Siis HÄH? Olisiko mun pitänyt tajuta ostaa eväät???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmäidi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhmäidi

Vieras
Kaverini, joka on 5-vuotiaani kummitäti, kertoi jo alkuvuodesta aikovansa viedä kummilapsensa kesällä päiväksi kanssaan jonnekin. Väläytti mm piknikin mahdollisuutta.

Kaveri laittoi mulle sähköpostiviestiä asiasta n viikko sitten ja sovimme että hän tulee tänään ja kertoi että oli ajatellut viedä lapsen piknikille. Aamulla soitin sit kaverille vähän kyselläkseni, koska hän tulee ja sitä, miten lapsen pitäisi syödä kotona ( eli menevätkö heti syömään piknikille vai tekevätkö ensin muuta). Kaveri vastaili vähän niin, että hän oletti minun ostavan piknik-eväät.

Jäin vähän ymmälleni. Olen kotiutunut leikkauksesta 2 päivää sitten, enkä pääse kunnolla kauppaan. Jotenkin oeltin, että kummitäti tuo myös piknik-murkinat mukanaan.. Taisin olla tyhmä :( Kummitäti tuo vain itsensä ja olettaa kaiken muun olevan valmiina.

Jos kummitäti vie lapsen piknikille, niin kyllä hänen kuuluu ostaa ruuat ja järjestää ohjelma. On tosi kummallista, että olettaa sinun hommaavan jotain, kun olet vielä toipilaanakin.

Alkuperäinen kirjoittaja tyhmäidi:
Kaverini, joka on 5-vuotiaani kummitäti, kertoi jo alkuvuodesta aikovansa viedä kummilapsensa kesällä päiväksi kanssaan jonnekin. Väläytti mm piknikin mahdollisuutta.

Kaveri laittoi mulle sähköpostiviestiä asiasta n viikko sitten ja sovimme että hän tulee tänään ja kertoi että oli ajatellut viedä lapsen piknikille. Aamulla soitin sit kaverille vähän kyselläkseni, koska hän tulee ja sitä, miten lapsen pitäisi syödä kotona ( eli menevätkö heti syömään piknikille vai tekevätkö ensin muuta). Kaveri vastaili vähän niin, että hän oletti minun ostavan piknik-eväät.

Jäin vähän ymmälleni. Olen kotiutunut leikkauksesta 2 päivää sitten, enkä pääse kunnolla kauppaan. Jotenkin oeltin, että kummitäti tuo myös piknik-murkinat mukanaan.. Taisin olla tyhmä :( Kummitäti tuo vain itsensä ja olettaa kaiken muun olevan valmiina.

no höh. tiesikö hän ettet pysty liikkumaan? oudolta tuntuu jos sen tietää. Ehkä voisit sanoa hänelle ettet pysty liikkumaan että maksat vaikka ne ruuat jos hän käy hakemassa vaikka lapsesi kanssa kaupsta. Eihän siinä ihmeitä tarvii, viinirypäleitä, keksejä, mansikoita, mehua.... ei mitään monimutkaista tai kallista.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tyhmäidi:

no höh. tiesikö hän ettet pysty liikkumaan? oudolta tuntuu jos sen tietää. Ehkä voisit sanoa hänelle ettet pysty liikkumaan että maksat vaikka ne ruuat jos hän käy hakemassa vaikka lapsesi kanssa kaupsta. Eihän siinä ihmeitä tarvii, viinirypäleitä, keksejä, mansikoita, mehua.... ei mitään monimutkaista tai kallista.

Juu ei eväiden kallista tarvitse olla, mutta se ei olekaan pointti. Jokaiselta kaapista jotain evästarvetta löytyy varmasti . Kyse oli kuitenkin siitä että tämä kummi ( olkoon vaikka serkku, setä tai täti ) oli kysynyt lasta piknikille. Jolloin tosiaan olettaisin minäkin että tämä kummi on ostanut eväät.

Meillä eväiden ei tarvitse kummoisia olla. Hedelmä tai voileipä. Retki ja ulkona syöminen on se paras osa. :)

Jos lapsesi on pahasti allerginen ja on vaikea ottaa huomioon ne kaikki mahdollisuudet aineluetteloissa, niin silloin voisin olettaa sen äidin hankkivan sopivat syömiset tai ilmoittavan ihan tuote tuotteelta, mitä voi ostaa, mutta silloinkin sopisin äidin kanssa. Muuten hankkisin kyllä eväät, jos olisin viemässä piknikille.

no olipa törkäe kummitäti :headwall: hirveän itsekästä ja omahyväistä toimintaa, mutta
näitähän ihmisiä riittä, ikävä kyllä. Mitä piknikille viemistä se sellainen on , ettei ite huolehdi eväitä tuoda mukanansa :'(

TODELLA NOLOA KUMMITÄDILLE meinaan!!

no ei kai siinä sitten, :snotty:

Jos kutsuu muita piknikille, niin kyllä kai silloin ottaa eväätkin? :o Eihän se ole mikään, jos joutuu tuua omat eväät jokainen... :| Tai siitä pitäis edes sopia.

Yhteistyössä