Lapsettomuushoitoketjussa plussanneet

@tasaraha Siis mä niin ymmärrän yskän vatsan toiminnan kanssa. Mulla se on mennyt ihan mahdottomaks osittain mun perussairauden takia ja ei toimi ei millään. Syön nyt 3pss pegorionia/pv plus 1-2 kapselia magnesiumia joka ilta ja tällä toimii joten kuten päivittäin. Ilman magnesiumia toimi joka kolmas päivä. Ja nytkin kun unohdin ottaa magnesiumin toissapäivänä niin heti kärsin ja oli taas lähes 2vrk toimimattomuus ja niin järkkyjä ilmavaivoja, että koirakin kavahti hajua. 🙈😂 Inha vaivahan tämä on, mutta "ihanaa" että muillakin. 😁

Mä olen nyt kertonut raskaudesta kaikille lopuille kavereille ja läheisimmille sukulaisille. Mahakin näkyy jo selkeästi omissa vaatteissa. Töissä en edelleenkään ole jostain syystä saanut kollegoille kerrottua ja sairalan telttatyövaatteet just ja just peittää masun. En tiedä miks se on niin vaikeeta kertoa..? Ehkä kun he tiesi 2,5v sitten kkm johtaneesta raskaudesta niin jotenkin jäänyt siitä itselleni joku lukko. Muutenkaan en haluis mitään tiedotustilaisuutta pitää asiasta vaan jotenkin että ohi mennen tulisi ilmi. 🙈 No katotaan koska tulee tällanen hyvä hetki vai annanko vaan mahan kasvaa ja katsotaan kuka kehtaa ensin sanoa jotain. 😆😅

Tnä rv 21+jotain

Ihan siis puhtaasti mielenkiinnosta kysyn, miten te sitten kerrotte raskaudesta jos aiemmin olette valehdelleet? Mä siis todella ymmärrän sen, ettei halua kertoa ennen X (vaikkapa jompikumpi ultra tai mikä tahansa ajankohta). Itse olisin kuitenkin aivan nolona sitten myöhemmin, kun asia selviää joten olen molemmilla kerroilla ottanut linjan että jos tulee tilanne (joku kysyy suoraan, pitää välttää jtn mitä ilmiselvästi liittyy raskausrajoituksiin) niin kerron rehellisesti. No, mun ongelma taitaa muutenkin olla, että olen tällainen people pleaser. 🙈

Eilen eka neuvola sitten joululoman. Eka sf-mitta otettiin ja se oli alle keskikäyrän vaikka normirajan puolella. Ensin stressasin, kun tosiaan aikaisemmin mietitty pelittääkö istukka mutta sitten totesin että jos olisi ollut yläkäyrällä olisin sitten ressanu myös sitä (synnytys jne). Ikinä ei ole hyvin. 😅🫣 Kolme viikkoa neuvolalääkäriin ja silloin kuulemma ultrataan, itse toivon myös sisätutkimusta, että vähän saisi tietää missä mennään. Olen melko varma, että vauva hengailee pää alaspäin ja terkkari oli samaa mieltä. Välillä hän on hyvässä asennossa ja silloin voin vielä melkein unohtaa koko raskauden, välillä taas vinosti jolloin tuntuu että painaa kylkiluita todella ikävästi ja on hankalaa olla.

To do/hankintalista lyhenee. Esikoinen syntyi tästä viiden viikon päästä!

Nauratti muuten mollaman "koirakin kavahti hajua" 🤣🤣 tsemppiä vatsavaivoihin!!!

31+2

Yhteistyössä