Seurakunnan kerhossa lapsen paita pilalle. Mitä te tekisitte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ei oo mun lapselle 4vuoteen tullu tahraa eteen joka ei olisi lähtenyt vaatteista irti tahranpoistoaineilla. (sappisaippua tai vanish)
Eli kaikki vaatteet on tähän mennessä säilyneet siisteinä pienemmille sisaruksille. Suosin kierrättämistä, enkä ymmärrä nykyajan kerskakulutusta, jossa paitoja voi pilata tuosta vaan, jotta saadaan aikaiseksi kirjava muovimuna. Vaikka sekin on varmaan kaunis. Vielä en ole nähnyt sitä. Pilalle mennyt paita oli uutena varmaan n9euroa, eli ei mikään sen hienompi, mutta en vaan hyväksy sitä että vaatteita pilataan tuosta vaan.

En vaan käsitä miksi pitää lasten kanssa kerhossa maalailla maaleilla jotka ei ole vesiliukoisia...
En ole nostamassa syytettä tai muutakaan vastaavaa kerhoa kohtaan. Harmittaa vaan kun siellä ollaan niin ajattelemattomia, että käytetään yhtäkkiä tuommoisia myrkkymaaleja. Liimana käyttävät aina Erikeperiä tms puuliimaa, joka lähtee vedellä. Samoin sormivärit ja muut kynät ovat olleet vesiliukoisia. Siksi ihmettelin ääneen nyt tätä asiaa.

täh. miten niin myrkkymaaleja. mistä tiedät kumpi on myrkkymaalia, se joka lähtee pois vai se joka ei lähde?

ei sitä myrkyllisyyttä siitä näe, lähteekö pois vai ei. vai onko banaani myrkkyä koska lähtee tosi huonosti pois vaatteesta?

pahempaa myrkkyä voi olla maali, joka lähtee pois.

ja mitä pieni maalitahra haittaa? ihan hyvin lapsi voi pitää sitä loppukevään siellä kerhossa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
4v ja kerhossa olivat kuulemma maalanneet pääsiäiskoristeita. Ja maalia paidassa keskellä mahaa 5cm läntti. Ei lähtenyt pesussa, joten seuraavalla kerralla kysyin kerho-ohjaajalta, että eikö ne ollu käyttäny vesiliukoisia maaleja siihen. Nainen selitti näin: ei voinut kun ne pääsiäismunat oli liukasta muovia ja ne piti sen takia maalata jollain "akryylimaalilla" (muistaakseni sen nimistä). Ja se ei meinaa lähteä vedellä, mutta ei ole kukaan muu sanonut että paitaan olisi mennyt sitä maalia....

Nainen ei pahoitellut tms kun sanoin ihmetellen että se ei lähde paidasta pois. En tajua miksi kerhossa käytetään tämmöisiä maaleja??? Tiedän että kerhoon ei kannata laittaa hienoimpia paitoja, koska siellä askarrellaan. Ja semmoinen paita ei ollutkaan kyseessä, vaan tavallinen ehjä siisti paita. Nekin kuitenkin maksaa. Ei kai kukaan laita lapselleen kerhoon päälle vaatekaapin huonoimpia räsyjä, vaan normaaleja siistejä vaatteita. En viitsi enää tuota missään käyttää kun on nyt tuommoinen maalipaita. Eli roskiin menee.

Voi hellanlettas. Kaikkia meitä on....

Meille ensimmäisellä tutustumis/keskustelu kerralla painotettiin, että kerhoon ei kannata laittaa ihan parhaimpia päälle, koska vaatteet varmasti sotkeutuu.
Ja elä hyvä ihminen ainakaan mene yhden paidan takia valittamaan - saat aika hankalan ihmisen leiman!!

Tulevaisuudessa tulee varmasti monet paidat menemään pilalle. Poika 8vee on jo monet paidat kerhoissa ja koulussa pilannut maalien, saksien ja erikeepperin takia.

Vaihtoehto on tietenkin kieltää lapselta askartelu niin säilyy vaatteet puhtaana ja ehjänä.

Ja toki tiedän, että keljuttaa niin se minuakin keljuttaa noi pilalle menneet vaatteet, mutta sille kun ei vain voi mitään mikäli haluu lapsen askartelevan jotain.

Minä ilmoittaisin sinne kerhoon, että lapseni ei saa siellä enää koskaan askarrella mitään, koska minulle tahrattomat vaatteet ovat tärkeintä, ei se, että lapsi saa onnistumisen kokemuksia ja harjoittaa käden taitojaan, saatikka että hänellä on ollut sielä askarrellessaan hauskaa. Pyytäisin, että lapseni leikkii esim legoilla sillä aikaa kun toiset askartelevat, koska sekin on kehittävää toimintaa. Kotona voisimme sitten askarrella vesiliukoisilla maaleilla ihan sydämen kyllyydestä.

Näin minä tekisin, jos olisin kaltaisesi nipo äiti tai haluaisin provoilla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä ilmoittaisin sinne kerhoon, että lapseni ei saa siellä enää koskaan askarrella mitään, koska minulle tahrattomat vaatteet ovat tärkeintä, ei se, että lapsi saa onnistumisen kokemuksia ja harjoittaa käden taitojaan, saatikka että hänellä on ollut sielä askarrellessaan hauskaa. Pyytäisin, että lapseni leikkii esim legoilla sillä aikaa kun toiset askartelevat, koska sekin on kehittävää toimintaa. Kotona voisimme sitten askarrella vesiliukoisilla maaleilla ihan sydämen kyllyydestä.

Näin minä tekisin, jos olisin kaltaisesi nipo äiti tai haluaisin provoilla.

:D

akryylimaali on kuivuttuaan veden kestävää. tuoreeltaan lähtee vedellä pois, siveltimetkin on helppo siksi puhdistaa. harmi kun eivät olleet puhdistaneet paitaa heti...

Mun mielestä kerhossa voitaisiin lapsia suojata vähän paremmin esim. essuilla, jos tehdään jotain akryylimaaleilla tai vastaavilla. Se että tahra on suoraan rinnuksilla on kurjempi, kuin että se on hihassa. Meillä ainakin lapset voivat kerhoon yms. laittaa päälle paidan, jossa tahra hihassa, ei se mua ainakaan haittaa.

voi jeesus!
eroa kirkosta, anna paita lähetystyöhön. anna muna virpojalle, ja hoida lapsi ja vaatteet itse. tai ompele tahran päälle kangaslappu johon kangasväreillä(sotkematta)kirjoitat: tässä oli tahra vaan äitini peitti sen!

Sä voit sanoa kerhontädeille, että jos lapsesi ei voi maalata vesiliukosilla väreillä, hän ei osallistu maalaukseen lainkaan. Sillä sä siitä selviät. Lapsi tuskin on kovin mielissään, mutta saatpahan sinä hyvän mielen.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Sä voit sanoa kerhontädeille, että jos lapsesi ei voi maalata vesiliukosilla väreillä, hän ei osallistu maalaukseen lainkaan. Sillä sä siitä selviät. Lapsi tuskin on kovin mielissään, mutta saatpahan sinä hyvän mielen.

Seurakunta ei taida olla mitenkään velvollinen keksimään lapselle vaihtoehtoista tekemistä, jos kerhon ohjelma ei miellytä. Että sikäli lastakin kohtaan miellyttävämpää, että pysyy kotona.

Yhteistyössä