Siis auttakaa nyt tyhmää tässä tablettiviidakossa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei tuu mitään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei tuu mitään

Vieras
Se on nyt päätetty, että Samsungin tabletti tulee, koska iPadit menee jo liian kalliiksi... Mitä eroa on Galaxy TAB:lla ja NOTE:lla? Kannattaako ostaa sellanen, missä myös sim kortin paikka (mulla siis läppäriin olemassa "mokkula"), vai millä se yhteys nettiin muuten pelaa? Ja ihan perus nettiselaamiseen matkoilla ym. haetaan tablettia... Joten mikä muistikapasiteetti riittää siihen? Mitäs muuta piti ottaa huomioon? Mä oon kyllä niin kalkkis näissä asioissa, ettei ole tosikaan...

No jos matkoilla haluat selailla nettiä niin sillon ei wi-fi versio riitä vaan pitää olla se sim-korillinen 3g.. Ja jos sulla kotonaki mokkula vaan niin ihan sitten siinäkin mielessä... Sinun tieotasollas menisin ihan myyjiltä kyselmään, osaavat kyllä auttaa...

Wifi versio riittää jos sulla on kännykkään nettiliittymä ja kännykkä on sellainen mitä voit käyttää modeemina.

kaupasta kannattaa kysyä voitko käyttää sitä mokkulan sim-korttia siihen tabelttiin jos sim-korttipqikallisen tabletin ostat.

Muistia tarvit leffoihin, valokuviin, musiikkiin, peleihin. Et surffailuun. Jos siis et halua säilöä sinne suuria määriä elokuvia ja valokuvia jne niin et tarvii kovin paljon muistia.

En nyt osaa noissa jutuissa neuvoa, itse juuri hankin vaan tuollaisen samsungin halvan 3g-mallin. Ja ajattelin jakaa siitä netin tuolle läppärille jos jaksan joskus sitä käyttää. En tiedä miten nämä jakamiset kaikissa malleissa toimivat, mun vaihtoehtoni on kai sitten piuhalla, kun ei läppärissä ole langatonta korttia/adapteria.
Minkä hintainen se sun mokkulaliittymä on? Saunalahdellahan on noita tuplalaajakaistoja joilla saa kahteen laitteeseen netin samalla, mutta mä juuri luovuin sellaisesta ja päätin ottaa uuden nopeamman liittymän kytkynä tuon tabletin kanssa.
Ja kun mulla ei ole älypuhelintakaan jolla jakaa verkkoa, ja puhelimen liittymään tuli kuitenkin tämä pakollinen etanadata jolla tännekin pääsee. .
Jospa joku ehtisi sua noissa opastamaan, sun kai ekaksi pitäisi päättää että missä laitteessa haluat sen jaettavan mobiililaajakaistan olevan, ja oliko sun puhelin kenties kykenevä siihen että saisit siitä kaikkiin.
Mä esim. haluan päästä nettiin nopeammin kuin että joka kerta alkaisin käynnistää läppärin jakaakseni sillä verkkoa.. On tuo kyllä sellainen viidakko sitten noi muutkin ominaisuudet näin ensikertalaiselle, mä tosiaan päädyin ostamaan halvimman mallin samsungilta ja oletan ettei se ihan susi pitäisi olla.

Noten suorituskyky taitaa olla suurempi, on siis nopeampi. Ja hienostuneempi ja siinä tais olla se jaettu näyttö että voit esim katsella youtubea ja selata nettiä yhtäaikaa. Kannattaa käydä kaupassa kokelilemassa eri laitteita miltä käyttö tuntuu. Näyttöjen tarkkuuksissa yms on eroja mitä vaikuttaa myös käytettävyyteen.

[QUOTE="Vieras";28982807]Noten suorituskyky taitaa olla suurempi, on siis nopeampi. Ja hienostuneempi ja siinä tais olla se jaettu näyttö että voit esim katsella youtubea ja selata nettiä yhtäaikaa.[/QUOTE]
Lisäksi notessa on kynä joka ei ole pelkkä sormen korvike vaan siinä on ihan toimintojakin.
Mulla on Note 10.1 4G.

• Tykkää
Reactions: Data
Alkuperäinen kirjoittaja Määä;28982811:
Ja sähän kyselit tästä jo eilen, eikö? Kun noita vastauksia luin niin tuli vain mieleen että ehkä olisi ollut parempi jatkaa edellistä ketjua...

En ole. Voisitko linkittää sellaisen keskustelun, jos se liittyy aiheeseen...

Ja tuo "jakaminen" meni nyt ihan ohi... Mulla on ihan peruskänny ja läppäri. Eli ymmärsinkö oikein, että sitten pitää hankkia tuo joku 3G tai 4G / sim-kortillinen malli? Ja mulla muuten on 4G tuo mokkula, joten pitäskö sijoittaa sitten enemmän, että se tablettikin tukis tuota, ettei mene vallan 4G ominaisuudet "hukkaan"...? Joten olisko tuo TriplaIsän mainitsema Note 10,1 sitten sitä ajatellen "paras" vaihtoehto, vaikka meillä ei pelata tai paljon "tuubiakaan" katsella?

En ole. Voisitko linkittää sellaisen keskustelun, jos se liittyy aiheeseen...

Ja tuo "jakaminen" meni nyt ihan ohi... Mulla on ihan peruskänny ja läppäri. Eli ymmärsinkö oikein, että sitten pitää hankkia tuo joku 3G tai 4G / sim-kortillinen malli? Ja mulla muuten on 4G tuo mokkula, joten pitäskö sijoittaa sitten enemmän, että se tablettikin tukis tuota, ettei mene vallan 4G ominaisuudet "hukkaan"...? Joten olisko tuo TriplaIsän mainitsema Note 10,1 sitten sitä ajatellen "paras" vaihtoehto, vaikka meillä ei pelata tai paljon "tuubiakaan" katsella?

Eihän sen mokkulan nopeudella oo mitään tekemistä tabletin nopeuden kanssa? Onko siinä sun kännykässä nettiliittymä? onko siinä bluetooth tai wifin jako-mahdollisuus? Ja onks niin että sulla on pelkästään se mokkula eikä mitään kiinteää nettiliittymää?

Mokkuloita saa kans nykyään wlan ominaisuudella jolloin voisit siitä mokkulasta jakaa wifi-yhteyden tablettiin(jolloin välttyisit maksamasta ylimääräistä siitä 3/4g ominaisuudesta)

[QUOTE="Vieras";28983089]Eihän sen mokkulan nopeudella oo mitään tekemistä tabletin nopeuden kanssa? Onko siinä sun kännykässä nettiliittymä? onko siinä bluetooth tai wifin jako-mahdollisuus? Ja onks niin että sulla on pelkästään se mokkula eikä mitään kiinteää nettiliittymää?[/QUOTE]

On mulla ihan kiinteäkin laajakaista olemassa (ei langaton). Ja kännyssä on bluetooth (mitään wi-fiä en siitä löydä) ja WLAN "valmius".

On mulla ihan kiinteäkin laajakaista olemassa (ei langaton). Ja kännyssä on bluetooth (mitään wi-fiä en siitä löydä) ja WLAN "valmius".

Mihin sä sitten oikein käytät sitä mokkulaa? Tai siis miks sulla on sekä kiinteä laajakaista että mokkula? Jos hommaat siihen sun laajakaistaan wlan-modeemin tai pelkän wlan reitittimen niin sillä voit jakaa sitä wlan-signaalia koko taloon. Sä et nyt vieläkään vastannu onko sulla nettiliittymä siinä kännykässä koska jos on niin et todennäköisesti tarvi sitä mokkulaa yhtään mihinkään.

Esim. Samsung Galaxy S3:n ja 4:n nettiyhteyttä voi hyödyntää. Laittaa vaan puhelimen asetukset kohdalleen ja Gakaxy Tabin Wifi yhteydellä saa yhteyden puhelimen kautta nettiin.

[QUOTE="Vieras";28983102]Mokkuloita saa kans nykyään wlan ominaisuudella jolloin voisit siitä mokkulasta jakaa wifi-yhteyden tablettiin(jolloin välttyisit maksamasta ylimääräistä siitä 3/4g ominaisuudesta)[/QUOTE]

Miten yhdistät sen mokkulan Tablettiin jossa ei ole USB-liitäntää?

[QUOTE="Vieras";28983149]Mihin sä sitten oikein käytät sitä mokkulaa? Tai siis miks sulla on sekä kiinteä laajakaista että mokkula?[/QUOTE]
Mulla on Saunalahden tuplalaajakaista johon kuuluu 10mb kiinteä ja 4g-mokkula. Mokkula oli käytännössä tarpeeton ennen kuin hommasin tabletin johon laitoin sen mokkulassa olleen kortin. Itse mokkula on siis edelleenkin laatikossa käyttämättömänä. 4g-kuuluvuusalueella latausnopeus on reilut 50mb.

[QUOTE="Vieras";28983185]Eikun se mokkula on kiinni siinä läppärissä. Ja kun siinä on wlan niin tabletilla sitten siihen wlaniin.[/QUOTE]

Aivan. Mutta kun yksi erinomainen käyttötarkoitus Tabletille on, että mukana ei tarvi raijata isoja ja painavia tietsikoita. Siksi matkoilla kun menee Tabletilla nettiin, niin sen voi tehdä esim.: 1. Wlanin kautta jos sellainen on käytettävissä esim. hotellissa. 2. Tabletin sisäisellä 3G/4G yhteydellä jos siinä on paikka SIM-kortille, 3. Langattomasti Wlanilla kännykän nettiyhteyden kautta. Näistä ihan hyvä vaihtoehto on tuo kännykän kanssa käyttö, sillä silloin ei tarvitse maksaa extraa Tabletin 3G ominaisuudesta, eikä tarvita siihen erillistä liittymää.

Yhteistyössä