoidot on niin kipeä asia ettei siitä halua kertoa. Paineet on kovat jo itse pariskunnalla onnistua ja seksielämä on tuolloin niin kliinistä. Tuntuu että siellä makkarissa on jo mukana mm hoitohenkilökunta. En ainakaan itse kaipaisi yhtään lisää porukkaa siihen yhtälöön.
Selitellä missä vaiheessa nyt mennään, onko tärpännyt ja kestää keskenmenon tullessa vielä sukulaistenkin pettymyksen.
Itse myös halusin pitää raskauden salassa ekat 3kk. Se oli vain meidän juttu, oma pikku salaisuutemme.

Tää on juttu jota en pysty käsittämään. Miksei "ei kiitos" riitä? Miksi siihen tarvitsee jonkun selityksen tai perusteen tai oikeutuksen ettei ota alkoholia?

Ymmärrän kyllä aloittajan tarpeen, mutta en tätä suomalaista kulttuuria.

Ei kannata edes yrittää. Arvaavat satavarmasti, kun takeltelet posket punottaen jotain epämääräistä lääkekuureista ja lihasjumeista :D

Et sano mitään. Otat sen lasillisen, siemaiset yhden huikan, ja unohdat lasin johonkin ja vaihdat jossain vaiheessa sen miehesi tyhjään lasiin.

Meilläkin tämä on toiminut oikein hyvin, eikä kukaan huomaa mitään. Siemaus shampanjaa, lasi pöydälle ja menet vaikka käymään vessassa. Mies kyllä mielellään tissuttelee sunkin lasin. Ruokapöydässä on helppo pitää laseja vierekkäin, niin kukaan ei huomaa mitään kun mies tyhjentää molempia (mies raukka :rolleyes:) ja olen minä vaivihkaa kaatanut lavuaariinkin hyvät juomat, itse en ole juonut.
Ja toisaalta, en turhaa edes esitä juovani, koska en myöskään halua toisten kuvittelevsn että olen käyttänyt alkoholia raskaana ollessa

Juurikin niin, miksei vaan voisi sanoa, kiitos ei.
Hirveä haloo nousee, kun minä sanon alkoholille "ei kiitos" esim.työporukan illanvietoissa. Minua ei kukaan kiellä juomasta esim.uskonto, tai yhtään mikään. Minä vaan en halua juoda alkoholia. Ja sitähän saa aina selitellä. Eikä se mitään, teen sen mielihyvin.

Kyllähän kossupullo tai kaks jouluun kuuluu! :eek:

Tai ainakin pikkujouluihin?

large.jpg

Olen aina ihmetellyt näitä juttuja kuinka vaikeaa mukamas on kieltäytyä viinan juonnista.

Minä olen joskus sanonut "kiitos ei tänään" eikä kukaan ole tivannut syytä juomattomuuteeni. Joskus olen ottanut lasillisen eikä sitäkään ole kukaan hämmästellyt.

Onkohan niin että minun ystävä- ja sukulaispiirini jäsenet vaan ovat harvinaisen fiksuja kun sallivat jokaisen tehdä omat juomis/juomattomuus- päätöksensä aivan ilman selityspakkoa ?

Yhteistyössä