Siis mä en tajua näitä huutonet ostajia jotka valittavat siitä kun pyydän 20 senttiä ylimääräistä postituksesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huoh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi te ette sisällytä sitä kirjekuoren hintaa siihen tuotteeseen?

Tosin mä olen tehnyt huutiksessa yli 200 kauppaa, enkä ole IKINÄ joutunut yhtäkään kirjekuorta ostamaan, koska mä kierrätän kaikki kirjekuoret jotka itse saan + teen kirjekuoria vanhoista tapetinjämistä, paperikasseista ja paksummista muovikasseista.

Pahvilaatikoitakaan en ole koskaan postista tai muualtakaan ostanut...aina löytyy joku murolaatikko tms. johon tuotteen saa pakattua.

Mä henkilökohtaisesti en osta tuotteita joissa postarit on ylihinnoiteltu siten että tuote maksaa 1?, postarit 3?, jos todellisuudessa se kulkee 1,60? posteilla. Saman tuotteen saattaisin silti ostaa 2,40? hintaan ja maksaa sitten 1,60? posteja.

Myyjälle lopputulos on sama, mutta mulle ei koska tää on mulle ns. periaatekysymys.

Siksi, koska joku saattaa haluta ostaa tuotteen noudolla ja minusta olisi väärin rahastaa häntä pakkauskuluista!

Ja sekö sitten ei ole vaihtoehto että antaa sitten alennusta itse, omasta vapaasta tahdostaan tuohon vedoten? Tuskin ostaja sitä pahakseen pistää.

Mä tosiaankin pyydän vain todelliset postit...en peri lisää jos olen itse tehnyt virheen ja palautan aina ylimenevän, jos olen ostajan harmiksi perinyt liikaa.

Mun mielestä tää on kaikkein kätevintä näin. Ja kuten jo mainitsin, pakkauskuluja ei juurikaan tule...pakkausteippirulla maksaa 2,40? ja sillä kyllä teippaa aika monta kuorta.

No mut jos myy huutonetissä kerran kahdessa vuodessa jonkun parin euron tuotteen eikä tarvitse pakkausteippiä mihinkään muuhun, niin aika kohtuuton kulu minusta tulee suhteessa sen myydyn tuotteen hintaan. Tossahan jää jo myyjä tappiolle.

Jos ahkerasti ostelisi, niin ehkä sitten noita kuoria ja muuta kertyisikin kotiin niin ettei tarvitsisi ostaa uutta postista, mut en juuri ikinä osta mitään postista eikä mulla ole tiloja säilytellä kauheasti tuontapaista roskaa jota voi mahdollisesti joskus tarvita.

Jos aloittaja on toimituskulut ilmoittanut asianmukaisesti eikä huudon päätyttyä ole alkanut mitään kitisemään, niin haistakoot ne kitisevät ostajat paskan. Itse odotan myyjiltä rehtiä käytöstä, ja jos joihinkin toimituskuluihin/hintoihin en voi suostua, niin silloin en huuda.

Monille huutishuutajille ei ole VIELÄKÄÄN mennyt jakeluun, että toimituskulut EIVÄT ole yhtä kuin Postin hinnaston mukaiset postikulut.

Miksi te ette sisällytä sitä kirjekuoren hintaa siihen tuotteeseen?

Tosin mä olen tehnyt huutiksessa yli 200 kauppaa, enkä ole IKINÄ joutunut yhtäkään kirjekuorta ostamaan, koska mä kierrätän kaikki kirjekuoret jotka itse saan + teen kirjekuoria vanhoista tapetinjämistä, paperikasseista ja paksummista muovikasseista.

Pahvilaatikoitakaan en ole koskaan postista tai muualtakaan ostanut...aina löytyy joku murolaatikko tms. johon tuotteen saa pakattua.

Mä henkilökohtaisesti en osta tuotteita joissa postarit on ylihinnoiteltu siten että tuote maksaa 1?, postarit 3?, jos todellisuudessa se kulkee 1,60? posteilla. Saman tuotteen saattaisin silti ostaa 2,40? hintaan ja maksaa sitten 1,60? posteja.

Myyjälle lopputulos on sama, mutta mulle ei koska tää on mulle ns. periaatekysymys.

Erittäin samaa mieltä, poikkean vaan siinä että oon ostellut noita helpostikuoria kun tulee halvemmaks lähetellä niissä XL-akkainvaatteita tai useampia pikkuvaatteita kerralla. Kierrätän muuten kyllä kaiken pakkausmateriaalin.

Alkuperäinen kirjoittaja satutar:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Laitat sen verran hintaa tuotteelle että saat niillä katettua nuo kirjekuori/bensa/laatikkokulut mahtumaan...
Mä oon viime aikona vaan ottanut ostetut tavarat mukaan ja laittanut kaupassa johonkin kaupan pahvilaatikkoon ne tavarat, aina on joku laatikko Siwasta löytynyt, en todellakaan ala fillarin kyydissä edestakaisin laatikoita kuskaamaan...

Ei tuo ole reilua asiakasta kohtaan, joka tahtoo noutaa tuotteen, jolloin noita pakkaus- ja bensakuluja ei tule. Siksi itse en tee noin.

Juuri näin. Isommat postin laatikotkaan kun ei ole mitään halpoja.

Mä en henkilökohtaisesti ota millään tapaa noita toimituskuluja huomioon koska pyrin nuo paketit laittaa kierrätysperiaatteella. Ja kirjekuoriakin kierrätän jonkin verran.
Multa ei ole vuosiin noudettu mitään, no asun kyllä pienellä paikkakunnalla joten se ehkä vaikuttaa siihen.
Mutta siis jos se 20 senttii on siinä tuotteen hinnassa niin tuskin se nyt on kenellekään kynnyskysymys olla ostamatta tuotetta vaikka sen noutais...

Mulle on tullut monet vaatepaketit muuten ihan pariinkolmeen muovipussiin pakattuina... Ilman laatikkoa.

Kaikkia tuotteita ei pysty kuitenkaan lähettämään muovipussissa, vaan ne on pakko pakata huolella eikä mulla ainakaan ole kotona mitään pahveja tai kuplamuovia tai mitään tarvikkeita, millä ne saisi kasaan...jos noita lähtisin ostamaan, monta euroa siihenkin menisi että eiköhän tule halvemmaksi ja yksinkertaisimmaksi kaikille, että ostan vaan postista kunnon laatikon ja lisään sen postituskuluihin.

No toki sellaiset ymmärretään, joissa ihan oikeasti joutuu kuplamuoveja ostelemaan jne. Mutta kun tätä ylihinnoittelua ja postin uusien laatikoiden ostoa tapahtuu kyllä silloinkin, kun se ei todella olisi tarpeen.

No jos ostan kaupasta muutaman uuden muovikassin pakkaustarvikkeeksi, voinko sen lisätä postareihin? Mulla ei nimittäin ole ollenkaan puhtaita muovikassejakaan kotona, käytän aina kangaskassia kaupassa.

Ei kaikilla ole mitään askartelutarvikearsenaalia kotona, en syö murojakaan joten kaikki elintarvikepakkaukset ovat sentyyppisiä, että likaantuvat sisältä (ei siis semmoisia, missä tuote pussissa pahvikotelossa).

Miksi sä heittäydyt noin hankalaksi :o Toki jos ihan oikeasti ei ole materiaalia kotona niin sen pakkauskuluperinnän ymmärtää, mutta aika helposti sitä ilmaista on saatavalla jos vaan vähääkään sen hankkiminen kiinnostaa.

Mäkin käyn kaupassa kera kangaskassin, mutta kyllä meille silti ilmestyy aika ajoin aina niitä muovipusseja. Esim nyt tilasin tupperilta kamaa ja sieltä tulikin sitten samalla 5 muovipussia niiden kamojen mukana. Jotta kyllä niitä ainakin meille vaan jostain aina tasaseen tahtiin ilmestyy ilman erillistä hankkimista.

Pakata voi myös leipäpussiin...vai ostatko sä leivätkin irtoina kangaskasseihin?

Kaupasta saa pyytämällä pikkulaatikoita...jotta kun laatikkoon pakattavan tavaran myyntiin laitat niin seuraavalla kauppareissulla saat sille halutessasi laatikon...jos vain haluat. Kenkäkaupasta saa kenkälaatikoita maksutta ja alkosta sitten vähän isompia laatikoita. Ja tosiaan, ruokakaupasta sitten vaikka banaanilaatikoita, tai pieniä karkkilaatikoita.

Lahjakassit on käteviä...miellä lapset saavat kaverisynttäreillä aina kasan lahjakasseja joissa lahjat on tuotu. Osa kierrätetään eteenpäin lahjakasseiksi mutta kärsineet menee pakkausmatskuiksi.

Et välttämättä kaikkia tarpeita saa joka kerta kotoota/tutuilta hankittua, mutta aika hyvin niitä kuitenkin saa...ja viittaan tällä tosiaan siihen että itse en ole senttiäkään pakkauskuluista maksanut, ellei teippiä ja kynien mustetta lasketa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:n peesaaja:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
ja minä en ymmärrä niitä, jotka rahastavat postimaksuilla. esim. body tulee 1,10?:lla eikä 2?:lla. Ei siinä, en koskaan huda heiltä vaatetta, joka ei peri oikeita postikuluja vaan toimituskuluja!

Joskus näkee näit 1,10e-->3,40e eli todella suurta ylihinnoittelua kuluissa. Ei tule huudettua, postikuluilla tienaaminen pitäisi kieltää postiltakin

M
inä en ymmärrä, että tuotteen saa jollakin hinnalla noudettuna, mutta jos joutuu postittamaan muutaman euron tavaran, niin pitäisi maksaa vielä kulutkin omasta pussista. Heitän mieluummin nykyään kaiken roskiin.

Miksi ne ylimääräiset kulut ei ole siinä tuotteen hinnassa suoraan?

ja minä en ymmärrä niitä, jotka rahastavat postimaksuilla. esim. body tulee 1,10?:lla eikä 2?:lla. Ei siinä, en koskaan huda heiltä vaatetta, joka ei peri oikeita postikuluja vaan toimituskuluja!

Joskus näkee näit 1,10e-->3,40e eli todella suurta ylihinnoittelua kuluissa. Ei tule huudettua, postikuluilla tienaaminen pitäisi kieltää postiltakin

M
inä en ymmärrä, että tuotteen saa jollakin hinnalla noudettuna, mutta jos joutuu postittamaan muutaman euron tavaran, niin pitäisi maksaa vielä kulutkin omasta pussista. Heitän mieluummin nykyään kaiken roskiin.

Koska niitä ylimääräisiä kuluja tulee vaan huutajalle, joka tahtoo postituksen, ei tuotteen noutavalle huutajalle.

aplla on nyt ihan vaan jankutustauti, ei mitään oikeeta onkelmaa.

Ap asuu maalla omavaraisessa talossa, eikä siellä ole ikinäkoskaan mitään ylimääräistä mihin käärisi kamaa.

Sitä ihmettelen, että mitä hän myy, varmaan oman maan perunaa?

:laugh:

Ja mä olen nyt tässä viimeisen viikona aikana tainnut laitta 4-6 pakettia postiin niin kyllä on joka kerta Siwasta laatikko löytynyt noihin paketteihin, siis jo kerran käytetty laatikko ja teipinkin olen pyytänyt postista...
Kyllä alku viikosta olin K-kaupasta ottamassa laatikoita kotiin, mutta en tosiaan viitsinyt laatikoita ottaa pyörän kyytiin ja sit kohta taas laatikkoa tavaraa täys kuskata postiin.

Kyllä noita pakkausmateriaaleja vaan kummasti kotoa löytyy jos vain vähän viitsii vaivaa nähdä. Ei mullakaan oon liikaa tiloja säilyttää hirmu arsenaalia pakkausmateriaali, muutamat kirjekuoret tuossa hyllyllä on 3 eri kokoa. Pirkka kuoret muuten maksaa alle 1? paketti, isoja kuoria ei oo paketissa kuin 5 mutta ensiapuna menee...

M

Koska niitä ylimääräisiä kuluja tulee vaan huutajalle, joka tahtoo postituksen, ei tuotteen noutavalle huutajalle.

Tää pätee jos on kyse jostain kymmenen euron kuluista mutta ap itkee kahdestakymmenestä sentistä....

hmm.... Aika kamalaa.

M

Koska hinta tuntuu silloin ostajasta halvemmalta. Autoliikeiden ilmoituksissakin on tavallista, että auton hinta on vaikkapa 19900 euroa ja sitten lukee pienellä tekstillä, että toimituskulut 1999 euroa. Huutonetissä myyjä sentään kertoo selkeästi paljonko hän kuluja veloittaa.

Mutta kuinka usein teiltä oikeesti noudetaan niitä tuotteita?

Mulla oli tuossa muutama viikko sitten et toimitan tuotteen paikkaan x, mutta täytyy noutaa bussiasemalta. Yksi huutaja huusi tuolta paikasta x tuotteen mutta halusi tuotteen postitse kuitenkin....

Mulla oli tuossa muutama viikko sitten et toimitan tuotteen paikkaan x, mutta täytyy noutaa bussiasemalta. Yksi huutaja huusi tuolta paikasta x tuotteen mutta halusi tuotteen postitse kuitenkin....

Mä oon myyny paljon sillai "vain nouto" ku en mä esim sitteriä tai posliinia ala lähettämään.

Huutiksen kautta tehdyistä kaupoista tasan kerran on tehty nouto...ja sekin oli jo entuudestaan tuttu, joka poikkesi samalla "kotikrippiskäynnille", eli kävi kaikki meidän pieneksi jääneet lastenvaatteet läpi ja osti niitä sitten samalla ison kassillisen.

Muiden kirppisten kohdalla noutoja on tehty vähän enempi.

mä kierrätän kuoret, siis a4 kokoiset. Kun ne loppuu niin taittelen esim muovipussista kirjekuoren ja lähetän sillä vaatteen.

Kaikki vaatteet, jotka laitan pakettina, postitan pussissa. Ja jos joskus nyt täytyy ostaa yksi 10kpl kirjekuoripaketin, niin en mene konkurssiin. monesta tuotteesta huudetaan enemmän kuin olen "pyytänyt". eiköhän se siinä tasaannu:)

minä en myöskään KOSKAAN huuda sellaisilta tavaraa, jotka perivät ylimääräisiä toimituskuluja. Yhden kerran myyjä yritti, että saisi laittaa tavaran postiin, koska olisi halunnut hiukan lisää rahaa, nimittäin yritti saada toimituskuluja perittyä enemmän kuin mitä pk:t oli. Noudin tuotteen:)

Joo, mä "itken" 20 sentistä, mutta laskeppa mitä se tekee kun paketteja on se 25kpl? Ja monesti muutaman kerran viikossa joutuu käymään postissa. Ehkä sä myyt yhden tuotteen eikä se 20senttiä haittaa mitään, mutta mä en myy.

Joo, mä "itken" 20 sentistä, mutta laskeppa mitä se tekee kun paketteja on se 25kpl? Ja monesti muutaman kerran viikossa joutuu käymään postissa. Ehkä sä myyt yhden tuotteen eikä se 20senttiä haittaa mitään, mutta mä en myy.

Se on ihan sama, onko paketteja 1 vai 25, se on silti 20 snt per paketti. Mä voin nyt mennä ja ostaa 1000 hernettä, ja oioi hinta on kova, mutta per herne se hinta on silti sama.

peri jostakin tuotteesta 2,50? enemmän kuin mitä olisit "oikeasti" perinyt. Sillä saat jo lähetettyä aika monta kirjettä

AP, susta ei tulis hyvää yksityisyrittäjää:)

Tuotteen hintaan pitäisi sisältyä kaikki tuo työ mitä teet tuotteen myymisen hyväksi. Tuotteen hinnan määrittelet sen mukaan, että saat siitä itsellesi työstä korvauksen. Ellet ihan oikeasti tajua sitä, niin olet yksinkertainen.

Rautalangasta: Kahvilassa maksat kahvista 1e, jossa nostat itse tarjottimen kärryyn juotuasi kahvin. Vähän hienommassa, jossa pöytään tarjoilu 2 e. Ihan varmastí kotona keittäisit halvemmat kahvit juu. Ei tuo joka pyytää siitä 2 e, pyydä erikseen siitä hintaan että tuo sen pöytään ja korjaa jälkesi. SE SISÄLTYY TUOTTEEN HINTAAN, eli sen tarjoilin palkka sisältyy jo tuohon kahvikupin hintaan. Comprende?

Alkuperäinen kirjoittaja Kaupankäynnin alkeet:
AP, susta ei tulis hyvää yksityisyrittäjää:)

Tuotteen hintaan pitäisi sisältyä kaikki tuo työ mitä teet tuotteen myymisen hyväksi. Tuotteen hinnan määrittelet sen mukaan, että saat siitä itsellesi työstä korvauksen. Ellet ihan oikeasti tajua sitä, niin olet yksinkertainen.

Rautalangasta: Kahvilassa maksat kahvista 1e, jossa nostat itse tarjottimen kärryyn juotuasi kahvin. Vähän hienommassa, jossa pöytään tarjoilu 2 e. Ihan varmastí kotona keittäisit halvemmat kahvit juu. Ei tuo joka pyytää siitä 2 e, pyydä erikseen siitä hintaan että tuo sen pöytään ja korjaa jälkesi. SE SISÄLTYY TUOTTEEN HINTAAN, eli sen tarjoilin palkka sisältyy jo tuohon kahvikupin hintaan. Comprende?

Kaupankäynnin jatkokurssi: Voit ostaa tavaran kympillä ja myydä sen samaan hintaan eli kmpillä, kolmen euron voitolla, jos ostaja maksaa toimituskuluja viisi euroa ja posti + pakkauskulut ovat kaksi euroa.

Aivan yhtä hyvin se kate voi tulla toimituskuluista. Ihan sama mikä nimi maksulla on, samaa rahaa se on silti.

Enkä minä tajua ihmisiä jotka vinkuu lisää postikuluja 20 SENTIN verran, ihan oikeesti, ymmärrän jos summa olisi 2e tai 20e. mutta 20cnt. toki postikulut/kuljettaminen postiin, muualle/paketointi maksaa ja kulut tottakai yleensä maksaa ostaja, näinhän se menee. Mutta itse jos postitan tuotteen ja huomaan että se maksoikin 15cnt enemmän kuin mitä luulin, en todellakaan ala enää ostajalta vaatimaan pankkisiirtoa noin mitättömän summan edestä.

Yhteistyössä