Seroxat-lääke ja alkoholi, nyt apua!?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pitkulakitkula
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pitkulakitkula

Vieras
Elikkäs, mun mies on syönyt tota lääkettä 3-4 vuotta.. Ollaan vasta oltu yhdessä vuosi. Ja oon alkanut nyt tosissaan miettii että millasta vaikutusta tolla lääkkeellä on alkoholin kanssa, onko kellään mitään omakohtasia kokemuksia?

Mies kun juo, on aivan ympäri juovuksissa, ei muista seuraavana päivänä yhtään mitään edellisestä illasta.. Ja täst on tullut todellinen ongelma. Mietin johtuuko lääkkeen käytöstä?? Vai vaan siittä omast tyhmyydestä, että juo ylirajojensa.
 
Ei ole henk. koht. kokemusta, mutta alkoholin käyttöä ei suositella. Suoraa kausaliteettia on hankala tietää, koska paroksetiinin ei pitäisi vahvistaa alkoholin vaikutusta, mutta aika paljon vastaavaa on raportoitu. Keskusteluita aiheesta on pilvin pimein "sivistyksen" kielellä kirjoitettuna, esimerkiksi tässä http://healthquestions.medhelp.org/paroxetine-memory-loss
 
Alkoholin käyttö masennuslääkkeiden yhteydessä tuppaa syömään sen lääkkeen tehon. Reippaammin juodessa niiden syöminen on jokseenkin turhaa.

Tottakai, koska alkoholi sotkee dopamiini/serotoniini/noradrenaliini jne. balanssit siinä missä lääkkeetkin. Muistin osalta on hankalaa tietää, miksi muistihäiriöitä esiintyy. Voi olla, että kun jokin kemikaali menee tarpeeksi yli (geenien) säätelykyvyn, niin ihmiselle tulee blackout samalla tapaa kuin onnettomuuksissa. Tämä on käsittääkseni evoluutiossa jäänyt päälle ihmiselle siksi, ettei muistaisi henkeä uhanneita tapahtumia (ts. ei traumatisoituisi).
 

Yhteistyössä