Siis eikö mulla oikeasti ole mitään muuta vaihtoehtoa, kuin kestää??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uskomatonta p*skaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uskomatonta p*skaa

Vieras
Mun ex on maailman vaikein ihminen. Psykopaatti lienee lievä sana kuvaamaan sen ihmisen luonnetta.

Se soutaa ja huopaa, ihan kaiken kanssa.

Esimerkki1.
Kysyn tuleeko hakemaan lapset syyslomalla. Ilmoittaa ettei tiedä. Kyselen ja kyselen, loma lähenee, vastausta ei tule. Kerron, että jos ei ilmoita tiettyyn päivään mennessä, ei sitten tule ollenkaan koska päiväkotiin on kerrottava tarvitseeko lapsi hoitoa vai ei. No, kun tuo päivä vaihtuu seuraavaan, ilmoittaa että tulee sittenkin. Ja kun sanon että ok, ilmoittaakin että eipä sittenkään muuten tiedäkään... ja soutaa ja huopaa, kunnes ilmoittaa 24h aiemmin kuin olisi tulossa, että en tule.

Esimerkki2.
Tapaamisista yritetään sopia lastenvalvojien ja lopulta lakimiesten kautta. Tietenkään hän ei suostu mihinkään, mikä lähtee minun puoleltani -syy: "sähän et mua määrää".Tämän jälkeen mä tulen vastaan asioissa, joissa ei musta ole mitään syytä vääntää kättä ja suostun erinäisiin ehdotuksiin. Ex myös suostuu joihinkin mitä minä ehdotan. Ja seuraavassa käänteessä ei sitten enää suostukaan mihinkään. Kaikki sopimukset on taas alkutekijöissään, kun ex vaihtaa mieltään useammin kuin kerran vuorokaudessa siitä, mihin suostuu ja mihin ei. Ensin oli esim. valmis vuorottelemaan joulut ja uudetvuodet, siis joka toinen joulu sillä ja joka toinen mulla jne. Kappas vain, että nyt on saanut päähänsä ettei enää suostukaan. Nyt haluaa pitää itse lapset joka ikinen joulu. Ynna muuta vastaavaa.

Tälle ei tule loppua koskaan. Enkä mä jaksa. Eikö tätä saa loppumaan millään konstilla?!!

Siis mulla ei riitä järki tämän asian kanssa, ei todellakaan!! Ja tämä kaikki on vain jäävuoren huippu..

Lakkaat suostumasta sen oikkuihin. Ilmoitat, että tapaamiset on esim. joka toinen viikonloppu, sinun viikonloppusi silloin ja silloin. Jos ei hae lapsia, niin sitten se siirtyy kahden viikon päähän. Jos ei ole mitään kirjallista sopimusta olemassa, niin ei sunkaan tarvi suostua mihinkään.

onko erosta miten pitkä aika? mun poitsun isä oli aikanaan samanlainen, venkslasi ja venkslasi loputtomasti, teki viime hetken oohareiita enemmän kun laki salli ja muuta mukavaa...sitä kesti muutama vuosi erosta, nyt on mennyt parisen vuotta paremmin. mä ajattelen, et se oli jotain eron jälkeistä protestia. ja asiaa on helpottanut myös hänen vakiintuminen uuden naisensa kanssa :flower:

Eihän tuohon ole valitettavasti muuta vaihtoehtoa kuin se, ettet ehdota yhtään mitään, ettet ota mitenkään yhteyttä.

Tämä toki on lapsille vaikea tie, mutta tuo näyttää selkeästi valtataistelulta - tai no, taisteluun tarvitaan kaksi- hänen puoleltaan.

Älä siis kysy mitään, odota kunnes itse kertoo. Vaikeaa, mutta ainoa keino on osoittaa, ettet tarvitse hänen "apuaan". Koska siitähän tällaisessa on kysymys, ex kuvittelee, että tahdot itsesi vuoksi tietää näitä asioita.

Päiväkodin hoitatarvetiedustelut voit jättää omaan arvoonsa, ainakin jos kuntanne ei vähennä päivähoitomaksusta mitään vaikka lomasta kuinka aikaisin ilmoittaisi.

Kun tilanne on se, että ex on vienyt asian oikeuteen ja jankkaa ja jankkaa asiaa nyt lakimiesten välityksellä. Mulla palaa rahaa, exällä tietenkään ei koska saa ilmaisen oikeudenavustajan. Joten ei paljon auta jos pidättäydyn omien ehdotelmieni takana, kun se yks vaihtaa omaa vastinettaan vähintään kerran viikkoon. Ja siirtää oikeudenistuntoa.
Meidän erosta on jo vuosia, ei tuo näytä lopettavan tuota touhuaan ikinä. Aina se on tätä samaa ollut. Milloin mistäkin asiasta.

Yhteistyössä