seroquel, zoloft ja raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyttönen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyttönen

Vieras
Onko joku "joutunut" syömään zoloft tai seroquel nimistä lääkettä raskauden aikana? Onko ollut mitään haittaa vauvalle? Itse joudun syömään kumpaakin, lääkärin mielestä voin turvallisesti syödä niitä, itse aika ajoin vain käyn epäilemään että jospa niistä kuitenkin on jotain haittaa :( Seroquelia tosin syön vain 25mg ja zoloftia 100mg. Onko sillä annoksella mitään väliä sille että aiheuttaisi jotain vauvalle? Tarkotan että jos pienempi annos niin pienempi riski aiheuttaa vauvalle jotain.. Olen nyt ajatellut että lopetan tuon seroquelin, se tosin on antanut niin hyvin unen miulle että en tiedä nyt kumpi sitten on parempi, syödä vähän sitä vai nukkua liian vähän.. Viimekin yönä sain vaan alle 2 tuntia nukuttua, näinköhän ajan kanssa saisin nukuttua ihan kunnon yö unet? ajattelin että voinhan nukkua sitten päivällä. Lääkäri antoi luvan että voisin imettäessäkin seroquelia syödä, mutta luin monesta paikasta että imettävälle äidille sitä ei suositella, joten en tahtoisi sitä imettäessä kuitenkaan syödä, silloin viimeistään olisi lopetus edessä.. Kiitos jos joku vastaa =)

Samaa on lääkäri miulle sanonut monta kertaa että voin huoletta käyttää kyseisiä lääkkeitä raskaana ollessani ja imettäessä, nyt vaan olen käynyt miettimään että miten esimerkiksi vaikuttaa vauvaan se seroquelin väsyttävä vaikutus? Nukkuuko vauva enemmin kuin yleensä? Voiko sen huomata että potkut ovat "heikompia"? Onko siitä haittaa jos vauva nukkuu sitten enemmin kuin pitäisi, meinaan sen lääkkeen väsyttävän vaikutuksen takia? Olen kyllä kysymässä asiasta lääkäriltäni mutta ajattelin jos joku täällä vaikka tietäisi myös.

Olen miettinyt samaa. Olen raskaana, ja käytän satunnaisesti seroquelia unettomuuteen ja ahdistuneisuuteen. Otan siis tuon lääkkeen iltaisin, ja seuraavana päivänä olen aina ihan pöhnässä, väsynyt ja voimaton. Vauva on myös todella vaisu liikkeiden suhteen...tuleekin aina huoli että onkohan se tosiaan yhtä väsynyt kuin minä.

Ei väsytä miuta päivällä tuo seroquel, tai joskus aamusin huomaan että
oon aika väsynyt vaikka oisin nukkunutkin ihan hyvin. Mutta voi olla
että kun olen niin kauan jo käyttänyt tuota seroquelia niin elimistö
on jotenkin tottunut jo siihen, jo tosiaan kun tuo miun annos mitä
syön on niin pieni, eli pienin mahdollinen 25mg, niin voi olla että
sekin vaikuttaa että se ei päivällä väsytä. Nyt tosin olen ottanut tuosta
25mg vain puolet, vaikeahan se on ollut sitä puolittaa kun siinä ei ole
niitä jako uurteita mutta olen ajatellut että otan sen puolikkaan jonku
aikaa ja sitten koitan ihan kokonaan ilman, jos uni vaikka tulisi ilman
sitä.

Olen nyt ottanut edelleen sitä seroquelia sen puolikkaan. Ja juttelin asiasta vielä terapeuttini kanssa ja oli kyllä sitä mieltä kun on kysynyt lääkäriltäni useasti että voinhan turvallisesti käyttää sitä seroquelia, että voisin kyllä käyttää sen kokonaisenkin 25mg, mutta suostui kyllä että otan vain puolikkaan ja nyt lähiaikoina sitten alkaisin ottamaan sen vain joka toinen päivä. Uni ei kyllä ole mielestäni tullut samalla tavalla kuin kokonaista ottaessani, vaikka ero mg:ssa on tosi pieni. Mutta edelleen siis olen kovasti yrittämässä lopettaa tuota seroquelin käyttöä kokonaan, en haluaisi imettäessä ainakaan käyttää sitä. Ei kuulemma lääke vaikuta niin paljoa sikiöön kuin itseeni, eli ei välttämättä väsytä sikiötä niin paljon tai sitten ei väsytä sikiötä lainkaan. Ja tajusin että siis seroquelhan ei varsinaisesti miuta väsytä, vaan siitä tulee sivuoireena miulle se väsymys.

Minä kysyin myös tuosta seroquelista lääkäriltä..että lamaako se vauvaa jotenkin.Niin sanoi että pitoisuudet eivät ole vauvalla läheskään niin isoja kuin minulla.Ja mullakin siis tuo pienin annos.

Hei!mulla on seroquel 25mg ja sepram 10mg.Olen tarkistanut teratologisesta ja monilta monilta erikoislääkäreiltä,että VOI SYÖDÄ! Seroquelia ei tosin ole paljon tutkittu,mutta noin pieni annos on olematon! Alkuun minäkin mietin että lopettaisin tai vähentäisin lääkitystä,mutta lääkärit ovat sanoneet että nuo annostukset kovin pieniä ettei kannata! Ikinä ei tietty voi olla vuoren varma...mistään

Yhteistyössä