sf-mitta asiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja axlrose
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

axlrose

Jäsen
23.06.2009
656
0
16
Hei te joilla raskausaikana sf-mitta on ollu pieni/pienehkö, niin onko vauva ollut pieni? tiedän siis että tuohon mittaan vaikuttaa oma ruumiinrakenne, lapsiveden määrä ym, mutta onko niitä joilla sikiön paino on ollut syntymähetkellä pieni, ja samoin sf-mitta

Ok. mulla meinaa mennä hermotku koko suku taivastelee että "voii kuinka pieni sie oot, et kohta laskettu aika ja noin pieni masu(Pian 38rv täynnä) . joo pieni se on ja ollaan just ja just käyrillä, mutta oon itsekkin pienehkö:) tai mulla on lyhyt vartalo ja muutenkin norm.hoikka. Vatsa on jo laskeutunut aika lailla, sikiön liikkeet ja kaikki muukin ok. joten huolta ei ole neuvolatädin/ja lääkärin mukaan. Olisi kiva kuulla niitä joilla pieni sf-mitta on "pitänyt paikkansa" eli tullut pienehkö vaavi :)

no ainaki toiseen suuntaan mulla piti paikkansa. sf-mitta meni koko raskausajan yläkäyrän yläpuolel ja tulos oli tyttö 52cm 4000g. omat mittani ennen raskautta 163cm ja 67kg.

Mulla oli sf-mitta loppuraskaudessa muistaakseni 32cm. Juuri siinä käyrän rajoilla tais olla. Pieni vatsa oli, paras oli kun kävin labrassa ja laskettu aika jo mennyt niin hoitsu kyseli että sä varmaan synnytät parin kuukauden päästä :whistle: Hoikka ja pienirakenteinan kyllä itsekin olen. Pieni tyttö tuli rv 41+1. Painoa oli 2800 ja pituutta 48cm. 3kk iässä painoa 5050g ja pituutta 61,5 cm. Että pieni on vieläkin.

Ekassa raskaudessa oli alakäyrän alapuolella koko ajan ja välillä kävi alakäyrällä. Typykkä syntyi rv38+6 ja oli 3070g ja 50cm.

Nyt tässä toisessa eka mittaus on yläkäyrän yläpuolella, et saa nähdä jääkö se sinne ja minkälaisen "monsterin" synnytän.

Mulla ekassa raskaudessa korkein mitta joskus vkolla 36-37 oli 30, tyttö 3200g 50cm
Tässä toisessa on kuulemma pienempi painoarvion mukaan, korkeimmillaan mitta ollut 28

Alkuperäinen kirjoittaja nessu86:
Mulla oli sf-mitta loppuraskaudessa muistaakseni 32cm. Juuri siinä käyrän rajoilla tais olla. Pieni vatsa oli, paras oli kun kävin labrassa ja laskettu aika jo mennyt niin hoitsu kyseli että sä varmaan synnytät parin kuukauden päästä :whistle: Hoikka ja pienirakenteinan kyllä itsekin olen. Pieni tyttö tuli rv 41+1. Painoa oli 2800 ja pituutta 48cm. 3kk iässä painoa 5050g ja pituutta 61,5 cm. Että pieni on vieläkin.

hehe pari kuukautta tosiaan multakin kysellään että kerkiit sitte vielä viettää kesää, kun eihän se vielä vähään aikaan synny, vai?! :D Ok, meille povattu poikaa, ja pojathan on aika usein isompia kuin tytöt? et mitta on nyt se 30,5.
Toivottavasti kasvaa tämä vielä, kun surku jos tulee tosi tosi pikkanen :(

Yhteistyössä