seurakunnan kerhot ..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?

Vieras
onko kukaan ilmottanut lasta seurakunnan kerhoihin?
kun meillä olisi 5 vuotias joka tarvisi jonkun kerhopaikan.
puolipäivä tarha ei nyt alkanutkaan niin täytyisi jotain keksiä kun on niin vilkas ja energinen tuo meidän esikoinen.
tarhaan en viitsi laittaa kun olen itse kotona nuorempaa hoitamassa..
ja lähteekö kotihoidontuesta jotain,esim: hoitolisä vanhemmasta lapsesta jos lapsi menee esim: kerran viikossa kerhoon ?
joka ei ole kunnan päivähoito.

tukiin ei vaikuta. mun lapset on olleet 2-3 krtaa viikossa 3h kerrallaan srk kerhossa. nämä vaihtelevat kyllä kerhoittain. soittoa vaan seurakuntaa lapsityönohjaajalle vai-mikä-se-nyt-on.

meillä poika toista vuotta seurakunnan kerhossa ja tykää kovasti(täyttää joulukuus 5v)kerho on 2xvko 3h ja täällä meillä maksaa 35? lukukausi...joka paikas se ei maksa!kannattaa soittaa lapsityön ohjaajalle et onko paikkoja enää...meil ei oo ku sisaruspaikkoja ja niitäki vissii jäljel 1kpl!

Meidän neiti (kohta 5v.) käy seurakunnan kerhossa 2 kertaa viikossa. Tosi kiva, ei maksa täällä ainakaan mitään (omat eväät mukaan). Mä olen kotiäitinä, niin hyvää tekee esikoiselle että pääsee tuolla sitten ikäistensä kanssa touhuamaan ja saa sellaisia virikkeitä mitä mä en aina pysty kotona tarjoamaan.

Meillä 4v 2 kertaa viikossa pari tuntia kerrallaan. Ja täällä on ilmaista. Sinne voi mennä vaikka ei kuuluisi kirkkoon.
Hakuaika tietenkin on mennyt umpeen jo keväällä tälle kaudelle, mut täällä ainakin on jatkuva haku ja jos yksi kerhopaikka vapautuu, sinne otetaan tilalle uusi. Tosin vaikeaahan se on jos hakijoita on paljon. Viime kaudella pojan kerhosta lopetti yksi ja yksi tuli tilalle. Ryhmässä on 10-12 lasta ja kaksi ohjaajaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä 4v 2 kertaa viikossa pari tuntia kerrallaan. Ja täällä on ilmaista. Sinne voi mennä vaikka ei kuuluisi kirkkoon.
Hakuaika tietenkin on mennyt umpeen jo keväällä tälle kaudelle, mut täällä ainakin on jatkuva haku ja jos yksi kerhopaikka vapautuu, sinne otetaan tilalle uusi. Tosin vaikeaahan se on jos hakijoita on paljon. Viime kaudella pojan kerhosta lopetti yksi ja yksi tuli tilalle. Ryhmässä on 10-12 lasta ja kaksi ohjaajaa.

Ja jos hakee srk kerhoon eikä kuulu kirkkoon, silloin pitää myös hyväksyä se, että siellä annetaan lapsille kristillistä kasvatusta, rukoillaan tms.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ja jos hakee srk kerhoon eikä kuulu kirkkoon, silloin pitää myös hyväksyä se, että siellä annetaan lapsille kristillistä kasvatusta, rukoillaan tms.

Peesi.
Ja täällä ainakin menee niin että kirkkoon kuuluvat ovat etusijalla, ja jos paikkoja jää niin sitten pääsevät ne jotka eivät kirkkoon kuulu.

Meillä kerhon hinta 35? kausi. Tyttö on nyt srk:n eskarissa 2kertaa viikossa. Ja on tykännyt kovasti. Mutta täällä ainakin paikat täyttyy todella nopeasti että kun keväällä on ilmoittautuminen niin syksyllä on turha paikkaa kysellä.

Meillä tuo kerho menee avoimena, eli joukossa perhe ja lastenkerho kun ei riitä väki.
Mutta se, että vaikken itse kuulu kirkkoon, niin ei mua haittaa että lapset opetetaan siihen uskoon.
Eikä niitä halleluujaa huudeta joka välissä. Mä jopa tarkistin, että kun lapset ja mies kuuluu kirkkoon ettei siitä ole mitään haittaa. Niin kirkolta tuli vastaus että tänne vaan. Ei haittaa.
Ja mä olen ainoa ketä ei risti käsiä, mutta opetan lapsia siihen. Ehkä ristiriitaista.

Yhteistyössä