Seonnut shoppailusta. Kohtalotovereita??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja EnnaH
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

EnnaH

Jäsen
15.08.2004
637
0
16
Hoitovapaalla ollessani harrastus näytti olevan lastenvaatteiden ostelu. Nyt kun palannut töihin takaisin, niin tajunnut että vähemmälläkin pärjää, mutta...

Nyt olen hurahtanut Pentikin sisustusjuttuihin. Kääk. SIellä on kaikkea niin ihanaa ja kynttilä ihmisenä meinaa pää seota, kun siellä käy. Ennestäänkin kaikenmaailman tuikkukippoja ja kuppeja vaikka millä mitalla, mutta aina pitää uusia hypistellä ja ostella.

Toinen juttu, ne Aarikan "Allu" tuotteet, snapsilasit ym. krääsä, joita pitää hypistellä ja ostella. Voihan kettu, niinkuin ei tärkeämpääkin hankittavaa olisi
e136.gif

Mä ostelen askartelu- ja käsityötarvikkeita. Mulla on kaapit pullollaan kaikkee turhaa (ja ah! niin ihanaa) askarteluroinaa, enkä varmaan ehdi niitä kaikkia koskaan käyttämään... Just ten pyhän päätöksen, että tässä kuussa en turhia ostele, vaan alan purkaa noita varastoja tosta tavarapaljoudesta. Saas nähdä kuinka monesti pystyn kävelemään tiimarin ohi... :ashamed:

täällä toinen.
Mä oon menny ja sekasin lastenvaatteista ( joita meillä on jo ennestään kaapit täynnä ). Sisustustavarat on ja mun heikkous ! Tää alkaa olee jo hetkittäin aika hullua.
Tosin ei tää vielä voi kamalan hullua olla kun laskut on aina maksettu ajallaan ja ruokaa on aina kaapit täynnä.
Luin muuten sesikan KÄÄK juoruista kuinka Piritta Hannula ( en muista nykyistä sukunimee ) oli ostanu lastenvaatteita 117 eurolla ja aattelin mielessäni että eihän se oo summa eikä mitään.... ( tähän tulis monta sellasta nolo hymiöö ja pään takomista )

Alkuperäinen kirjoittaja pikku piru:
täällä toinen.
Mä oon menny ja sekasin lastenvaatteista ( joita meillä on jo ennestään kaapit täynnä ). Sisustustavarat on ja mun heikkous ! Tää alkaa olee jo hetkittäin aika hullua.
Tosin ei tää vielä voi kamalan hullua olla kun laskut on aina maksettu ajallaan ja ruokaa on aina kaapit täynnä.
Luin muuten sesikan KÄÄK juoruista kuinka Piritta Hannula ( en muista nykyistä sukunimee ) oli ostanu lastenvaatteita 117 eurolla ja aattelin mielessäni että eihän se oo summa eikä mitään.... ( tähän tulis monta sellasta nolo hymiöö ja pään takomista )

No ei toi 117 euroa ole paljoa...

Mä en onneks mitään sisustustavaroita osta. Inhoan tuikkukuppeja ym. Verhot sit ehkä mut niihinkin saanu stopin ku siirtyny rahan käyttö noihin pojan vaatteisiin.

Silti, ikinä ei ole yksikään lasku rästissä tai että jääkaapissa olis vaan valo. :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
http://www.paihdelinkki.fi/Tietoiskut/417-shoppailu

c008.gif

Onneksi vielä sen verran itsekuria, että osaan hypistellä ilman ostopakkoa. Ei sentään joka kerta mukaan lähde, vaikka kyllähän se piristää kun saa taas "uuden tuikkukupin" tai vaikkapa uudet verhot
c031.gif

Mulla alkoi olla niin vahvat oireet, että piti kerralla ottaa itseä kiinni. Ensin raivasin huushollista kaikki täysin tarpeettomat, käyttämättömät liian isot/pienet vaatteet ym. ym. ja pistin kirpparille myyntiin. Tavaraa kertyikin niin että naapuri meidän olevan muuttamassa kun niitä autoon lastattiin. Sitten aloin pitää kirjaa kaikesta siitä, mitä ostin lukuunottamatta päivittäistavaroita. Ja nykyisin aina ennenkuin ostan mitään uutta, mietin minkä tavaran voin laittaa huushollista pihalle. Ihanaa, kun ei tule osteltua liikoja ja kodin tavaramäärä pysyy hyvin kurissa. =)

Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
joo, katoin samaa piritta hannulaa :D onneksi kukaan ei ole kyttäämässä mun ostamisia :D

Nii ja se oli sentään oikeen KÄÄK juoru :) ja aivan onneks kukaan ei kyttäile mun ostoksia :)

Mikä muuten sen Pirittan nykynen sukunimi on? Jäi häiritsemää....muistaako kukaa?

meillä muuten todella vähän huushollissa tavaraa, enkä muutenkaan ole kovin materialistinen ihminen, mutta lastenvaatteita löytyy omiksi tarpeiksi ja lähtevätkin meiltä sitten siisteinä kiertoonkin vielä =)

Mä olen kans nyt ihan tässä hurahtanut kaikenlaiseen sisustus kamppeeseen... ja lasten vaatteita on tullu kans osteltua :ashamed:
Nyt sit tahtoisin kovasti ostella uusia astioita... tai lähinnä tohon mun arabian 24h sarjaan noita tarjoilu astioita.

Mut joo... kyllä mä näitä hankintoja teen sen puitteissa mitä meillä rahaa on käytettävissä eli kyllä laskut tulee maksettua ennen ko tuhlailemaan lähden =)

Juu, ei meilläkään nurkat silti tavaraa pursua, vaan laitan jouhevasti kaiken aina kiertoon. Yleensä verhoja ja sen semmoista annan ystävilleni tai lahjoitan työni kautta perheisiin, joilla ei ole varaa shoppailla... Siitäkin saa hyvän mielen itselleen ja ennen kaikkea riittävän hyvän syyn taas hankkia itselle jotain kivaa uutta...
(koskaan en velaksi mitään ostele, aina on näyttänyt rahat riittävän)

En shoppaile.

Miten joku voi ehtiä shoppailla jotain krääsää. Meillä on aina paljon pakollistakin ostettavaa, enemmän kuin jaksaisi. Nytkin pitäisi esikolle saappaat ja takki, kengät, housut, paita. kaikki kuluneita, kuopus tarvitsisi kahdet housut (kaikki pieniä ja isommalta jääneet vaatteet kuluneita, tarvitsisi myös siistimpää) ja pari paitaa...

Mutta kun ei ehdi eikä jaksa edes sitä välttämätöntä, kun on kotitöitä ja pyykkiä ja joskus haluaisi ehtiä tehdä jotain lastenkin kanssa tai jopa itsekin liikkua...
Mies on olemassa, mutta töissä ja koti teettää työtä (rakenteilla)

Kun odotin niin tietysti ostin ihan liikaa vauvanvaatteita. Kaksi isoa kassillista jäi käyttämättä tai parille käyttökerralle, kun vauva oli muutenkin syntyessään iso =) (tarviiks joku vauvanvaatteita?)

Käytetään kestovaippoja, ja nyt olen sitten niihin seonnut... lisää lisää lisää...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En shoppaile.

Miten joku voi ehtiä shoppailla jotain krääsää. Meillä on aina paljon pakollistakin ostettavaa, enemmän kuin jaksaisi. Nytkin pitäisi esikolle saappaat ja takki, kengät, housut, paita. kaikki kuluneita, kuopus tarvitsisi kahdet housut (kaikki pieniä ja isommalta jääneet vaatteet kuluneita, tarvitsisi myös siistimpää) ja pari paitaa...

Mutta kun ei ehdi eikä jaksa edes sitä välttämätöntä, kun on kotitöitä ja pyykkiä ja joskus haluaisi ehtiä tehdä jotain lastenkin kanssa tai jopa itsekin liikkua...
Mies on olemassa, mutta töissä ja koti teettää työtä (rakenteilla)

kuka mistään krääsästä on puhunut?????? =)

Yhteistyössä