selkä seinää vasten

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mikä neuvoksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mikä neuvoksi

Vieras
olen jokseenki. painostanut avomiestäni kihloihin ja hän on itse kertonut ajatelleensa asiaa paljon mutta ei ole vielä edennyt.

tein hänelle uhka vaatimuksen eli jos sormusta ei tule minä lähden. Noh sormusta ei ole tullut ja käytännnössä koko suhde meni selvitystilaan.

Hän on kuulemma ollut epävarma minusta jo jonkin aikaa ja nyt hänen työkaverinsa on ilmaissut ihastuksensa häneen. Avomieheni laittoi pelin heti poikki mutta on selvästi järkyttynyt että maailmassa on sittenkin muitakin naisia kuin minä. Hän on myös ollut hiukka ihastunut työkaveriinsa.
Joka tapauksessa rakkautta riittää ja olemme päättäneet jatkaa kaikesta huolimatta. Ensi kertaa puhumme avoimesti parisuhteestamme.

Mutta miten pääsen epävarmuuden ja pahan olon tunteesta. Tuntuu todella pahalta kun itse haluaisi edetä ja periaatteessa toinen laittoi suhteen selvitystilaan.

Kuis kauan te olette olleet yhdessä? Nyt vasta siis tuli eteen tilanne, että puhuitte parisuhteestanne??
Pakottamallahan ei ketään kihloihin saa tai sitten mies on tossukka ja huomaa sen ajanoloon ja sitten erotaan.

Jaa, luulisin että mies on järkevämmästä päästä... Juuri oikea veto siitä työkaverista. Naisten yltiöpäinen itsevarmuus ja suoja yhteiskunnan toimiminen 100% naisten ehdoilla saa miehen olemaan puolustusasemissa ... Minun mielestä ennen kuin naisten tupakointia, viinan ottoa, väkivaltaisuutta, ja tasavertaista pettämistä on hehkutettu mediassa vielä pari vuotta(puhumattakaan avioero oikeuden käytöstä), ei yhdenkään miehen kannattais alkaa mihinkään liittoihin. ""Avioliitto on kuin nyrkkeilyottelu, jossa sääntöjen mukaan miehen kädet on sidottu.""

Mitä tarkoittaa tässä tapauksessa selvitystila? Oletteko asunut esim.yhdessä ja mies muutti tilapäisesti muualle? Sillä jos asutte yhdessä, niin miten silloin voi olla selvitystilaa?

Jos sen sijaan ette asu yhdessä, niin miten sovitte jatkosta? Millaiset säännöt yleensäkin ottaen sovitte tälle ""selvitystilalle?"" Kuinka kauan se kestää, saako tapailla muita?

Kun olette kuitenkin seurustelleet noin kauan, mies voi olla nyt sellaisessa tilanteessa, että hän haluaa miettiä miten jatkossa edetään. Mutta jos hän sen sijaan on tyytyväinen entiseen olotilaan ja haluaa jatkaa niin kuin ennenkin, miksi siihen sitten mitään selvitystiloja tarvitaan?

Olen itse melko samanlaisessa tilanteessa kuin miehesi. Tosin minulla seurustelua reilu kaksi vuotta takana ja asumme erillään.

Ymmärrän miestäsi siinä mielessä, että hän haluaa harkita ja pohtia suhdettanne vielä perin pohjin. Hänellä on olemassa teoriassa toinenkin vaihtoehto (työkaveri) ja silloin sitä arvioi nykyistä suhdetta ja kumppania, että onko se niin vahvalla pohjalla ja onko siinä rakkautta niin paljon, että kannattaa jatkaa.

Luulen, että miehesi päätyy samaan kuin minä, että nykyinen on se, jota todella arvostaa ja haluaa jakaa elämän sen kanssa. Sen jälkeen luulen, että teillä menee vielä paremmin; jo sekin, että tosiaan puhutte nyt avoimemmin on merkki siitä, että olette menossa onnellista loppua kohti!

emme ole asumuserossa. selvitystila tarkoittaa että suhde käydään perinpohjin lävitse. Hyvät ja huonot asiat.
Luulen että monissa suhteissa tulee jossakin vaihteessa
se tilanne eteen että mietitään vakavasti miten tästä eteenpäin.

eikä minun mielestäni ole mitenkään ennenkuulumatonta että 5 ja puolen vuoden jälkeen ei tiedetä halutaanko olla enää yhdessä. tälläisiä tilanteita varmasti tulee monille eteen

""Hän on kuulemma ollut epävarma minusta jo jonkin aikaa ""

Sanoiko hän tämän asian ennen vai jälkeen, kun otit kihlautumisen puheeksi? Ehkä hän koki, että yrität painostaa häntä kihloihin.

Mutta jonkinlainen ratkaisu pitäisi nyt kuitenkin tehdä, koska jos nyt vain jatkatte entiseen malliin, olen varma, että miehelle tulee sama tilanne esille parin vuoden päästä.

Yhteistyössä