sepram 40mg ja raskaus??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "berry"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

"berry"

Vieras
Saako tuota syödä noin suurta annosta raskauden aikana? Edellinen raskaus meni 20-10mg mut nyt nostettu ja toimii niin hyvin ettei tosikaan:) Mut inhottavaa jos taas joutuu olla paniikin orjana..:(

Minä söin edellisessä raskaudessa juurikin sepramia ja 40mg. Soitin asiasta teratologiseen tietopalveluun ja siellä sanoivat, ettei lääkkeestä ole haittaa vauvalle. Oma lääkärini oli kuitenkin sitä mieltä, että ekat 2-3kk pitäisi yrittää olla ilman lääkettä. Nyt olen uudestaan raskaana (7+1) ja heti plussan tultua testiin aloin pienentämään annosta (joka oli siis sen 40mg) ihan omasta tahdostani. Nyt syön vielä 20mg. En usko, että sepramista on mitään haittaa vauvalle tuolla isommallakaan annoksella ja itse kyllä luotan enemmän teratologisen tietopalvelun tietoihin, kuin itse lääkäreihin kun heilläkin näyttää kaikilla olevan eri käsitykset asiasta.

Kysyin tota joskus lääkäriltä, sanoi että voi syödä raskausaikana, mut loppukolmanneksella pitää ajaa lääkitys alas, veren hyytymisen ym riskien takia ( synnytystä ajatellen).