Sf-mitan kasvu loppuraskaudessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Pitääkö olla huolissaan, viikolta 32 viikolle 35 kasvu vain sentin. Onko muilla samaa? Mistä voipi johtua. Lapsi ei tunnu sen enempää painavan alhaalta kuin ennenkään.

Kuinka paljon muilla kasvanut tässä vaiheessa, vai johtuisiko vain laskeutumisesta, maha ei mielestäni ole muuttanut malliaan, ainakaan ulkoisesti.

No mulla sf-mitta oli 36cm tässä pari viikkoa sitten. Viikko sitten oli 35cm. Vauva on laskeutunut joten siitä johtuu että mitta on pienempi. Jos vauva on sullakin jo laskeutunut. Eikö kokeillut? Ei mun maha ainakaan ole muuttunut ulkoisesti mihinkään vaikka vauva on jo alhaalla. Nyt siis rv 37.

Vauvan asento (poikki, rt, pt) vaikutta sf-mittaan, samoin mittaaja. Jos on ollu eri mittaaja niin mitat ei ole vertailukelpoisia, kaikilla on vähän eri "käsiala". Muutenkin tuo sf-mitta on suuntaa-antava, ei se kerro oikeastaan mitään vauvan kasvustakaan MUlla mitta menee keskikäyrillä mut silti lukuisten ultrien mukaan vauva jkasvaa .25-käyrällä. eli on paljon pienempi kuin sf-mitan mukaan pitäisi olla. Jos vauva liikkuu normaalisti, niin ei tarvi olla huolissaan.

Yhteistyössä