Sellasta

Fifth Element

Jäsen
16.12.2006
886
0
16
ONNELLISUUS
Minusta ihminen on onnellisimmillaan silloin, kun hän pystyy rockaamaan tähtitaivaan alla alasti, soittamaan kitaraa hyppien autonsa konepellillä, juoksemaan seinän lävitse. Ne ovat onnentunteita kuvastavia mielikuvia - ja ne pystyy myös toteuttamaan oikeasti, tarvitaan vain tarpeeksi vahva pää.

YSTÄVYYS
On sitä, että toinen kuuntelee, vaikka kesken työpäivän toisen ummetuskärsimyksestä, se on myötäelämistä. Olla valmis tekemään ystävänsä eteen vaikka sen, että raivaa metsän tieltään tai näyttää takapuoltaan bussikuskille, jotta toisella olisi parempi mieli. Se, että voi soittaa kitaraa nuotion äärellä, laulaa, nauraa ja itkeä. Muista aina sanoa tunteesi ystävääsi kohtaan sillä, et voi tietää mikä kerta on viimeinen.

RAKASTAMINEN
On ne kaikki tunteet mitä ihminen tuntee: Viha, välittäminen, ystävyys, onnellisuus, onnettomuus, usko, toivo, ylämäki, alamäki, pyörä ja auto. Haluat saada rakkautta ja antaa sitä myös takaisin. Se on syvä tunne mistä tulet riippuvaiseksi.

VIHA
On tunne mikä valtaa mielen, se saa enkelin näyttämään sarvipäiseltä saatanalta. Tunne mitä pitää osata hallita ja antaa sen mennä pois. Hakata seinä irti satuttamatta ketään. Hakata lattia alta, ilman, että kukaan putoaa.

SUKU
On pahin. Mutta ilman sitä ei saisi joka vuosi nauraa, jonkun mokaamista tai itkeä jonkun poismenoa. Suku muistuttaa aina tietyn väliajoin keitä me olemme, mistä tulemme ja mitä meidän pitäisi olla.

SYDÄN
Sinne sattuu, kun et liiku, sinne sattuu, kun näet rakkaiden kärsivän. Se pakahtuu, kun liikut, se pakahtuu, kun rakastut. Joskus sitä viiltää, joskus polttaa, joskus kutittaa, se on tunne mikä pitää meidät elossa. Pidetään siis sydämistämme hyvää huolta!

PERHE
On se minne kaipaa aina oven suljettuaan. Pahimmankin riidan jälkeen toivoisi olevansa siellä, missä hetki sitten tuntui olevansa ufo. Perhe on myös se ydin elämässä mitä ilman ei voi elää, eikä jakaa suurimpia iloja ja suruja, ymmärtää toista, ymmärtää itseään. Saada anteeksi ja antaa anteeksi.
Muista aina, kuin mahdollista olla läsnä, sanoa rakastavasi, et koskaan tiedä tuleeko huomista.

OLLA MINÄ
Se, että pystyt joka päivä katsomaan itseäsi peilistä ja toteamaan, että eilen tuli tehtyä hyviä asioita kaikilla osa-alueilla. Olet opettanut lapsillesi jotain hyödyllistä. Puolisolla on hyvä olla ja häntä on huomioitu ja mä olen hyvä jätkä, vaikka välillä unohdan puolet kauppalistasta, jätän vaatteeni huoneisiin mihin ne ei kuulu ja astiat on 50-vuoden päästäkin eri paikassa, kun muistin. Olen myös itse onnellinen, olen oppinut lapsiltani joitakin asioita, puolison ruoka on aina hyvää, parsasta huolimatta. Voin mennä rauhassa nukkumaan, tietäen, että aamulla minua odottaa puoliso, lapset ja tuhat haastetta. En kuitenkaan pidä asioita itsestäänselvyytenä. Jos en huolehdi edellämainituista asioista herään aamulla ilman puolisoa, lapsia ja huonekaluja.

SIELU
On jossain ihmisen sisällä. Sinne sattuu, kun kärsin. Sinne sattuu vielä enemmän, kun näen jonkun rakkaimmistani kärsivän. Sielu on ihmisen keskusmuisti, jonne tallentuu kaikki. Jos, et tee pahalle asialle jotain, se vihloo silloin tällöin joissakin asiayhteyksissä loppuelämän, niin kauan, kun teet asialle jotain. Joskus asioille on myöhäistä tehdä mitään, mutta tekemättä ei kannata jättää, silloin sielua ei vihlo niin lujaa ja pystyy antamaan anteeksi itselleen. Jos teet hyvälle asialle jotain se saa sinut lähes euforiseen tilaan.

MIELI
Siellä kelataan asiat ennenkö ne sanotaan sielun kautta. Joskus tulee pieni oikosulku ja asia menee mielen ohi täysin, silloin rakkaimpasi myös sen tietää tai oletat sen tietävän, mutta koskaan, et voi olla varma. Kaikkia asioita ei saa anteeksi ja hyvä niin. Kaikki me muistamme asioita, mitä toinen on sanonut loukatakseen (tarkoituksella tai ei). Muistakaamme siis tehdä tietoyhteyden kulku mahdollisimman selkeäksi. Mielessä on myös monta asiaa, mitkä kuuluvat vain itselleen ja niitä on hyvä työstää välillä. Joskus on hyvä pysähtyä miettiä mitä asioita, et ole miettinyt, sitäkin tapahtuu, joka päivä.

Pääasia on siis, että yrität olla elämän kaikilla osa-alueilla onnellinen, joskus tulee takkiin rakkaudessa, joskus rahoissa, joskus suvun kanssa, ystävien ja sielun kanssa. Pääasia, että pystyt joka aamu nousemaan sen peilin eteen pää pystyssä ja toteamaan, että mulla menee hyvin!

Yhteistyössä