SIIIIS MIKSI kastatte lapsenne kirkkoon,jos ette usko JUMALAAN?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyn vain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysyn vain

Vieras
Toooodella raivostuttavaa,kun kuulee sanottavan et se nyt on "tapa" ja kastetaan sillä,muuten ei mitään merkitystä ja ei uskota Jumalaan/Jeesukseen. arghhh oikein ärsyttää tommoset roikkuja tyypit...eih siinä mitään et lapsi otetaan seurakuntaan,mutta että oikein vanhemmat sitten kasvattaa lapsensa ateistix ja viel kehtaa hehkutella etteivät usko mihinkään.....! ehkä pitäs sit ajatella et lapsi saa mahollisuuden uskoa,mut ei kyl mahdu jakeluun et pelkän tavan takia kastetaan ja sit haukutaan koko seurakunta uskoineen alimpaan piip piip! ja miten kehtaatte mennä papin edessä naimisiin,jos ei mitään uskonnollisuutta ole?oh hoh ei voi kun ihmetellä...

siksi, koska lapsi saa sitten ihan itse valita mitä haluaa tehdä. En minä ole oikeutettu tekemään päätöksiä hänen puolestaan, nyt kun lapset on kastettu niin voivat sitten itse päättää haluavatko olla kirkossa vai eivät kun siihen ikään tulevat!

Äläs nyt kun kaverini just eilen sanoi ettei usko jumalaan mutta maksaa silti mielellään kirkollisveroa jotta pääsee kirkossa naimisiin kun on hänen mielestään ainoa tapa! Juu-u, tuosta kun laskin eroakirkosta.fi:n kautta niin jos menee 30veenä naimisiin on hän maksanut kirjollisveroa jo toista tonnia...

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
siksi, koska lapsi saa sitten ihan itse valita mitä haluaa tehdä. En minä ole oikeutettu tekemään päätöksiä hänen puolestaan, nyt kun lapset on kastettu niin voivat sitten itse päättää haluavatko olla kirkossa vai eivät kun siihen ikään tulevat!

Johan sä siinä jo päätöksen teet lapsen puolesta kun sen kirkkoon pakotat!

Kastettu on, en usko, eikä mieskään, molemmat vaan maksetaan kirkollisveroakin. Älä kysy, ehkä tulee annettua myös vapaus valita, kirkosta eroaminen on sitten helpompaa nuorisolla jos siltä tuntuu. Ja eihän se velvoita minua mihinkään, vaikka kuuluukin, eikä lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miettinyt kans sitä kun erotaan kirkosta ja kuitenkin halutaan kaikki kirkon palvelut, kastamiset, hautaansiunaamiset sun muut.

tämäpä just! oikein hyväksi käyttöä ja perässä roikkumista!! sen ymmärrän et halutaan antaa lapselle mahollisuus uskoa,mut tuo vanhempien tapa ärsyttää! sit naimisiin meno kirkossa niin ihanaa vaikkei uskota!huh ei ymmärrä! ite en kehtais mennä papin eteen jos en uskos

Alkuperäinen kirjoittaja Swing:
Alkuperäinen kirjoittaja weballergy:
Ja miksi jättää kastamatta, jos kuitenkin käyttää lapsia seurakunnan kerhoissa ja lapset käy koulussa uskonnontunneilla jne..

Miksi käyttää jos ei usko Jumalaan?

näin juuri! kotona sit puhutaan toista,mut kerhossa lapsi kuuleekin Jumalasta totuuksia...lapsi aivan sekasin kun ristiin rastiin kuulee

mutta saa erota jos haluaa heti kun vaan saa. pahempi mielestäni on se, että ei ole kirkossa ja sitten haluaa riparille ja kakki on niin vaikeaa....(ihan omasta kokemuksesta tiedän, että on vaikeaa) onneksi minut oli kastettu, joten täytyi vaan liittyä kirkkoon, mutta kaverini jota ei ollut kastettu ja halusi riparille niin OLI TODELLA vaikeaa kaikki!

Alkuperäinen kirjoittaja weballergy:
Ja miksi jättää kastamatta, jos kuitenkin käyttää lapsia seurakunnan kerhoissa ja lapset käy koulussa uskonnontunneilla jne..

Miksi käyttää jos ei usko Jumalaan?

Nii-i, sanoppas se.
Tämmöseen vaan oon lähipiirissä törmänny; eivät halunneet kastaa lapsia kun toinen vanhemmista ei kuulu kirkkoon. Silti roudataan juuri kerhoihin ja uskonnontunneille..

Musta lakiin tulisi kirjata että alle 12-vuotiasta ei voi liittää mihinkään uskonnolliseen yhteisöön virallisesti. Ei vanhemmat eikä muutkaan. Minä ainakin olen pettynyt kun vanhempani kastoivat minut, enkä todellakaan aio tehdä moista lapselleni.

Kai se useimmille on tapa? Häät kuuluu pitää kirkossa, siviilivihkimistä ei nähdä yhtä isona ja juhlavana asiana vaikka todellisuudessa vihkipaikalla ei ole mkitään tekemistä häiden juhlavuuden kanssa. Joillekin myös sukulaiset, erityisesti vanhemmat sellaiset, edellyttävät kirkkohäitä ja lapsen kastamista.

En näe siinä mitään ihmeellistä että ihminen kuuluu kirkkoon ilman henkilökohtaista uskoa, menee siellä naimisiin ja kastaa lapsensa seurakuntaan, käyttää vielä aikanaan seurakunnan kerhoja ym. Mutta silloin jos ihminen kovaan ääneen mesuaa uskonvastaisuuttaan ja pilkkaa kirkkoa, silloin lähinnä hymyilyttää kun kuitenkin kirkkohäät on ehdottomat. En voisi itse kuvitella tuolla asenteella edes suostuvani menemään naimisiin laitoksessa jota noin vastustan, saati kastavani lastani siihen.

Joskus huvitti kun puhuttiin kaverin kanssa joka oli intomielinen ateisti, häistä kun tuli juttua hän järkyttyi kun totesin voivani kuvitella meneväni naimisiin maistraatissa. :D

mutta saa erota jos haluaa heti kun vaan saa. pahempi mielestäni on se, että ei ole kirkossa ja sitten haluaa riparille ja kakki on niin vaikeaa....(ihan omasta kokemuksesta tiedän, että on vaikeaa) onneksi minut oli kastettu, joten täytyi vaan liittyä kirkkoon, mutta kaverini jota ei ollut kastettu ja halusi riparille niin OLI TODELLA vaikeaa kaikki!

En mäkään pääse mukaan mihin tahansa uskontoon ihan noin vaan, koska en ollut syntynyt sellaiseen perheeseen.

Vanhempiaan haluavat mielistellä! :attn:

en todellakaan. Äitini ja veljeni eivät kuulu kirkkoon ja puoli sukua ei kuulu. Minä halusin että lapset kastetaan,koska elämä on valitettavasti helpompaa suomessa kastettuna. Ihmeellinen jäännös keskiajalta!

Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
Lahjojen takia?? :saint:

Terv. lapset kastettu ja ei uskota satuihin :wave:

Tyypillinen käsitys suomalaiselle, joka on elänyt ikänsä kristityssä yhteiskunnassa...
Kukaan toisuskoinen ei sano, että Raamattu tai Jeesus olisi satua. Siis jopa islaminuskoiset tunnustavat Jumalan ja tunnustavat Jeesuksen. he eivät sano, että tässä on satukirja, ja vain koraani totta, koska se ei mene niin.

Myös toisinuskovien kirjasissa mainitaan Jeesus. Miten se on mahdollista? Siten, että Jeesus ON ihan oikeasti OLLUT OLEMASSA, tässä maailmassa, eikä sitä voi kukaan historiantutkija kiistää! Siitä vaan ei pidetä melua, koska sehän puoltaisi koko kristinuskoa!

Kiista on siitä, että oliko Jeesus Jumalan poika, Jumala itse, vai oliko vain profeetta, eli ihminen.

Muslimit sanoo, että Jeesus oli profeetta, joka kuoli, siis ihminen.
Raamattu sanoo, että Jeesus oli Jumalan poika, joka ei kuollut, vaan nousi ylös, on ylösnoussut.

Mutta Jeesus ei ole satua muiden kuin suomalaisten ateistien ja toisinajattelijoiden mielestä. Ja Tämä väittämähän ei perustu mihinkään muuhun kuin omaan olettamukseen, ei mihinkään historialliseen, todennettavaan faktaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Musta lakiin tulisi kirjata että alle 12-vuotiasta ei voi liittää mihinkään uskonnolliseen yhteisöön virallisesti. Ei vanhemmat eikä muutkaan. Minä ainakin olen pettynyt kun vanhempani kastoivat minut, enkä todellakaan aio tehdä moista lapselleni.

Pettynyt? Onko se jollakin tavalla vaikeuttanut sinun elämääsi?