sellasta tää mun elämä on sitte nykyään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hyvää joulua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hyvää joulua

Vieras
opiskelut tyssäs sitte täysin en saa aikaan mitään enkä tule valmistumaan ajoissa jos ylipäätänsä ollenkaan.. taas saa hävetä kun yhtä ja samaa tutkintoa yrittää saada suoritettua vuodesta toiseen...

lapset käyttätytyy ku hullut... mikähän niitäki nyt riivaa?

avoliitto noh onko mulla edes sellasta... seksiä ei ole ollut reilu kahteen kuukauteen.. tuntuu ettei oo sellasta hetkeä olemassa että voitais keskittyä vaan toisiimme... ja jos olis jaksaisko kumpikaan...

kohta vuoden työttömänä.. ei töitä ei sitte mitään.. pelkkää työharjoittelua vaan tullu tehtyä että saa edes työmarkkintuen sun muut...

olen lihonnut 5kiloa. tuntuu että koko keho on tuhoutumassa...
yäk mä inhoan itseäni...

ei mulla muuta....

[QUOTE="a.p";27602230]Juu se on kivaa kun on lapset jotka ei arvosta äitiään paskan vertaa... eikä lapset ole mikään juttuja joka tekee kaiken elämässä joten autuaaksi ja täydelliseksi vaikka joskus niin luulinkin...[/QUOTE]

Mulla on yksi lapsi eikä mulla synkkaa hänen kanssaan ollenkaan. Mutta sen tiedän, että yli kaiken muun elämässäni menee lapsen arvo!

Ei masentunut kykene iloitsemaan mistään, edes lapsistaan vaikka näitä rakastaakin.
Jos tilanne on todella paha tarvitaan ulkopuolista apua.
Kyllä pitkä-aikainen työttömyys vaikuttaa kaikkeen muuhunkin elämässä, kuten parisuhteeseen.

Älä jää rypemään! Varaa aika lääkäriin ym. taholle, josta voi jotain apua saada.

• Tykkää
Reactions: newbie
Odota hetki, kestää se sitten päivän tai viikon. Hetki hetkeltä, älä edes yritä hallita kaikkea vaan pilko asiat osiin. Lepää ja tee asiat juuri niin kuin SINÄ haluat. Lopeta itsesi haukkuminen ja arvostelu, muut kyllä hoitaa sen puolen ja usko pois, lempeämmin kuin sinä itse ikinä:) Puhu, naura, itke ja tunne juuri niin kuin siellä sisällä tuntuu, älä peitä sitä. Jonakin päivänä sinä ymmärrät, kun ystävä kaatuu ja voit olla tukena. Ehkä, jos se sinulle sopii.

Elämä runnoo täälläkin :/ ja asioilla joihin ei itse pysty vaikuttaan... En jaksa kohta enää, kun uusia mutkia tulee jos nyt ei päivittäin niin viikottain ainakin. En enää usko että asioilla on tapana järjestyä.

Olen miettinyt, että yleensä ihmisillä on aina jokin elämän osa-alue joka hymyilee muiden osa-alueiden ollessa sekaisin. Minulla ei ole edes sitä yhtä asiaa, josta saisi energiaa. Ei ole parisuhdetta, ei töitä, ei rahaa, lapset hyppii seinille, kotikin on kammittava vuokraluukku. Koska tämä stressin määrä vähenee?

[QUOTE="a.p";27603979]miten sellainen tehdään? varsinkaan kun ei edes tiedä minne sen käännöksen suuntais... ei mitään hajua...[/QUOTE]

Istut alas ja meet vaikka opintojenohjaajalla käymään jos tarvis, mutta teet itselles raamit siihen miten saat koulun suoritettua loppuun. Älä tee liian tiukkaa, jätä hieman pelivaraa. Sovi itsellesi palkinto saavutetusta välietapista koulun kanssa.

Lapset ovat siitä helppoja, että yleensä heidän käytökseensä on selkeät syyt, vaikkei ne pintaan näkyiskään. Lyökää useampi kärpänen kerralla ja otatte päivärytmiin iltakävelyt koko perheen kesken. Lapset saavat aikuisten läsnäoloa => käytös paranee, vanhemmat saavat aikaa keskenään => kiintymyshormonia erittyy enemmän ja suhde voi paremmin, saat liikuntaa => kropassa positiivisia muutoksia, lapset väsähtävät tarpeeksi, nukkuvat paremmin, aivot saavat raitista ilmaa ja lihakset käyttöä.

Täyskäännös tapahtuu pienin muutoksin.

[QUOTE="Ulpukka";27602816]Elämä runnoo täälläkin :/ ja asioilla joihin ei itse pysty vaikuttaan... En jaksa kohta enää, kun uusia mutkia tulee jos nyt ei päivittäin niin viikottain ainakin. En enää usko että asioilla on tapana järjestyä.

Olen miettinyt, että yleensä ihmisillä on aina jokin elämän osa-alue joka hymyilee muiden osa-alueiden ollessa sekaisin. Minulla ei ole edes sitä yhtä asiaa, josta saisi energiaa. Ei ole parisuhdetta, ei töitä, ei rahaa, lapset hyppii seinille, kotikin on kammittava vuokraluukku. Koska tämä stressin määrä vähenee?[/QUOTE]

No, oletko henkisesti tai fyysisesti sairas?
Voisithan joutua hullujenhuoneelle ja menettää lapsesi,ystäväsi,ne vähätkin rahat ja sairastua päälle vielä fyysisesti.

No, luuletko, että mulla menee paremmin? Voisin kertoa itsestäni tyyliin "orpo kompastui sirkkeliin", mutta mitä se auttaa? Kaikilla on huolensa, joskus enemmän joskus vähemmän. Kiitos tästäkin ketjusta, helpottaa, kun en ole yksin kitumassa.

ootte ihania. ja kiitos aloittajalle myös.

Yleensä on ketjuja, että "kyllä on tyhmää ja kaikki menee päin persettä, kun ostin väärän värisen puvun meidän sannimatiakselle."

Istut alas ja meet vaikka opintojenohjaajalla käymään jos tarvis, mutta teet itselles raamit siihen miten saat koulun suoritettua loppuun. Älä tee liian tiukkaa, jätä hieman pelivaraa. Sovi itsellesi palkinto saavutetusta välietapista koulun kanssa.

Lapset ovat siitä helppoja, että yleensä heidän käytökseensä on selkeät syyt, vaikkei ne pintaan näkyiskään. Lyökää useampi kärpänen kerralla ja otatte päivärytmiin iltakävelyt koko perheen kesken. Lapset saavat aikuisten läsnäoloa => käytös paranee, vanhemmat saavat aikaa keskenään => kiintymyshormonia erittyy enemmän ja suhde voi paremmin, saat liikuntaa => kropassa positiivisia muutoksia, lapset väsähtävät tarpeeksi, nukkuvat paremmin, aivot saavat raitista ilmaa ja lihakset käyttöä.

Täyskäännös tapahtuu pienin muutoksin.

Opinto-ohjaajan luona olen käynyt ja se on kyllä ollut aivan täyttä ajanhukkaa. Sama ku juttelis kaupan kassalle... Ei sitä koulua saa loppuun suoritettua muulla kun tekemällä. Mutta kun ei saa tehdyksi. Ja kun ei saa tehdyksi elämä köyhänä sen kun pitkittyy ja mä en kohta kestä sitä enää.

Iltakävelyt ei paljon enää kiinnosta kun tulee työharjoittelusta siinä 19 maissa sillon on jo täysi pimeä ja oon valmis kaatumaan sänkyyn. eikä täällä maalla pahemmin katuvalaistusta ole mua ainakin inhottaa ulkoilla kun ei näe mitään. enkä usko että tuo 3,5v jaksaa kovin pitkälle kävellä. ja yksinhän mä sinne kävelylle menisin kahden lapsen kanssa koska mies tekee iltavuoroja.

No, sitten vaan tulee ottaa itseään niskasta kiinni ja tehdä ne opinnot loppuun. Sä olet ainoa, joka pystyy sun opinnot hoitamaan. Jos kaikki mehut menee sulla ilmaiseen orjatyöhön, niin kannattaisko panostaa siihen vähän vähemmän?

No, sitten vaan tulee ottaa itseään niskasta kiinni ja tehdä ne opinnot loppuun. Sä olet ainoa, joka pystyy sun opinnot hoitamaan. Jos kaikki mehut menee sulla ilmaiseen orjatyöhön, niin kannattaisko panostaa siihen vähän vähemmän?

Se ilmainen orjatyö on siinä mielessä pakollista että jos en tee sitä on ainoat tulot lapsilisät eli 210e/kk. Ei tuu sellaisesta yhtään mitään. Pakko olla työharjoittelussa että saa työmarkkinatuen ja 9e kulukorvauksen. Sillä nyt edes jotenkin tulen toimeen. Opintotukea kun en enää noista opinnoista voi nostaa.

Kun ei siitä vaan tule mitään. Mä en jaksa tehdä niitä, en osaa keskittyä, mä vaan en osaa, en muista mitään ja tuntuu siltä kun aivot olis imaistu pihalle ikään kun olisin ihan oikeasti jotenkin heikkolahjainen.

Miksi ei opiskelut tule tehdyksi? Oletko sä masentunut? Jos et niin oikeasti vaan otat itseäsi niskasta kiinni. Teet sekä pidemmän tähtäimen suunnitelman opintoja varten, että viikkokohtaisen aikataulun milloin opiskelet.

vaikka mä tekisin millaisen tahansa suunnitelman ne ei vaan toteudu. joko ei jää aikaa niille tai sitten mä vaan istun siinä ja toljotan enkä pääse alkuun. ja kyllä mä varmaan masentunut olenkin ihan tämän vuodenajan takia joka vuosi tähän aikaan vuodesta on aivan hirveä olo.

Jos olet masentunut niin hopi hopi lääkärille. Kyllä normaali terve ihminen saa opiskelunsa hoidettua, ei siinä istuta ja toljoteta vaan otetaan kynä kauniiseen käteen ja aletaan tekemään.

Kerropa yksityiskohtaisesti niistä opiskelun ongelmista. Mullakin on ollut rankkoja aikoja, mutta sain lopulta kaiken tehtyä. Täällä joku voisi osata auttaa.

Niin kuin tuossa mainitsin en saa alkuun mitään... Kun jotenkin tuntuu etten mä tajua mitään vaikka asia olis ilmaistu kuinka selkeästi. nytkin pitäis tehdä joku esitelmä englanniksi jostain suomalaisesta yrityksestä. Noh tietoa löytyy paljon netistä. Ongelma tulee vastaan siinä kun pitäis kirjoittaa nämä kaikki jutut "omin sanoin" ei saa kopsata suoraan netistä tietenkään. Se tuntuu jotenkin hemmetin vaikealta. sitten menin lukemaan mitä kerrottiin yrityksestä englannin kielellä sillä sivustolla ja nyt musta tuntuu että ainoa mikä tulee päähän kirjoittaa on just sillä tavalla kun ollaan siellä nettisivulla kirjoitettu..

mutta muutenkin mulla on jotenkin vaikea ymmärtää kaikkea ja muista huonosti..

Yhteistyössä