sf-mitasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja päpsy79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla on mennyt aikalailla sentti ja viikko. Viimeksi rv 30+4 oli sf 29.
Viimeksi muistaakseni vasta 33-34 viikkojen tienoilla ei enää noussut samaan tahtiin.

Muoks; Niin ja yhtä odotan. :)

Mulla oli rv 30 sf 30. Viikolla 37 tapahtui sitten hurja heilahdus ja sf-mitta oli 38 eli reilusti yli sen mitä se on normaalisti rv 40 :whistle: Vatsa oli VALTAISA ja poika syntyikin sitten rv 38. Eikä ollu mitenkään iso poika, mutta mä olen sitten vaan jotenkin sen mallinen että se maha tulee järjettömän kokoiseksi.

Mulla ollut myös aiemmista tuon samat sentit kun viikot,tuossa kohtaa.Suurimmillään ollut loppuviikoista 36-40cm ja aina yhtä vauvaa oon oottanut.
Nyt tästä raskaudesta oli rv 26+5 sf 26cm.

Miullakin oli nyt rv 30+2 sf-mitta 30cm ja yhtä odotan. Nyt mennään tasan yläkäyrää, mikä on ihan ok, koska aiemmin mitta huiteli yläkäyrän yläpuolella reilusti :D Ensimmäisestä lapsesta oli laskettuna aikana 37cm ja kyllä sieltä iso poika syntyikin :) Toisesta lapsesta mitta ei kasvanut loppua kohden niin paljon ja pienempi sieltä syntyikin, jännätään nyt tätä kolmatta ;)

Esikoisesta sf-mitta oli viikolla 31+0 25 cm. Muuten meni alarajaa hipoen, kunnes viikolta 35 alkoi kasvu ja pääsi lasketun ajan tienoilla jopa yläkäyrälle. Terkka pysyi samana, joten kai tossa joku spurtti on tullut, heh (lapsi oli vajaa 4,3 kiloinen syntyessään).

Tästä tokasta edellisen kerran mitattiin (lääkäri) 27+1 ja mitta oli 25 cm - poikkeavan korkea, oma terkka on saanut kaikki edelliset mitat reilusti käyrien alapuolelle. Mielenkiiinnolla odotan, kuin iso tässä vielä tulee olemaan..

Mulla on seuraava neuvola tiistaina ja th lupasi, että sitten ultrataan tilanne, jos sf-mitta edelleen jatkaa huimaa kasvuaan. Mulla kolmessa edellisessä raskaudessa sf-mitta normaalikäyrällä, kaikki poikia. Olenkin alkanut miettiä, että olisiko tulokas tyttö, meidän suvussa (isän puolelta) tytöt olleet isoja.

Theresia toi oli hyvä kuulla. On mullekin th sanonut, että voi johtua monesta tekijästä, paljon lapsivettä, lapsi korkealla, istukan paikasta...Kuitenkin sitä jännittää, että tulossa iso vauva.

Yhteistyössä