sellasta tää mun elämä on sitte nykyään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hyvää joulua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mene lääkäriin ja hae sairauslomaa. Masennuksen yksi oire on aloitekyvyttömyys. Masennukseen liittyy näköalattomuutta, jossa näkee vain surkeat asiat, eikä edes osaa etsiä uutta suuntaa tai valoa elämälleen. Muitakin mahdollisia syitä on. Onko sinulta tutkittu kilpirauhasen toimintaa? Sekin voi aiheuttaa vastaavia oireita.

Miten se sairasloma mua auttais? Tulee entistä enemmän stressiä ja ahdistusta kun rahatilanne huononee vielä entisestään jos sairaslomalle jää. Kuitenkin jossain määrin se työharjoittelu on ollut hyväksi mulle. Kotona istuskelukaan ei ole parantanut asiaa.

Kilppariarvot otettiin vuonna 2010 ja ne oli normaalit.

Koko elämä valuu tässä hukkaan. Mä en koskaan saa aikaan mitään tässä elämässä :(

Mä kans kehotan lääkäriin jos on masennus, joka vaivaa. Tee vaikka ensin netistä löytyvä masennustesti.
ja oletko pyytänyt oppilaitoksessa muilta kuin opolta apua? Onko sun oppimisvaikeuksista ollut siellä puhetta minkä verran? Ja siis puhuen ihan suoraan. Entä onko sulle tehty siellä mitään testejä, lukiseulaa tai jotain.
Kaikissa oppilaitoksissa pitäisi olla erityisopettajia, kuraattoreita jne. Ja mahdollisesti myös joku opintojatukeva opintopiiri, paja tms. Millä asteella opiskelet?
Koululle on arvokasta saada sut valmistumaan. Keskeyttäneet opiskelijat ovat kalliita opiskelijoita.
Tsemppiä.
Opinnot pieninä paloina eteenpäin ja kuten joku ehdottikin, niin lupaa itselleen palkintoja tehdyistä asioista.
kertyneistä kiloista nyt älä huoli kun saat muuta elämää eteenpäin, niin sitten tulee niiden aika.

• Tykkää
Reactions: Aamuäree
[QUOTE="a.p";27611859]kukaan keksinyt miten tällaisesta paskasta tilanteesta pääsee pois?[/QUOTE]

Tekemällä tilanteelle jotain.

Ensinnäkin tuo koulu, onko koulu ollut sulle aina vaikeeta? Onko tutkittu oppimisvaikeuksia? Onhan sitä omin sanoin kirjottamista tehty jo peruskoulussa, ei pitäis olla niin vaikeeta terveelle ihmiselle. Joko sulla on pahoja oppimisvaikeuksia, jolloin sulla ois ollut ongelmia koko koulu-urasi ajan, tai sitten sä olet niin masentunut, että kaikki pienetkin hommat tuntuvat ylivoimaiselta.

Olet kyvytön opiskelemaan, Jos olet sairas, olet oikeutettu opiskelijanakin sairauslomaan ja päivärahaan. Jos opintosi eivät etene, kulutat kuitenkin opinto-oikeuttasi. Lääkärii on väylä tutkimuksiin ja hoitoon.

Mä kans kehotan lääkäriin jos on masennus, joka vaivaa. Tee vaikka ensin netistä löytyvä masennustesti.
ja oletko pyytänyt oppilaitoksessa muilta kuin opolta apua? Onko sun oppimisvaikeuksista ollut siellä puhetta minkä verran? Ja siis puhuen ihan suoraan. Entä onko sulle tehty siellä mitään testejä, lukiseulaa tai jotain.
Kaikissa oppilaitoksissa pitäisi olla erityisopettajia, kuraattoreita jne. Ja mahdollisesti myös joku opintojatukeva opintopiiri, paja tms. Millä asteella opiskelet?
Koululle on arvokasta saada sut valmistumaan. Keskeyttäneet opiskelijat ovat kalliita opiskelijoita.
Tsemppiä.
Opinnot pieninä paloina eteenpäin ja kuten joku ehdottikin, niin lupaa itselleen palkintoja tehdyistä asioista.
kertyneistä kiloista nyt älä huoli kun saat muuta elämää eteenpäin, niin sitten tulee niiden aika.

opinto-ohjaajan ja eri opettajien kanssa olen puhunut. Ei kukaan mihinkään oppimisvaikeuksiin usko eikä siksi olla mitään testejä tms tehty. Olen kuitenkin aikaisemmin pärjännyt koulussa normaalisti.

Ihan perus toisen asteen tutkinto kyseessä.

Kävin tuota koulua 2v tai no periaatteessa melkein 3v mutta koko tuon viimeisen vuoden lintsasin niin paljon kun vaan pystyi. Olin kaikki nuo vuodet kiusattu(mutta en kehdannut kenellekkään kertoa). Jos mua ei olisi kiusattu olisin varmaan menestynyt hyvinkin opiskeluissa ja valmistunut ajoissa.
Sitten tulin raskaaksi ja opinnot jäi sitten siihen pitkäksi aikaa.. yritin myöhemmin jatkaa 3v kotona olon jälkeen. Jonkun verran sain suoritettua mutta en valmistunut, sitten jäin taas äitiyslomalle olin 3v poissa ja nyt sitten yritän vihdoin ja viimein saada loppuun sen...

Jotenkin mä en vaan tajua asioita niin kuin ennen sen huomasin jos sillon ekan äitiysloman jälkeen... taisin olla masentunut jo silloin... tai ehkä olin jo masentunut teini ikäisenä...

[QUOTE="vieras";27612192]Olet kyvytön opiskelemaan, Jos olet sairas, olet oikeutettu opiskelijanakin sairauslomaan ja päivärahaan. Jos opintosi eivät etene, kulutat kuitenkin opinto-oikeuttasi. Lääkärii on väylä tutkimuksiin ja hoitoon.[/QUOTE]

en ole täyspäiväinen opiskelija. olen työtön työnhakija joka opiskelee sivutoimisesti.

Toistan samaa- lääkäriin. Aiemmin syksyllä tajusin että kaikki elämäni osa-alueet kärsivät täydellisestä aloitekyvyttömyydestä, haluttomuudesta, en ollut "minä" enää. Menin peloissani lääkäriin, olen asunut ja elänyt englannissa 20 vuotta ja suomeni on huonoa, pelkäsin ja kammosin koko lääkäriä. sain diagnoosiksi masennuksen ja post draumaattisen stressireaktion, unettomuuden ja ahdistuneisuuden...lähetteen psykiatrin puheille. Sain sairaslomaa 6 vkoa ja sen jälkeen 2 kk, kelan tukeman terapian ja tehokkaat lääkkeet. Toipuminen on hidasta, mutta varmaa..kaikki asiat ovat edistyneet...mutteivät vielä kunnossa. Halu nauttia elämästä on tullut takaisin...

Alkuperäinen kirjoittaja hyvää joulua;27602196:
opiskelut tyssäs sitte täysin en saa aikaan mitään enkä tule valmistumaan ajoissa jos ylipäätänsä ollenkaan.. taas saa hävetä kun yhtä ja samaa tutkintoa yrittää saada suoritettua vuodesta toiseen...

lapset käyttätytyy ku hullut... mikähän niitäki nyt riivaa?

avoliitto noh onko mulla edes sellasta... seksiä ei ole ollut reilu kahteen kuukauteen.. tuntuu ettei oo sellasta hetkeä olemassa että voitais keskittyä vaan toisiimme... ja jos olis jaksaisko kumpikaan...

kohta vuoden työttömänä.. ei töitä ei sitte mitään.. pelkkää työharjoittelua vaan tullu tehtyä että saa edes työmarkkintuen sun muut...

olen lihonnut 5kiloa. tuntuu että koko keho on tuhoutumassa...
yäk mä inhoan itseäni...

ei mulla muuta....

Odotin kysymistä?

Alkuperäinen kirjoittaja sairaanhoitaja ja äiti;27612042:
Mene lääkäriin ja hae sairauslomaa. Masennuksen yksi oire on aloitekyvyttömyys. Masennukseen liittyy näköalattomuutta, jossa näkee vain surkeat asiat, eikä edes osaa etsiä uutta suuntaa tai valoa elämälleen. Muitakin mahdollisia syitä on. Onko sinulta tutkittu kilpirauhasen toimintaa? Sekin voi aiheuttaa vastaavia oireita.

KYLLÄ! niin miten sinä alote kyvytön minulle kerrot tuota! Etkös sinä ole masentunut!

Vaihda työhjarjoittelupaikka, kyllä ne ilmaiseksi ottaa minne vaan. Aika paskaa muuten kun Suomessa joutuu täysin ilmaiseksi tekemään työtä, firmat hyötyy eikä tarvitse oikeesti palkata ketään :( Mutta mieti mikä on sun unelmaduunipaikka ja vaihda sinne. Saat hyvää työkokemusta ja mielekästä tekemistä. Kannattaa miettiä sellainen paikka missä inhimilliset työajat.

Tuossa nykyisessä harjoittelupaikassa on kuitenkin ollut se hyöty että se on lähellä kotia ja lasten hoitopaikkaa. eli olen pystynyt kulkemaan töihin kävellen/pyörällä. Meillä on vain yksi auto ja miehellä on oltava se käytössä kun hänellä on pitkä työmatka. Eli jos vaihdan harjoittelupaikkaa tarvitsisin auton.

Mene sinne lääkärille nyt vaikka ihan vain sen takia, että palstalaiset käskee.

Sä et nyt ton masennuksen takia näe mitään vaihtoehtoja, ei lääkärillekään kannata mennä ja varmaan itsemurhastakin ois vaan turhaa häslinkiä. Mene sinne lääkärille vaikka et uskois että se auttaaa mihinkään! Mene ihan vain huvikseen.

• Tykkää
Reactions: newbie
kerroin kyllä aika lailla selvään miten se lääkäri mua auttoi?

Juu antoi lääkettä. Itse en halua lääkettä kun vasta sellaisessa tapauksessa että alkaa jotkut itsemurha ajatukset pyörimään. Sellaisia mulla ei ole. Mä haluan elää olla onnellinen jne. Kyllä mulla on sellaisia päiviä kun mä olenkin iloinen. Mutta tää vetämättömyys, aikaan saamattomuus, aloitteen teon vaikeus, täysin puhti pois tunne on kamalaa.

Millaista terapia on mitä se psykologi voi tehdä niin että mä jaksan paremmin?

[QUOTE="a.p";27612457]Juu antoi lääkettä. Itse en halua lääkettä kun vasta sellaisessa tapauksessa että alkaa jotkut itsemurha ajatukset pyörimään. Sellaisia mulla ei ole. Mä haluan elää olla onnellinen jne. Kyllä mulla on sellaisia päiviä kun mä olenkin iloinen. Mutta tää vetämättömyys, aikaan saamattomuus, aloitteen teon vaikeus, täysin puhti pois tunne on kamalaa.

Millaista terapia on mitä se psykologi voi tehdä niin että mä jaksan paremmin?[/QUOTE]

Ei sulla ole mitään menettävääkään. Sä sanot, että sun elämä on paskaa ja sä haluat muuttaa sitä. Silloin kannattais kokeilla kaikki mahdolliset keinot.

Terapiassa keskustellaan, käydään läpi sun ongelmia, mietitään mistä ne johtuu, käydään läpi vanhoja asioita kuten tuota kiusausta, mietitään ratkaisuja ongelmiin.

• Tykkää
Reactions: Aamuäree
Voi hyvä tavaton. Toi on nyt niin jumissa toi sun ajatuskehä, ettei tosta pääse muulla lailla irti kuin serotoniinin takaisinoton estäjällä, eli depressiolääkkeellä. Etkö nyt nää että nyt sun pää ei toimi. Keskusteluapuakin varmaan tarviit, mutta ei siitä ole mitään hyötyä ennen kuin lääkitset toin jumisi. Vaikka nyt omasta mielestäsi et niin kipeä muka vielä oliskaan, kun et edes itsemurhaa suunnittele, on toi jumi jo vaaraksi esimerkiksi lapsillesi, jotka joutuvat lähelläsi elämään joka päivä.

Myös kirkasvalolamppu, hikijumppa, riittävä uni, tumma suklaa ja paljon värikkäitä vihanneksia ruokavaliossa auttavat serotoniiniaineenvaihduntaan, samoin seksi. Mutta mikään näistä ei ole niin tehokas kuin se lääke.

• Tykkää
Reactions: newbie
Anteeksi ensin että kommenttini kuulosti tylyltä. Kertomasi perusteella usea palstalainen on ollut samaa mieltä kanssani siitä, että olet masentunut. Minä en ikinä uskonut terapiaan, ennenkun nyt. Hän on taitava psykoterapeutti joka osaa avata "lukkoja" mielestäni hyvin. Saa minut ajattelemaan aivan uudella tavalla asioista. Lääkitys siinä rinnalla. Olin minäkin ilmaisessa työharjoittelussa tuon masennuksen alkaessa...kokeile. Ole kiltti. Halit

Yhteistyössä