Siinä meni sit ne haaveet... :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja tri hiiva:
Siis sullahan on jo isot poika ja tyttö. Miksi et sovi niiden kanssa, että sairaalassaoloajan he huolehtivat pyykeistä. Opetat vaan ennakkoon miten se tapahtuu.
Sitäpaitsi myös sinun sokereita seurataan synnytyksessä ja synnytyksen jälkeen ts. kyse on myös sinun terveydestäsi, ei pelkästään vauvan.

Mulle tää diabetes on ihan uus juttu, ja puhuivat vaan vauvasta, en tiennyt :ashamed:
Mie en kehtais liikoja vteita asettaa lapsillekkaan, kun heilläkin on silloin jo koulut alkaneet :ashamed: , mutta ehkä mie voin vähän pyykkäysapua pyytää. Ja juu, lapset osaa käyttääkin konetta ;)

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Miksi et opeta miestäsi käyttämään konetta ja lajittelemaan pyykit? Entä jos sinä joudut yht´äkkisesti vuodelepoon sairaalaan? Tai jotain muuta, jolloin et ole kykeneväinen huushollaamaan kotona tai edes olemaan kotona?

Aikainen lintu se madon nappaa, joten ei muuta kuin mies kotisorvin ääreen

No johan mie puolittain vastasin tuossa toisessa viestissäni, jos tää oli se kysymys, johon odotettiin vastausta.
Mie en jaksais jättää kotihommia iltaan, jolloin mies olis konkreettisesti katsomassa niitä, ja "oppimassa". Ne hoituu niin hyvin päivällä.

Toisekseen, mies tekee töitä, ajaa pitkät työmatkat jne, ei enää kehtais alkaa vaatimaan kotitöitä illalla sen lisäksi, että peuhaa lasten kanssa, hoitaa miesten työt, mihin mie en pysty jne.

Ja jos mie joudun sairaalaan tai jotain, niin ei se mies kuitenkaan voi jäädä palkattomalle lomalle, eli jonkun olis siinätapauksessa kuitenkin tultava kotiavuksi.
Nyt synnytyksen aikaan miehellä on kesäloma.

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Jotain positiivasta on kai sit se, että nyt on kuulemma sit ihan lupa imettää synnytyssalissa... joskin mie oon aina tehny, enkä oo keltään mitään lupaa kysellyt.

Täh, kyllä mie olen aina saanut imettää heti synnytysslissa. Siihen on suorastaan "pakotettu" siellä. Tokikaan se ei ekan lapsen kohalla onnistunut, kun hän oli niin väsähtänyt eikä oikein jaksanut imeä ja joutuikin sitten lastenosaastolle tarkkailuun.

Missä sua on kielletty imettämästä salissa?

Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Eikö mies voi pestä pyykkiä jos puhut sille tosta ressistä, ja pyydät nätisti?

Siis voi, ja pesisikin, mutta ihan oikeesti... se sulloo koneen ääriäänmyöten täyteen, ei lajittele jne.
Kerran tulin laitokselta ja mulla oli koko korillinen vaaleanpunaisia alkkareita ym... kun synnyttämään mennessä jätin pyykkikoriin kasan valkoisia vaatteita :xmas:

:laugh: toi kuulostaa mun miehet pyykkäykselle... siksi meillä mä hoidan tuonkin homman. mutta mites vaikka sun äiti, asuuko miten kaukana? tulisko se yhdeksi päiväksi hoitamaan kaikki pyykki + muut kotiasiat sillä aikaa kun olet sairaalassa? mitenhän toi pyykkäys voikin olla niin vaikea asia.. mä muistan kun joskus reilut 10 vuotta sitten muutettiin yhteen ja mä luulin, että mies osaa pestä pyykkiä kun sanoi osaavansa. no, luotin siihen. sit ihmettelin kun kaikki oli värjäytynyt ja kamalan näkösiä. se oli pessyt koko koneellisen 90 asteessa ja kaikki sekasin, siis vaatteet, pyyhkeet - kaikki väristä ja materiaalista välittämättä! mitä sitä lajittelemaan ja syy tohon korkeeseen lämpötilaan oli se, että varmasti tulee puhdasta :D

Miksi et opeta miestäsi käyttämään konetta ja lajittelemaan pyykit? Entä jos sinä joudut yht´äkkisesti vuodelepoon sairaalaan? Tai jotain muuta, jolloin et ole kykeneväinen huushollaamaan kotona tai edes olemaan kotona?

Aikainen lintu se madon nappaa, joten ei muuta kuin mies kotisorvin ääreen

No johan mie puolittain vastasin tuossa toisessa viestissäni, jos tää oli se kysymys, johon odotettiin vastausta.
Mie en jaksais jättää kotihommia iltaan, jolloin mies olis konkreettisesti katsomassa niitä, ja "oppimassa". Ne hoituu niin hyvin päivällä.

Toisekseen, mies tekee töitä, ajaa pitkät työmatkat jne, ei enää kehtais alkaa vaatimaan kotitöitä illalla sen lisäksi, että peuhaa lasten kanssa, hoitaa miesten työt, mihin mie en pysty jne.

Ja jos mie joudun sairaaaaaaaaaaaaaaaaaaaltai jotain, niin ei se mies kuitenkaan voi jäädä palkattomalle lomalle, eli jonkun olis siinätapauksessa kuitenkin tultava kotiavuksi.
Nyt synnytyksen aikaan miehellä on kesäloma.

Kotiavuksi vai lapset kunnalliseen hoitoon? Tietty jos vauva talossa, niin hänhän ei saa hoitopaikkaa. Mutta oikeasti, kukaan ei saisi olla korvaamaton sillä tavalla, että hommat jää tekemättä tai tehdään päin pyllyä, jos perheen organisoija ja huushollari joutuu hetkiseksi tai pidemmäkisikin aikaa sivuun.

Alkuperäinen kirjoittaja täh:
Jotain positiivasta on kai sit se, että nyt on kuulemma sit ihan lupa imettää synnytyssalissa... joskin mie oon aina tehny, enkä oo keltään mitään lupaa kysellyt.

Täh, kyllä mie olen aina saanut imettää heti synnytysslissa. Siihen on suorastaan "pakotettu" siellä. Tokikaan se ei ekan lapsen kohalla onnistunut, kun hän oli niin väsähtänyt eikä oikein jaksanut imeä ja joutuikin sitten lastenosaastolle tarkkailuun.

Missä sua on kielletty imettämästä salissa?

Ei missään... mutta nyt mulle sanottiin, että synnytyssalissa SAA ja PITÄÄ imettää... mihin mie vaan ihmettelin, että ainahan mie oon imettänyt salissa... En ole lupia koskaan kysellyt, mutta ei oo koskaan kielletty, eikä kyllä käskettykkään.

Alkuperäinen kirjoittaja miten on mahdollista:
Siis eikö teidän ukot osaa pestä pyykkiä???

Ei pesuohjeiden mukaan ja siispä "ystävällisesti" hoidan homman itse. Lapsille olen opettanut, mutta turhaan. Poikalapsista on ihan sama ovatko heidän sukkansa ja t-paitansa valkoisia vai lattiarätin värisiä. Omat vaattensa saavat pestä, mutta mielellään ei toisten.

mulla diabetes (raskaus) ja molemmissa synnytyksissä tai molemmilta vauvoilta ne on mitannu sokereita niin et olisin joutunu oleen vaan yhden yön sairaalassa. tosin kotiutunut vasta iltasella sinä kotiinpääsypäivänä. ekasta en muista miten olin mutta viimeks kuitenkin kolme yötä kun halusivat seurata bilirupiini arvoja.

Kotiavuksi vai lapset kunnalliseen hoitoon? Tietty jos vauva talossa, niin hänhän ei saa hoitopaikkaa. Mutta oikeasti, kukaan ei saisi olla korvaamaton sillä tavalla, että hommat jää tekemättä tai tehdään päin pyllyä, jos perheen organisoija ja huushollari joutuu hetkiseksi tai pidemmäkisikin aikaa sivuun.

Kotiapua mulle luultavasti tarjottais, tai koittaisin ostaa sitä sukulaisilta tai jotain, mutta kun kaikki asuu matkan päässä, appivanhemmilla eikä mun omilla vanhemmilla oo autoa, eikä ajokortteja, äitini on itse töissä myös, sukulaiset on kaikki työssäkäyviä...
Täälläkin kotiavun saaminen on vaan kauhean vaikeaa... Tänne ei saa edes lapsenlikkaa MLL:n kautta.

Kotiapua mulle luultavasti tarjottais, tai koittaisin ostaa sitä sukulaisilta tai jotain, mutta kun kaikki asuu matkan päässä, appivanhemmilla eikä mun omilla vanhemmilla oo autoa, eikä ajokortteja, äitini on itse töissä myös, sukulaiset on kaikki työssäkäyviä...
Täälläkin kotiavun saaminen on vaan kauhean vaikeaa... Tänne ei saa edes lapsenlikkaa MLL:n kautta.

Aivan, sen vuoksi ajattelinkin, että ehdottaako sos.toimi suoraan tilapäishoitopaikkaa päivähoidosta lapsillenne. Asia tietenkin muuttuu silloin, kun vauva on talossa. Perhetyö voi silloin tulla kyseeseen. Mutta isompien lasten hoito ehkä mahdollisesti järjestetään normaali päivähoidolla? En ole varma, mutta olettaisin. Oletus voi toki olla väärä ;)

Alkuperäinen kirjoittaja TAAS raskaana?:
Eikö sulla ole muita intressejä elämässä kuin lapset? Elätkö pelkästään lasten kautta?

En suinkaan :saint: , palsta on puolielämää ainakin :D *saa vierotusoireita myös siitä, ettei voi palstailla sairaalassa* :ashamed:

Missä sairaalassa synnytät?

Mä kyllä uskon että kunta on velvollinen järjestämään kotiapua, vaikka sitten lastensuojelun kautta. Jos äiti on sairaalassa ja isä aamusta iltaan töissä niin ei niitä lapsia voi keskenään jättää. Ei edes koululaisia.

Aivan, sen vuoksi ajattelinkin, että ehdottaako sos.toimi suoraan tilapäishoitopaikkaa päivähoidosta lapsillenne. Asia tietenkin muuttuu silloin, kun vauva on talossa. Perhetyö voi silloin tulla kyseeseen. Mutta isompien lasten hoito ehkä mahdollisesti järjestetään normaali päivähoidolla? En ole varma, mutta olettaisin. Oletus voi toki olla väärä ;)

Vaan milläpä hoitopaikankaan saisi, kun niistä on kai nytkin pulaa. Mutta toivottavasti en joudu moisen pulman eteen ollenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja TAAS raskaana?:
Eikö sulla ole muita intressejä elämässä kuin lapset? Elätkö pelkästään lasten kautta?

En suinkaan :saint: , palsta on puolielämää ainakin :D *saa vierotusoireita myös siitä, ettei voi palstailla sairaalassa* :ashamed:

Missä sairaalassa synnytät?

KOKS

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Muakin kiinnostais tuo että miten jaat huomiota lapsillesi? Kyllähän jokainen lapsi tarvitsee omaa äiti-aikaa, siis että saa olla vaan äidin kanssa ilman sisarusten läsnäoloa ja häirintää.

Maanantaina esikoisen kanssa kirjastoon, ja illalla kakkosen kanssa saunaan.
Kolmannen kanssa tiistaina kävelylle, nelosen kanssa käydään kaupassa.
Viitosen kanssa tehdään yhdessä iltapala keskiviikkona ja käydään kitkemässä rikkaruohot, kuutosen kanssa supatetaan illalla, kun muut on jo omissa sängyissä.

Siis ei sen omanajan / laatuajan tarvii mun mielestä olla jotain suurta: Hei, meillä on nyt LAATUaikaa ja tehdään jotain HIENOA, kunhan on aikaa, aikaa nimenomaan kuunnella mitä juuri tällä lapsella on mielessä, mitä huolia, mitä iloja. Mitä juuri tälle lapselle kuuluu.

Näinhän se menee, kaikista ikävintä onkin mun mielestä se kun kauhistellaan lapsi määrää ja sitä kuinka ei koskaan ole antaa jokaiselle lapselle sitä omaa aikaa...
Kyllä meillä jokainen lapsi saa sitä yksilöllistä aikaa ja huomiota isälät ja äidiltä. Pakko laittaa myös että asntavat noi isomatkin noille pienille ihan omaa huomiota välillä ;)

Samaa sanon utelioille tuosta mustasukkaisuudesta isomilta pienemmille että ei sitä meilläkään ole näkynyt. Jokainen oman kykynsä ja taitonsa mukaan auttaa hoitamaan vauvaa,

Vähän ot mut pakko nostaa hattua Aurinkokunnalle. Itse tykkään lapsista paljon, mut tuntuu ettei hermot ja miehen ja miun välinen suhde kestäis enempää kuin nää 2, mitä on.
Nuorempana haaveilin isosta perheestä, parhaalla kaverillani oli 6 sisarusta, ja heillä oli aina semmoinen lämmin ja kodikas tunnelma.
Miehelläni on myös useampi sisarus niin tuntui heilläkin ollessa että on elämää talossa:)

kyllä meillä mies osaa konetta käyttää, ja pyykit pesee paremmin kuin mä.... ihme touhua teillä!!!!!! Säälittää.... vit.tu mitä ukkoja olette hyysänneet!!!!!!
siis oikeesti, miten joku kehtaa itkeä täällä avuttomasta ukosta jos sen olet ihan itse valinnut ja naimisiin mennyt.... voi hel.va.ta sentään!!!!!!!

Yhteistyössä