Seurasin taas sivusta hämmentyneenä, kun

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mistäs te tiedätte juovatko nämä äidit siellä perseet olalle? Ai niin mut eihän ole olemassa kuin et ei ota ollenkaan tai vetää perseet.
Itse olin baarissa mieheni kanssa kun vauva oli 1kk ikäinen,kavereita tavattiin ja itse join yhden siiderin ja mies taisi ottaa kaksi olutta.

Alkuperäinen kirjoittaja näin;22852143:
Mistäs te tiedätte juovatko nämä äidit siellä perseet olalle? Ai niin mut eihän ole olemassa kuin et ei ota ollenkaan tai vetää perseet.
Itse olin baarissa mieheni kanssa kun vauva oli 1kk ikäinen,kavereita tavattiin ja itse join yhden siiderin ja mies taisi ottaa kaksi olutta.

Kavereita voi tavata muuallakin. Vai harrastatteko te viittomia, vai miten kavereitten kanssa voi baarissa edes jutella..

[QUOTE="vieras";22852192]Kavereita voi tavata muuallakin. Vai harrastatteko te viittomia, vai miten kavereitten kanssa voi baarissa edes jutella..[/QUOTE]

Siitähän minä sen tiedän, ettämiten aikovat juoda, kun ihan itse sitä hehkuttivat.

Mutta muistan kun esikoiseni oli 1kk ja ystävälläni oli 2kk vauva. Istuimme kauniina kesäiltana meidän terassilla pyyhkeet ympärillämme saunan jälkeen ja katseltiin kaunista kesäiltaa. Juotiin siiderit ja kilisteltiin sille, että meillä on ihanat vauvat. Vauvat, jotka nukkuivat sisällä ja heidän isät olivat siellä heidän kanssaan. Ja me olimme muutaman metrin päässä, jos meitä oltaisiin tarvittu. Saatiin jutella rauhassa ja viettää sitä ns. kuuluisaa omaa aikaa ihan äitien kesken ilman, että oli baaria lähimailla tai että olisi tarvinnut katkoa vauvan imetystä.

[QUOTE="vieras";22852192]Kavereita voi tavata muuallakin. Vai harrastatteko te viittomia, vai miten kavereitten kanssa voi baarissa edes jutella..[/QUOTE]

Mut miks ei vois tavata baarissa jos haluaa? Mä en ainakaan oo lapsen myötä muuttumassa sellaiseksi että ei baareja, kun mulla on nyt lapsi. Muualla kuin baarissa on aika hankala tanssia, kuunnella musaa hyvistä laitteista täysiä, tavata paljon eri ihmisiä ja nauttia vähän kuplivaa! Sekä jutella, sekin nimittäin onnistuu!

[QUOTE="alkup";22852067]Miksi se äiti ei mene raskausaikana mielensä mukaan vaikka joka viikonloppu? Ai niin kun ei voi olla hauskaa ilman viinaa.

[/QUOTE]

Mä en ainakaan viitsinyt raskausaikana mennä baariin, koska niissä sai sillon vielä polttaa. Ei huvittanut mennä sinne tupakansavuun.

Nykyään jos olisin vielä raskaana, voisin mennäkin, koska niissä ei enää polteta.

Minä ainakin kävin baareissa myös raskausaikana. Toki olin liikenteessä limulinjalla. Mua häiritsee tässä keskustelussa lähinnä se että jos menee baariin tarkoittaako se sitä että vetää perseet olalle?

Lapsi tais olla kaks viikkoo kun menin lähibaariin KAHVILLE. Sain hetken hengähtää, olla minä enkä symbioosi vauvan kanssa. Se tuli tarpeeseen silloin.

Ja sitten muuten tähän keskusteluun. Se ei ole minulta mitään pois jos kaksi viikkoinen on hoidossa ja mamma radalla. Tehköön jokainen niin kun parhaaksi katsoo!

Moni nykyihmisistä ei tiedä muuta keino rentoutumiselle kun sen perseet olalle. Mikä sinäällään on surullista ja kertoo kenties jotain yhteiskunnasta missä elämme.

[QUOTE="alkup";22851858]Mua ihmetyttää se, että niin moni juuri synnyttänyt äiti korostaa sitä, että äidilläkin on oikeus mennä. Mikä pakko sinne on mennä juuri sen vauvan ekan 6kk aikana? Siinä 9kk odotusaikana ei kukaan puhua pukahdakaan siitä, että minulla on oikeus ja minun pitää saada mennä jne jne. Ehei. Ei kiinnosta pätkääkään mitkään menot. Mutta varrotaas, kun vauva on maailmassa niin johan alkaa taas kiinnostaa.[/QUOTE]

Mun tuttu oli ihan intopiukeana synnytyksen lähestyessä, kun hänhän oli joutunut olemaan kokonaiset 9kk alkoholittomalla linjalla, herranjumala! Eli sinne baariin ja ryyppäämään piti ihan välttis päästä niin epäinhimillisen tipattoman putken päätteeksi :(

Kun vauva on 2 viikkoa, jälkivuotoa on vielä, persus hellänä ja tissit valuu maitoa... Kuka oikeasti haluaa silloin kapakkiin näytille?? Hormonitkin jyllää edestakaisin.

Ja onko tosiaan kapakki ja täyskänni ainoa tapa rentoutua?

Minä taas en ymmärrä, että aina oletetaan kun baariin mennään, että otetaan perskänni, baarissa voi käydä vaikka ei vetäisikään perskännejä, toiset käy siellä tanssimassa ja ottamassa muutaman.
Itse en tosin ole aikoihin baarissa käynyt ja saa nähdä milloin seuraavan kerran pääsen, mutta minä käyn baarissa tanssimassa, en ryyppäämässä.

ihmiset nyt vaan tykkää eri asioista, onko tää joku yllätys jollekkin?
mua ei esim. ole kiinnostanut ollenkaan synnytysvalmennukset tai muut vieraiden ihmisten tapaamiset raskausaikana tai lapsen synnyttyä. Silti pystyn käsittämään, että joku muu voi tykätä moisista. mun mielestä vanhemmilla on oikeus tehdä välillä mitä sattuu huvittamaan, kuhan lapsi on turvallisesti hoidossa niin tehköön kukin mitä tahtoo.

Täällä aika moni tekee niin että vie lapsen hoitoon ja sanoo olevansa tosi väsynyt mutta silti vetää siideriä sun muuta paskaa illan ja retostelee sitten miten on ollut rankkaa, jos olisi oikeasti niin väsynyt että lapsi on pakko saada hoitoon niin kyllä se sen vapaa ajan nukkuisi ihan varmasti.

Yhteistyössä