siis ihan järkkyä, miten lapsi voi olla noin allerginen hyttysenpistoille

isoäiti mölykylästä

Aktiivinen jäsen
04.05.2007
26 699
2
36
olen ihmetelly useampana päivänä, että kun poika tulle ulkoa sanomaan, että taas näitä näppyjä tulle. ne on ihan sen näköisiä, kuin jotkut vesikellot, joita tulee esim. kun iho palaa. mutta ei sitä nestettä siellä keskellä. allergialääkkeellä laskevat. no selvisihän se että ei tarvii kuin yksi tai pari hyttystä pistää, niin koko iho nousee ton näköiseksi ja äkkiä. muutamassa minuutissa. eilen meni noin viisi minuuttia, enne kuin päästiin kotiin ja saatiin lääke ja koko poika oli noita rakkuloita täynnä. ei kai sitten auta kuin syöttää nyt säännöllisesti tuota lääkettä

ensimmäiset hyttysenpistoksen ovat ärhäköitä kun ihmisellä ei ole vielä sitä vastinetta niihin! aina kun menee uudelle paikalle siellä on uusi hyttyskanta niin sielläkin tulee isoja patteja aluksi. allergialääkettä vaan naamaa ja rasvaa niihin patteihin.itsekin saan järkyttäviä patteja ja hyttyset aina kiusaa minua. jotkut ihmiset ovat herkempiä hyttysille kuin toiset

Niin tuttua.. Mä reagoin noin ja mun 2v8kk reagoi myös. Ei paljon kiinnosta anopin mökkikutsut. Mielellään pysytään kaupungissa.

Antihistamiinia on pakko ottaa, että pystyisi nukkua edes jonkun tunnin yössä hyttysaikaan, mutta seuraavat kaksi päivää menee ihan tolkku pois-olotilassa. Mä tiuskin, huudan, nukahtelen pystyyn.. Ja silti raavin jalat verille. Antihistamiini ei sovi mulle ollenkaan, tosin ei sovi mitkään muutkaan keskushermostoon vaikuttavat aineet kuten opiaatit tai alkoholi.

Alkuperäinen kirjoittaja HyäkkäysVaunu;24075132:
Meillä on molemmilla tytöillä ja mulla itellä noin herkällään pistoille, ja ilman allergialääkettä niiden aihettamaa "kipua" ja lämpöilyä huudetaan/kärsitään yleensä 3-7 päivää.

En haluu ees aatella mitä esim. ampiaisesta tulis...

Mulle se oli paljon helpompi kokemus kuin yksikään hyttysenpisto! Se ampparinpisto oli kipeä, mutta ihan erilailla kuin hyttysten aiheuttama kutina/kirvely/turvotus/verilleraapimishelvetti..

Niin minä kuin kuopus otamme allergialääkettä ennaltaehkäisevästi silloin on tiedossa, että syödyksi joutuu. Appi vaimoineen piti minua vähän pimahtaneena, kun aamuttaiseen rutiiniin kuului allergialääkkeet (esikoinen syö niitä heinänuhaan). Sen jälkeen hiljenivät, kun kuopus sai ensimmäisen pahan reaktion heidän mökillään ja näkivät mitä se on, kun paikat turpoaa kunnolla yhdestä ainokaisesta hyttysenpistosta (appi näki, että oli hyttynen joka söi silmien väliin, kuten minäkin). Sitä ennen sai kuulla tölväisyjä siitä, että mitä se pieni kutina haittaa, se kuuluu kesään.

Yhteistyössä