siis 450e meni ruokaan tässä kuussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zxc
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Z

zxc

Vieras
miten tä on mahdollista? ostan aina tarjouksessa(siis halvat) hedelmät,vihannekset, lihat..Meitä on 3 syöjä.mies syö kotona vain kerran, illalla. minä ja 2v ollaan kotona ja syödään kaikki ateriat kotona. siis ihan hurja summa ku ajattele......syödäänkö me sitten 2v kanssa sitten jotenkin erikoisen paljon?...

No minusta tuo ei ole paljon. Meillä menee helposti tuplat ja meitä on neljä. Tosin tässä summassa myös muut taloustarpeet kuin ruoka, eli kaikki mitä Prismasta yleensä ostetaan.

[QUOTE="Kia";23468362]No minusta tuo ei ole paljon. Meillä menee helposti tuplat ja meitä on neljä. Tosin tässä summassa myös muut taloustarpeet kuin ruoka, eli kaikki mitä Prismasta yleensä ostetaan.[/QUOTE]

Mä just mietin samaa..Äkkisältää laskin noin suurinpiirtein meidän kuitit puolentoista viikon ajalta ja siinä ajassa on mennyt jo yli 200€..Ja meitä ei ole kuin 2 aikuista, 1 vauva ja koira.

Tosin mä tein just periaatepäätöksen ja alan vähän seurailee meidän ostoksia, palaa tota rahaa ihan saakelisti kuussa kauppaan.

[QUOTE="minä";23468396 begin_of_the_skype_highlighting**************23468396******end_of_the_skype_highlighting begin_of_the_skype_highlighting**************23468396******end_of_the_skype_highlighting begin_of_the_skype_highlighting**************23468396******end_of_the_skype_highlighting]niin ja meitä samanlainen perhe kuin ap, paitsi äiti raskaana :)[/QUOTE]

no on meillä vielä 3kk vauveli joka syö tissimaitoa, kai hänkin saa osuudensa noista ostoksista:)

[QUOTE="just";23468443 begin_of_the_skype_highlighting**************23468443******end_of_the_skype_highlighting]450 euroa on vähän. Meillä menee kolme henkisessä perheessä 600-700 euroa ruokakauppaan kuukaudessa[/QUOTE]

on se hirmupaljon, kun ajattele että tän lisääks mene 600-1000e vuokraan/asuntolainaan ja jokunenen satanen laskuihin+autokulut niin eipä siinä hirveästi sitteen jää rahaa muuhuun/säästöön jos ei ole megaisot palkat...

Mut ruoka ja asuminen on kallista... kaikki tuntuu nykyään olevan kallista.. Meillä on yhteiset tulot 2600e ja tiukalle menee joka kuukausi.. Todella tiukalle jos on pitänyt ostaa jokin vaate tai muut "ylimäärästä".. Meit on kaks aikuista ja lapset 3v ja 5kk...

Meillä menee n.350-400e kuukaudessa kauppaan (sihen kuuluu myös kaikki pesuaineet ym)
meitä on 3 (2aikuista ja 3v lapsi) ja koira, kissoja ja kani.
Ollaan kaikki kotona (ainakin tällä hetkellä)

oonkin miettinyt että pystyisikö tosta viellä kiristämään tuota "kauppa laskua". vinkkejä otetaan vastaan

miten tä on mahdollista? ostan aina tarjouksessa(siis halvat) hedelmät,vihannekset, lihat..Meitä on 3 syöjä.mies syö kotona vain kerran, illalla. minä ja 2v ollaan kotona ja syödään kaikki ateriat kotona. siis ihan hurja summa ku ajattele......syödäänkö me sitten 2v kanssa sitten jotenkin erikoisen paljon?...
Ja työttömän perusetuuksilla olevan pitäisi tulla 400 eurolla toimeen koko kuukausi:( Kokkarit ja Katainen hiljenee asian kuoliaaksi. Ruoka on vain osa menoista, joilla työtön elää 400 eurolla/kk.

Ruuan hinta on kovassa nousussa. Ei se mikään ihme ole että ruokalasku alkaa olla hulppea. Mtv3:n nettisivuilla oli juuri että vuoden sisällä kahvin hinta on noussut n. 30%, hedelmien, marjojen ja kalojen n. 15% ja viljojen n. 5%.

Yhteistyössä