Siihen loppui siivoaminen... Imurin ostoon. Onko suosituksia.

Varmaan kätevä, jos viitsii pestä säiliön joka kerta imuroinnin jälkeen. Itse en jaksaisi, niinpä ostin syksyllä Electroluxin GreenSpace green -imurin Anttilasta. Tosi hyvä.

Meillä on ollut suunnilleen vuoden nyt Dyson ja olen ollut tyytyväinen. Se säiliön tyhjennys on helppoa ja nopeaa, säiliö irtoaa yhdellä napin painalluksella. Kippaan roskikseen ja sit loput huutelen. Helppoa mun mielestä. Tietty sitä pölyä voi mihinkään täydehköön roskikseen siihen päälle vaan kipata, mut musta helppoa. Tulee tyhjennettyä joka imuroinnin jälkeen.

Ei ainakaan Dyson. Aivan järkyttävän kova äänisiä. Säiliötä tyhjennettäessä lentää kerros pölyä ilmaan.
Imuteho ihan sama kuin muissakin. Kallis.

Meillä tuo on hiljaisempi kuin edeltäjänsä. Oliko se nyt Elektrolux. Enkä toistaiseksi ole saanut mitään pöllyämään ilmaan, vaik säiliötä tyhjentelenkin.. Ja millään muulla en ole saanut kissankarvoja raapimapuusta ja kangassohvasta noin hyvin pois.

Onkohan teil joku maanantaikappale?

Meillä oli pölypussiton Volta, ihan kamala, suodattimet ekan imuroinnin jälkeen tukossa ja johtokin oli vaan 4m. Nyt ostin Electroluxin Ultra Silencer Greenin ja se on NIIN ihana. Imuteho on tosi hyvä ja pölypussikin kestää vaik kuinka kauan. :) Ja se hiljaisuus, enää ei oo pää kipee imuroinnin jälkeen kun ei tarvi mitään huutoo kuunnella. :)

Meillä on electroluxin ultra one (?) ja se on kyllä ollut aika syvältä. Liikaa ilmeisesti tekniikkaa, ei kestä käyttöä. Ja meillä imuroidaan kerran viikossa eli ei olla edes mitään megakäyttäjiä.

Tällä hetkellä saldona hajonnut matonimurointitoiminto (joka oli ihan loistava, sellainen harjasysteemi), imee vain kun vetää suulaketta itseä kohti ja viimeisimpänä imurista hajosi suulake/pölypussiluukun kahva ja luukku ei pysy enää kiinni, onneksi pölypussi on toisen luukun sisällä, joten imuria voi edelleen käyttää. Kahvassa oleva kauko-ohjaustoiminto on ihan jees, mutta sekin on kertaalleen hajonnut (tai siihen liittyvää elektroniikkaa menee letkun sisällä ja sieltä jotain hajosi). Ja imuri on siis pari-kolme vuotta vanha. Edellinen Volta oli paremmassa kuosissa kun ostettiin tämä ja se oli palvellut ainakin 5 vuotta.

Eli en siis suosittele ainakaan electroluxin kalliimpia malleja. Miele olisi varmaan se mikä meille seuraavaksi ostettaisiin, jos olisi varaa. Tällä hetkellä ei ole, joten varmaan joku electroluxin karvalakkiversio pitää hommata.

Jos vaan mahdollista niin suosittelen lämpimästi kokeilemaan imuria käytännössä (tai siis ainakin pitelemään kädessä) koska ainakin tuossa meidän electroluxissa on todella painava kahva/putki.

Meil on kans pussiton imuri, merkkiä en vaan tähän hätään muista..sitä tuu ikinä katottua ja mies tuon meille osti :) Ei kuitenkaan mikään kaikkein kallein malli.
Mut oon tykännyt, säiliön tyhjennyskään ei oo vaikeeta..tosin, niinkuin joku jo mainitsi, ei kannata kovin täyteen roskikseen ees yrittää.

pölypussiton electrolux ja pahimmalle vihamiehellekään en yhtä kurjaa vehjettä toivoisi. Säliö täyttyi hetkessä mutta se pahin oli yhden imurointikierroksen jälkeen tukossa olevat suodattimet. Niiden putsaamiseen meni enempi aikaa kuin imurointiin...

Mä tykkään meidän Dysonista. Helppo ja tehokas kaikin puolin. Ei todellakaan tarvitse pestä säiliötä tai mitään muutakaan joka tyhjennyksen jälkeen, ei edes joka toisen.En ole myöskään onistunut kertaakaan kämmäämään säiliön tyhjennystä niin, että pölyt lentelisi ympäriinsä.

Yhteistyössä