Sf-mitta rv 26

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Paljonko muilla ollut sf-mitta rv 26? Itselläni oli rv 22 18cm ja nyt rv 26 19cm. Neuvolassa huolestuivat ja laittoivat labra-testeihin ja puhuivat jopa lapsiveden menosta.. Supistuksista olen kärsinyt paljon alusta asti mutta tähän asti ei ole mitään kohdunsuulla tapahtunut. Kuukausi sitten oli viimeksi lääkäri ja nyt parin päivän päästä katsotaan taas tilannetta. Esikon aikana oli rv 22 18,5cm ja rv 26 22cm. Esikoinen painoi 3400g syntyessään.

Pitääkö nyt huolestua? :/

Mulla oli 22+6 sf 14 cm, hyvä että taulukkoon mahtui, ei päässyt edes alimmalle käyrälle. Vaadin päästä lääkäriin ja ultraan, kun terkkari jutteli kaikenlaisia "kauhukuvia" ja ultrassa vauva todettiin normaalin kokoiseksi. Mulla pitkä selkä ja vauvamaha "hukkui" sinne tosi pitkään. Tokaa odotan, ekasta sf:t oli isompia. Nyt 37. viikko ja alakäyrällä meen sf:ssä koko ajan, mutta vauvan syntymäpainoksi arvioitiin juuri 4.2 kg :)

Mulla oli sf-mitta rv 22, 22cm. Sitten rv 25, 23cm ja nyt rv 27, 24cm. Eli eka mitta oli ihan yläkäyrällä, siitä laski tasan keskikäyrälle, ja siitä on pysynyt.

Huolestuin tuosta ekasta laskusta vähän, mut neuvolatäti sanoi, että kun edellisesta raskaudesta on vaan vähän aikaa (lapsille tulee 1,5v ikäeroa) sf-mitta kasvaa aluksi isona ja nopeasti, ja tasaantuu sitten vauvan koon mukaan.

Sen oon kyllä nyt kolmen raskauden aikana huomannut, että sf-mitalla ja vatsan koolla ei oo mitään tekemistä keskenään... on äitejä, joilla on tosi pieni sf-mitta ja valtava massu, ja niitä joista ei vielä rv 34 huomaa, et odottavat ja sf-mitta on yläkäyrillä. Mulla jokaisessa raskaudessa sf-mitta on ollut tasan keskikäyrällä mutta maha on joka kerralla ollut edellistään isompi.

Rv 22+2 sf 19cm.
Rv 26+3 sf 23cm.
Rv 30+4 sf 26cm.

Vauva oli suntyessään pienehkö vaikka sf-mitta olikin keskivertoinen.

Ei noi sun mitat mun mielestä huolestuttavan pieniltä vaikuta, toki keskivertoa pienemmiltä, mutta nehän on melkein käyrillä kuitenkin.

Kiitos vastauksista!

Aika pienehköltä tuo minun mitta teidän mittoihin nähden ainakin vaikuttaisi.. Ja vauva on tosi alhaalla, terveydenhoitajakin sanoi että ettei ihmettelisi vaikka tulisi pissat housuun koska vauva on todella alhaalla. Onkohan silläkin sitten merkitystä tuohon mittaan.