sielunsiskoja ärsyttävään vaivaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nuorineiti12
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nuorineiti12

Vieras
..olen tässä jo puoli vuotta kärsinyt eräälaisista VTI-oireista, joille ei tunnu tulevan loppua. Mietin tässä, että onko kellään kokemusta siitä, että on sekä VTI-oireet, että emättimessä hurja polte ja kipu. Varsinkin aamuisin, kun ekan kerran käy vessassa, tää rumba alkaa, mutta se on myös outoa, että se ei kestä n. 4 tuntia enempään päivässä..? on myö kausia jolloin oireita ei ole ollenkaan, hyvin saattaa 2-3kk mennä ettei mitää ongelmaa ja sit nää taas tulee? sp taudit testattu, neg. oli, samoin VTI. valkovuoto ei ole mitenkään erityisen runsas, eikä myöskään mitään poikkeavaa hajua, joten voidaanko emätintulehdus sulkea pois? Gynelle menossa ensi viikolla, toivottavasti siellä selviäisi jotain. onko kellään muulla tälläsiä oireita? Eilen rupesin käyttämään Vagisan- nimistä emätinpuikkoa, toivottavasti auttaisi kuivuuteen, sitäkin esiintyy aika lailla. Olen vakituisessa parisuhteessa, miehellä ei sp-tauteja.. Voiko tälläiset myös johtua e-pillereistä, Yaz nimisistä? nimittäin oireet alkaneet heti niitten jälkeen ja eräs lääkärikin siitä mainitsi että vois johtua. seksielämäni on tosin alkanut hiukan ennen e-pillereiden aloittamista, kuivuutta ? jotain muuta? inhottaa tää arvailu ku tuntuu ettei nuo lääkäritkää oikee mitää tunnu saavan aikasiks, oli yksityinen tai ei.. ikääkin minulla on vasta 16 vuotta, inhottava vaiva, ei tee mieli herätä aamuisin kun tietää mikä odottaa.. onko kellään ollut tälläistä?! kiitos etukäteen!

Jos olet ensi viikolla menossa gynelle, niin lopeta välittömästi kaikkien puikkojen ja kikkakakkkosten käyttö. Gynekologi ei voi nähdä ongelmaa, jos olet peittänyt sitä lääkkeillä.

Sama juttu jos sinulla on käsi kipeä ja menet näyttämään sitä lääkärille, niin ei silloin särkylääkettä oteta ennen lääkärin tutkimusta :kuinkas hän voisi kivun todeta, jos se on hoidettu pois.

jos oireidesi syynä epäillään pillereitä, niin sillähän pillereiden yhteys oireisiin selviää, kun pidät taukoa pillreistä. älä kuitenkaan omin luvin sitä tee, vaan keskustele gynekologin kanssa, ettet tule pitäneeksi turhaa taukoa. liian usein toistuvat venksalilut pillereiden kanssa ovat omiaan sotkemaan hormonitoiminnan.

Yhteistyössä