Sen sortin hammaslääkäri reissu taas...

Ryysyrannan rinsessa

Aktiivinen jäsen
17.07.2009
3 884
0
36
prkle....

tyttö 8 vee, vein hammaslääkärille tarkistukseen. Löytyi paikattava reikä, johon kusipäinen hammaslääkäri laittoi puudutuksen marmatuksen kera.

Siinä sit alettiin hammasta paikkaamaan, ja lapsi hädissään kysyy lääkäriltä et mikä toi laite on (pora). Tähän hammaslääkäri tokaisee et ei sun tarvitse tietää...tästähän meidän addi hätääntyy ja laittaa käden suuhun.:ashamed:

Sillon tämä lääkäri nostaa tarvikkeet pois, komentaa lapsen odotushuoneeseen ja alkaa mulle sönköttämään että jääpäs nyt hampaat paikkaamatta....frustraalireaktio tulee sit kotona :o :o |O (turhautumisitkupotkuraivari) Tulette sitten joku toinen kerta takasin |O |O

Mitä viddua.???

Läksittiin sitten kotiin lapsen kanssa jolla puutuneena puolipäätä muttei hammaslääkäriä joka reiän paikkaisi...arvatkaapas käryääkö käpy?? :xmas: :xmas: :xmas: :kieh: :kieh: :kieh:

Ja rovaniemeläisille kertoo varmasti paljon se että lääkärinä siis xxx.

:headwall:

Moderoitu. Ei yksityishenkilöiden nimiä, kiitos.

Noi on just niitä lapsuudenreissuja mistä mulle on jääny ikuinen hammaslääkäripelko. Onkohan lapsille erikseen mitään hammaslääkäreitä jotka ymmärtäis vähän kuinka lasten kanssa toimitaan?!

valitusta saamastanne kohtelusta tekemään. Mulle kävi itelle aikoinaan vähän samalla tavalla; mutta rupes hammashoitaja räyhäämään, että pois tarttee lähteä, jossei kipua kestä. Siis mulla aijottiin repiä visuri pois, mutta kun ei meinannut puutua millään, kaks ampullia oli jo pistetty, ja mulla melkoinen kipukynnys. Valituksen tein, tätikkä pyysi henkilökohtaisesti anteeksi ja jäi sairaslomalle.

Kaikki hammaslääkärit vaan eivät osaa lasten kanssa toimia. Tulee mieleen meidän esikoisen joku 3v hammastarkastus, oli joku sijainen. Hermostui, kun poika ei heti avannut suutaan. Se keikka olisi mennyt ihan hienosti, jos olisi vaan viitsinyt minuutin käyttää siihen, että olisi näyttänyt mitä sinne suuhun laittaa eli peilin ja valon ja muut laitteet. Sitten vietettiinkin vartti aikaa, että saatiin suu auki.

Tee valitus! Olen samaa mieltä kuin aikaisemmatkin vastaajat! Just tollaisten pässinpäälääkärien takia ihmiset saavat ties mitä hammaslääkärikammoja. Itsekin kärsin sellaisesta lähes koko ikäni, kunnes tapasin mitä ihanimman hammaslääkärin joka opetti minut siitä eroon.
Kun olin ala-asteella, kouluhammaslääkärimme oli varsinainen Mengele. Törkkäsi vaan penkkiin, porasi ikeneen, jos lapsi laittoi hanttiin piteli päästä kiinni ja huusi, että pysy paikallasi, sinun omaksi hyväksesihän tämä hammashoito on.

onneksi sä olit siellä lapsen kanssa. :o hirveä lääkäri.

meillä suuhygienisti (tai mikä se nyt onkaan) tarkasti lapsen purentaa. ikä tais olla 3 tai 4-v. Käski laittaa suun kiinni ja lapsi totteli. sitten täti sanomaan; etttä pure kunnolla. Eihän lapsi sitä tiedä mikä on kunnon purenta. Täti siihen vielä, että jos et pure kunnolla, niin joutuu sitten jatkotutkimuksiin kun purenta miten sattuu. (lapsi puri etuhampaita yhteen, eikä tiennyt että takahampaat pitää purra yhteen).

Mä puutuin siinä vaiheessa asiaan ja sanoin lapselle. että pidä suu kiinni ja nielaise. Hampaat menivät oikein.

Eikö noille hammasalan ihmisille opeteta edes noin alkeita, vaan aletaan PELOTTELEMAAN jatkohoidoilla. joillakinhan se jatkohoito on välttämättömyys, ei sillä pitäisi uhkailla.

sori modelle tosta nimenlaitosta. :ashamed:

Sain lapselle puhuttua niin et perjantaina päästään eri hammaslääkärille. Ihme ja kumma lapsi suostui :|

Sen verran kerron tosta hammaslääkäristä et kerran se jopa kännissä leikkas multa viisaudenhammasta....soitinkin nyt laitokselle, ja menevät puhalluttamaan herraa sinne työpaikalle, senverran mulla ketuttaa.... :D

Olithan kertonut lääkärille etukäteen, että nyt tulee tällainen vähän hankalampi tapaus? Oli miten oli, lääkäri toki toimi tökerösti, mutta jos et kertonut niin eihän voinut tietää.

Kannattaa muuten siellä uudella hammaslääkärilläitse avata suunsa ensi alkuun ja kertoa addin mahdollisista 'erikoisuuksista'. Minä osaan nykyään aina pyytää, että ensin vähän tutustutaan laitteistoon, niin sitten onnistuu helpommin se tutkiminen ja muut jutut. Osalle hammaslääkäreistä on se ihan luonnollista ja esittelevät aina tehdessään mitä käyttävät ja kertovat mitä tekevät, mutta sitten on aina näitä suoraan asiaan menijöitä.

Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Tyhmää toimintaa lääkäriltä, mutta lapsi on jo 8v, ei pitäis noin paniikkiin mennä. Eri juttu, jos ihan pikkulapsi olis.

kyllä minun mielestäni 8-vuotias on vielä pieni lapsi ja ihan yhtälailla voi kammon saada tuon ikäisenäkin.

Tyhmää toimintaa lääkäriltä, mutta lapsi on jo 8v, ei pitäis noin paniikkiin mennä. Eri juttu, jos ihan pikkulapsi olis.

noin paniikkiin? Laittoi käden suuhun, ei siis estellyt enkä punnannut vastaan, vaan reagoi vaistomaisesti ja laittoi käden suuhun. Ja siinä vaiheessa komennettiin jo pihalle. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

kyllä minun mielestäni 8-vuotias on vielä pieni lapsi ja ihan yhtälailla voi kammon saada tuon ikäisenäkin.

Kyseisellä lääkärillä mäkin sain paniikkikohtauksen, ihan sellaisen täysmääräisen vielä, paniikissa en saanut enää happea ja huusin,itkin jne. Siinä vaiheessa säikähti kyllä se lääkäri tasan yhtäpaljon mun kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ryysyrannan rinsessa:

noin paniikkiin? Laittoi käden suuhun, ei siis estellyt enkä punnannut vastaan, vaan reagoi vaistomaisesti ja laittoi käden suuhun. Ja siinä vaiheessa komennettiin jo pihalle. :xmas:

Aha. No etkö pyytänyt tyttöä ottamaan kättä pois suun edestä? vai todellako samantien heitettiin ulos?

Jos ei ole koskaan paikattu, niin kai siinä pelästyy jos ei yhtään selitetä mitä tehdään. Minäkin pelkäisin jossain minulle uudessa lääketieteellisessä toimenpiteessä, jos kukaan ei kertoisi mitä tehdään ja miksi.

Ap. kirjoitti lapsen ollevan addi eli erityislapsesta minä ymmärsin olevan kyse. Minun tuntemillani addeilla voi jumittaa pahastikin oudoissa yllättävissä tilanteissa.

Yhteistyössä