Seurasin taas sivusta hämmentyneenä, kun

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
2viikkoisen ja 2kk ikäisten vauvojen äidit suunnittelivat viihteelle lähtöä. Että kannat kattoon vaan mahdollisimman pian ja lapselle pullo suuhun.

Itse olen vihannut sitä pumppaamistakin niin paljon, että yhdetkään juhlat saati pelkkä baari-ilta ei olisi saanut minua tarttumaan siihen hiton vempeleeseen ja aloittamaan sen keittämisrumban. Niin paljon helpompaa vain imettää vauvaa ja olla hänen saatavillaan, kun hän äitiään tarvitsee.

Mikä pakko niitä lapsia on tehdä, jos ei edes puolta vuotta malta olla lähtemättä minnekään. Itse olen mennyt ekan kerran vasta, kun lapset olleet reippaasti yli vuoden, keskimmäinen oli jo yli 2v. Niin ja joka kerta olen mennyt ihan "oikeisiin" juhliin eli esim. häihin enkä vain baariin.

Onneksi kaikkea ei tarvitse ymmärtää...jokainen toimii tavallaan ja ihan varmasti he eivät ole sen huonompia äitejä kun me jotka emme ole missään vauva aikana käyneet...

Näitähän riittää.. Kertoo jotakin äidistä. Ihan turha nyt kenenkään alkaa vouhkaamaan näiden baarioikeuksien puolesta! Jokaisella oikeus mennä, mutta silti kertoo äidistä hyvin paljon.

Mua ihmetyttää se, että niin moni juuri synnyttänyt äiti korostaa sitä, että äidilläkin on oikeus mennä. Mikä pakko sinne on mennä juuri sen vauvan ekan 6kk aikana? Siinä 9kk odotusaikana ei kukaan puhua pukahdakaan siitä, että minulla on oikeus ja minun pitää saada mennä jne jne. Ehei. Ei kiinnosta pätkääkään mitkään menot. Mutta varrotaas, kun vauva on maailmassa niin johan alkaa taas kiinnostaa.

[QUOTE="alkup";22851858]Mua ihmetyttää se, että niin moni juuri synnyttänyt äiti korostaa sitä, että äidilläkin on oikeus mennä. Mikä pakko sinne on mennä juuri sen vauvan ekan 6kk aikana? Siinä 9kk odotusaikana ei kukaan puhua pukahdakaan siitä, että minulla on oikeus ja minun pitää saada mennä jne jne. Ehei. Ei kiinnosta pätkääkään mitkään menot. Mutta varrotaas, kun vauva on maailmassa niin johan alkaa taas kiinnostaa.[/QUOTE]

Meillä meni näin: Koko raskausajan uhosin lähteväni baariin heti kun on mahdollista. Viimeksi olen baarissa ollut 03/09 ennen raskaaksituloa. :D
Sori meni vähän ohi aloitusaiheen, mutta näinkin päin voi käydä. =)

Onneksi sinä ap oletkin niin hyvä ihminen, tässäpä sädekehä päähäsi :saint:

Ja ei, mä en ole ollut viihteellä lasten ollessa kovin pieniä mutta en usko että se on mikään hyvän äitiyden mitta.

Meillä meni näin: Koko raskausajan uhosin lähteväni baariin heti kun on mahdollista. Viimeksi olen baarissa ollut 03/09 ennen raskaaksituloa. :D
Sori meni vähän ohi aloitusaiheen, mutta näinkin päin voi käydä. =)

Täsmennykseksi vielä, ettei synny väärinkäsityksiä. Niitä kun mun teksteistä monet saa. :D
En ihmettele sitä jos joku haluaa mennä, eikä se tosiaan äitiä huonommaksi tee. Mulla nuo baarireissut on jäänyt väliin vain siksi, ettei ole huvittanut. Ei siksi, että se olisi mitenkään väärin.

Mä ymmärrän kyllä että äideilläkin on oikeus omiin hetkiin ja ne on hyvin suositeltavia ja tarpeellisia ne hetket, mutta sitä en ymmärrä mikä saamarin kiire nykyään on! Jos päättä lapsen tehdä niin sillon mun mielestä sitoutuu jo menemään lapsen ehdoilla. Eikä pullossakaan mitään vikaa ole, tai omassa ajassa.... Mutta se mieletön kiire...

[QUOTE="alkup";22851858]Mua ihmetyttää se, että niin moni juuri synnyttänyt äiti korostaa sitä, että äidilläkin on oikeus mennä. Mikä pakko sinne on mennä juuri sen vauvan ekan 6kk aikana? Siinä 9kk odotusaikana ei kukaan puhua pukahdakaan siitä, että minulla on oikeus ja minun pitää saada mennä jne jne. Ehei. Ei kiinnosta pätkääkään mitkään menot. Mutta varrotaas, kun vauva on maailmassa niin johan alkaa taas kiinnostaa.[/QUOTE]

No kyllä mua ainakin vitutti istua kotona se 9 kk, ja oli helpotus kun pääsin vihdoin tuulettumaan! Mun mielestä tuo on ennemminkin tekopyhää sanoa että "en voi käsittää miks kukaan haluaa lähteä pois vauvan luota, kyllä kotona kököttäminen 24/7 vauvan kanssa on parasta ja ainoa oikea vaihtoehto eikäö mitään muuta saa edes haluta"; sehän sun pointtis on. Pyh ja pah.

[QUOTE="vieras";22851673]2viikkoisen ja 2kk ikäisten vauvojen äidit suunnittelivat viihteelle lähtöä. Että kannat kattoon vaan mahdollisimman pian ja lapselle pullo suuhun.

Itse olen vihannut sitä pumppaamistakin niin paljon, että yhdetkään juhlat saati pelkkä baari-ilta ei olisi saanut minua tarttumaan siihen hiton vempeleeseen ja aloittamaan sen keittämisrumban. Niin paljon helpompaa vain imettää vauvaa ja olla hänen saatavillaan, kun hän äitiään tarvitsee.

Mikä pakko niitä lapsia on tehdä, jos ei edes puolta vuotta malta olla lähtemättä minnekään. Itse olen mennyt ekan kerran vasta, kun lapset olleet reippaasti yli vuoden, keskimmäinen oli jo yli 2v. Niin ja joka kerta olen mennyt ihan "oikeisiin" juhliin eli esim. häihin enkä vain baariin.[/QUOTE]

Joopa joo.Eli ekaks äiti on 9 kk raskaana käymättä missään kun sillä aikaa isukki pyörii vähän pikkujouluissa ymsyms kemuissa.Sitte kun vauva syntyy ei saa sillonkaan käydä missään.Nainen siis,mieshän saa tehdä mitä vaan,eihän hänen mitään vastuuta tarvii ottaa.Nainen saa lähteä ilman lasta ulos ekan kerran kun lapsi täyttää 18 v.Haloo naiset HERÄTKÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!!millä vuosiluvulla te oikeen elätte hä?!!!!

[QUOTE="blaa";22852009]No kyllä mua ainakin vitutti istua kotona se 9 kk, ja oli helpotus kun pääsin vihdoin tuulettumaan! Mun mielestä tuo on ennemminkin tekopyhää sanoa että "en voi käsittää miks kukaan haluaa lähteä pois vauvan luota, kyllä kotona kököttäminen 24/7 vauvan kanssa on parasta ja ainoa oikea vaihtoehto eikäö mitään muuta saa edes haluta"; sehän sun pointtis on. Pyh ja pah.[/QUOTE]

En kyllä mielestäni väittänyt, että kotona pitää istua 24/7. Vauvan kanssa on aivan ihana touhuta kaikkea ja tosi helppo tulla ja mennä melkein minne tahansa.

[QUOTE="äiti minäkin";22852028]Joopa joo.Eli ekaks äiti on 9 kk raskaana käymättä missään kun sillä aikaa isukki pyörii vähän pikkujouluissa ymsyms kemuissa.Sitte kun vauva syntyy ei saa sillonkaan käydä missään.Nainen siis,mieshän saa tehdä mitä vaan,eihän hänen mitään vastuuta tarvii ottaa.Nainen saa lähteä ilman lasta ulos ekan kerran kun lapsi täyttää 18 v.Haloo naiset HERÄTKÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!!millä vuosiluvulla te oikeen elätte hä?!!!![/QUOTE]

Miksi se äiti ei mene raskausaikana mielensä mukaan vaikka joka viikonloppu? Ai niin kun ei voi olla hauskaa ilman viinaa.

Ja mun mielestä 6kk-12kk ei ole IHAN sama asia kuin 18vuotta. Mutta palstalla nämä aikamääreet sekoittuu kovasti, koska moni luulee, että jos lasta imettää 2vuotiaana niin tämä käy viel ärippikoulussakin tissillä.

Kun vauva on 2 viikkoa, jälkivuotoa on vielä, persus hellänä ja tissit valuu maitoa... Kuka oikeasti haluaa silloin kapakkiin näytille?? Hormonitkin jyllää edestakaisin.

Ja onko tosiaan kapakki ja täyskänni ainoa tapa rentoutua?

[QUOTE="äiti minäkin";22852028]Joopa joo.Eli ekaks äiti on 9 kk raskaana käymättä missään kun sillä aikaa isukki pyörii vähän pikkujouluissa ymsyms kemuissa.Sitte kun vauva syntyy ei saa sillonkaan käydä missään.Nainen siis,mieshän saa tehdä mitä vaan,eihän hänen mitään vastuuta tarvii ottaa.Nainen saa lähteä ilman lasta ulos ekan kerran kun lapsi täyttää 18 v.Haloo naiset HERÄTKÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!!millä vuosiluvulla te oikeen elätte hä?!!!![/QUOTE]

Ei raskausaikana ole pakko olla käymättä missään, vai lasketaanko vain baari ja siihen liittyvä känni joksikin? Ja isäehdokas joka ravaa koko odotusajan viihteellä ei välttämättä ole oikein varteenotettava. Usein myös jatkaa samaa rataa kun lapsi on syntynyt.

Mies on kertonut, kuinka hän ennen minun aikojani tapasi kapakissa naisen, joka tuli miehen luo jatkoille. Siellä sitten oli käynyt tyhjentämässä rintojaan vessan lavuaariin, kun kiristi... mies totesi, että kaikki mielenkiinto meni siihen. Hän ei voinut ymmärtää, miten joku imettävä ihminen lähtee yleensäkään kapakkiin vauvansa luota saati sitten hakeutuu jonkun uuden miehen matkaan.

[QUOTE="alkup";22852067]Miksi se äiti ei mene raskausaikana mielensä mukaan vaikka joka viikonloppu? Ai niin kun ei voi olla hauskaa ilman viinaa.

Ja mun mielestä 6kk-12kk ei ole IHAN sama asia kuin 18vuotta. Mutta palstalla nämä aikamääreet sekoittuu kovasti, koska moni luulee, että jos lasta imettää 2vuotiaana niin tämä käy viel ärippikoulussakin tissillä.[/QUOTE]

Kuulkaahan nyt suorittaja äidit-turha tuomita ihmisiä jos ette tiedä heidän syytään lähteä.Ehkäpä mies on juossut yöelämässä koko raskausajan tms?!Vähän hei suvaitsevaisuutta kehiin.Eri asia on,jos lapsi jätetään heitteille ja lähetään baariin.Ne ovat äärimmäisen surullisia juttuja,enkä voi tajuta miten kukaan voi niin tehdä.Jos nämä äidit ketkä lähti viihteelle on ihan kunnon ihmisiä ja hyviä äitejä,en näen mitään pahaa siinä jos käyvät haukkaamassa happea välillä.

Yhteistyössä