Siis mä olen niin katkera sille PPSHP:n OYS:n lääkärille joka sanoi sukupuolen ultrassa väärin! :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei tullu eveliinaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei tullu eveliinaa

Vieras
Ymmärrän nyt tosi hyvin niitä lääkäreitä, jotka ei kerro sukupuolta ultrissa. Ei pitäisi kertoa jos on yhtään epävarmuutta! Meille kerrottiin kun odotin kolmatta lasta kahden pojan jälkeen. Ultraaja hymyili leveästi ja kysyi että "teillähän on ennestään 2 poikaa, eikö?" "nyt näkyisi sukupuoli jos tahdotte tietää" ja tahdottiin sitten tietää. Ultraaja sanoi että "tällä kertaa onkin sitten tyttö tulossa" ja hymyili leveästi. Me miehen kanssa yhdyttiin hymyyn. Salaa oltiin toivottu tyttöä. 2 edellistä kertaa ultrassa sanottiinkin sukupuoli oikein: poika, joten uskallettiin luottaa tyttöuutiseen. Salaa oltiin toivottu tyttöä ja nyt uskallettiin toiveemme ja ultraajan uutiset kertoa lähipiirillekin: meille tulee tyttö! Vaatekaappi täyttyi mitä ihanimmista vaaleanpunaisista, liiloista, pitsisistä, röyhelöisistä pikkuneidin vaatteista, niin innoissani olin, samoin lähipiiri. Materiaaliset asiat ei tietenkään ole tärkeintä, pahinta oli henkinen trauma asian suhteen. Rankkaa sanoa näin, mutta kun oli varautunut saamaan tytön kahden pojan jälkeen niin kolmannen pojan syntymä oli järkytys ensialkuun. Sairaalakassissa odotti tyttömäiset kotiutumisvaatteet ja sukulaiset mykistyi ja meni todella vaikeaksi kun soiteltiin pojan syntymän jälkeen. Nyt tietenkin saamme kuunnella "no voi harmi kun tyttö muuttuikin pojaksi" -kommentteja, kun ehdimme jo hehkuttaa miten ihanaa on saada rinsessa taloon! :(

Poika on rakas ja ihana, komea miehenalku, mutta alku pojan syntymän jälkeen meni paljolti suuren hämmennyksen ja pettymyksenkin tunteita sulatellessa.

Ja tämä sattui ihan tänä vuonna 2010!

Kuka lähtee ostamaan 1 ultran perusteella vaatteita yms.?Näitä juttuja kuulee harvasen päivä kun marika onkin muuttunu markoks, joten en mä ainakaa uskalla luottaa ultran tulokseen ennenku samaa on sanonu kaikki jotka sinne on vilkassu ultralla..Harmillistahan tuo on, sitä en kiellä, mutta noita tosiaan sattuu..

Voi jumalista. On sinullakin kuule ongelmat. Kaikki järkevät ihmiset tietävät, että ultran perusteella ei mitään 100% varmuutta voi sanoa yhtään mistään.
Jos olet niin idiootti, että lähdet tuolla tavalla arveltua todennäköisyyttä pitämään totuutena ja vielä huutelemaan sitä kaikille, niin ihan voit omaa tyhmyyttäsi syyttää.

Ja todellakin, miten voi vielä 2010 luvulla löytyä noin typeriä ihmisiä?

Varmasti on ollut jonkun tasoinen pettymys, mutta itse en kyllä luottaisi noihin sukupuoli-arvioihin sokeasti.
Muistan että jo yläasteella opetettiin, etteivät arviot ole satavarmoja ja lähipiirissä oli paljon "yllärivauvoja" kun sukupuoli olikin ihan eri kuin mitä odotettiin. :)
Meille ennustettiin tyttöä enkä edes 37 vkolla kun lääkäri sanoi että "aika varma tyttö tulossa" luottanut siihen 100%, kotiutumisvaatteina ja vauvanvaatteina ylipäätään oli sukupuolineutraalia vaatetusta..

No voi sua parkaa. Kaikki tietää, että ultrassa sanottu sukupuoli ei IKINÄ ole 100% varma. Onhan se todella traumauttavaa saada kolme poikaa. Kokeile, jos ne ottais sinne synnytyslaitokselle takasin sen vauvan, kun kerrot ettei nyt tullut sellanen kun tilattiin.

Oikeesti, nyt tuli poika. Kasva aikuiseksi, aina ei saa kaikkea mitä haluaa.

Yllättävän isoksi jutuksi se sukupuoli tulee kun ajatukseen ehtii tottua vaikkei olisi ollut edes ennakkotoiveita ja vaikka se tullut lapsi on varmasti maailmaakin rikkaampi. Ymmärrän kyllä tuon asian. Sen takia en ole koskaan uskaltanut ottaa selville. Onhan se tosin fakta että tyttölupauksiin ei ikinä kannata luottaa, poikalupauksiin sen sijaan paljon paremmin.

Tyttömäiset kotiitulovaatteet, röyhelöt, vaalpunainen, yöks. Ehkei ollut tarvettakaan tytölle teidä perheessä. Tarviiko niistä tytöistä tehdä aina pumpuliprinsessoja?

Niin...se ultrahan ei ole 100% varma ja kyllä tämän tulisi olla kaikkien tiedossa. Kukaan lääkäri ei voi milloinkaan lyödä päätään pantiksi sen sukupuolen suhteen, mikäli se on vain ultralla todennettu.

Mutta ymmärrän toki sen, että kun sieltä ei olekaan tulossa se sukupuoli, mitä on odotettu pienten lupausten saattelemana, niin onhan se iso pala.

Mä olen 3 tytön äiti, mutta ultrien mukaan meillä pitäisi olla 2 tyttöä ja 1 poika. Mulle itselleni se poikauutinen ultrassa oli pettymys ja sen sulattelu vei aikansa. Mutta kun olin käynyt sen asian läpi, niin löysin siitä monta mukavaakin puolta ja olin asennoitunut siihen, että meille tulee poika. Vaan eipäs tullutkaan. Me tosin saatiin tietää tämä ultrassa, ennen lapsen syntymää, mutta kyllä se silti sulatteluja vaati, sillä olin tehnyt melko kovan työn sen poikasulattelun eteen ja vaikka tietyllä tapaa tässäkin kohtaa tyttöuutinen oli ns. mukavampi niin toisaalta tuntui siltä, että nyt multa oltiin "riistetty" mun poika.

Meillä on mennyt ultrien painoarviotkin ihan mönkään...meillä kun lapset ovat syntyneet lähes kilon kevyempinä, kuin mitä ultra on väittänyt.

Eli ei sitä ultraa kannata kiveen kirjoitettuna totuutena pitää :)

mä en oikein kanssa luota nuihin ultriin,ehkä kun olen kuullut niin paljon just tommosia juttuja. mulla on kyllä joka lapsen kohdalla mennyt ultraajan "arvaus" ihan oikein mutta en ole ultran perusteella uskaltanut kuitenkaan ostella rauhassa poikamaisia tai tyttömäisiä juttuja kun tiedän että varmaa se ei ultralla ole. nyt sit kromosomeista asti katsottu lapsi mahassa niin siihen jo luotankin sitten 100% varmuudella :D

Ymmärrän täysin sinun harmituksesi. Kyllä ultraan pitäisi voida luottaa, jos teille on kuvaamallasi tavalla asia esitetty. Itse kävin kaikissa kolmessa raskaudessa 3D ultrassa ja siinähän sukupuoli voidaan sanoa 100 prsenttisella varmuudella.
Meillä talossa kolme tyttöä.
Nämä jotka ovat ilkeästi sinulle alkuun kommentoineet, ovat kaikki poikien äitejä joista vain tuntuu pahalta se että sinä toivoit tyttöä.

Niin no, eihän perinteisellä ultralla voi satavarmasti sitä sukupuolta nähdä. Meidän esikoinen on poika, ja 20.viikon ultrassa sanottiin, että tulokas voi olla tyttö, mutta varmaksi ei voi sanoa kun kivekset ei ehkä ole vielä laskeutuneet. Esikoisen vehkeetkin näkyi varmasti 37.viikon ultrassa.

[QUOTE="HARMI";22494153]Ymmärrän täysin sinun harmituksesi. Kyllä ultraan pitäisi voida luottaa, jos teille on kuvaamallasi tavalla asia esitetty. Itse kävin kaikissa kolmessa raskaudessa 3D ultrassa ja siinähän sukupuoli voidaan sanoa 100 prsenttisella varmuudella.
Nämä jotka ovat ilkeästi sinulle alkuun kommentoineet, ovat kaikki poikien äitejä joista vain tuntuu pahalta se että sinä toivoit tyttöä.[/QUOTE]

Voi pyhä yksinkertaisuus. Kysy keneltä tahansa ultrausta suorittavalta lääkäriltä, onko hän valmis maksamaan 100 000 euroa, jos hänen "tietonsa" lapsen sukupuolesta ultrauksen perusteella osoittautuu vääräksi. Et kuule taida löytää yhtäkään, joka on valmis itse menemään 100% takuuseen ultrauksesta.
Mitä tulee tuohon jälkimmäiseen huvittavaan kommenttiisii, niin itse en ole vielä niin pojan kuin tytönkään äiti. Ultrauksen mukaan arvellaan, että tulossa on tyttö, mutta en kuule vielä ole rynnännyt kauppaan niitä hörhelöitä ja rusetteja ostelemaan.

Mä kävin ultrassa istukkaseurannassa raskauden aikana yhteensä 8 kertaa. Joka kerta sanottiin että poika näyttäis olevan. Siitä huolimatta otin sairaalaan mukaan neutraalin väriset kotiutumisvaatteet. Ja parin vaaleanpunaista oli ostanut myös tiedosta huolimatta. Esikoinen oli ja sukupuolen suhteen ei mitään odotuksia. Kuten ei seuraavankaan kohdalla (ehkä hieman enemmän toivon poikaa, en välitä noista hörhelöistä). Mutta mä en todellakaan luota tohon ultraan. Tietty vaikka järki sanoo muuta, saattaa sitä siitä huolimatta asennoitua mielessään toisin eli ymmärrän ap:ta tässä suhteessa. Mutta sitä en ymmärrä että vaaleanpunaista hankitaan ultran (etenkään yhden) perusteella..se on kyllä omaa ajattelemattomuutta.

Voi pyhä yksinkertaisuus. Kysy keneltä tahansa ultrausta suorittavalta lääkäriltä, onko hän valmis maksamaan 100 000 euroa, jos hänen "tietonsa" lapsen sukupuolesta ultrauksen perusteella osoittautuu vääräksi. Et kuule taida löytää yhtäkään, joka on valmis itse menemään 100% takuuseen ultrauksesta.
Mitä tulee tuohon jälkimmäiseen huvittavaan kommenttiisii, niin itse en ole vielä niin pojan kuin tytönkään äiti. Ultrauksen mukaan arvellaan, että tulossa on tyttö, mutta en kuule vielä ole rynnännyt kauppaan niitä hörhelöitä ja rusetteja ostelemaan.

yksinkertainen olet sinä!!! mene ja googleta bruno cacciatore 3d-ultra ja lääkäriasema femeda. ihan tasan satavarmana saa tiedon lapsen sukupuolesta!!! Ko lääkäri itse meille ultratessa sanoi että tyttö tulee sata prosenttisella varmuudella.

Miten vanha vauvasi on nyt? Olisiko jo aika päästä katkeruudesta? En osaa oikein suhtautua "ongelmaasi". Vähän aikaa voi ehkä nikotella tommosen tapauksen jälkeen, mutta ei kovin kauaa.

Ja sille, joka väitti ilkeästi vastanneiden olevan poikien äitejä, jotka ei oo saaneet tyttöä... Hoh-hoijaa! Meillä on kaksi poikaa ja jos tulisi kolmas, kolmas poika olisi ihana lisäys sarjaan. Mutta tyttö myös kävisi!

[QUOTE="HARMI";22494197]yksinkertainen olet sinä!!! mene ja googleta bruno cacciatore 3d-ultra ja lääkäriasema femeda. ihan tasan satavarmana saa tiedon lapsen sukupuolesta!!! Ko lääkäri itse meille ultratessa sanoi että tyttö tulee sata prosenttisella varmuudella.[/QUOTE]

Tässä puhutaan normaali-ultrasta. Opettele lukemaan.

Njaa, sulla on nyt sitten kaks vaihtoehtoa. Lopeta valitus ja jatka elämääsi jonka elät vain kerran! Montako päivää elämästä kannattaa tuhlata katkeruudelle. Sulla on kuitenkin kolme tervettä lasta!

Kukaan teistä ei näköjään osaa lukea. Ap kirjoittaa, että on katkera ultralupauksesta joka meni pieleen. Kirjoittaa kuitenkin että vauva on rakas ja suloinen. Tottakai hän rakastaa lastaan ja on lapsestaan onnellinen!! Äidillä on silti täysi oikeus olla pettynyt siihen ettei ultran veikkaus tytöstä perheeeseen toteutunut.

[QUOTE="HARMI";22494153]Ymmärrän täysin sinun harmituksesi. Kyllä ultraan pitäisi voida luottaa, jos teille on kuvaamallasi tavalla asia esitetty. Itse kävin kaikissa kolmessa raskaudessa 3D ultrassa ja siinähän sukupuoli voidaan sanoa 100 prsenttisella varmuudella.
Nämä jotka ovat ilkeästi sinulle alkuun kommentoineet, ovat kaikki poikien äitejä joista vain tuntuu pahalta se että sinä toivoit tyttöä.[/QUOTE]

Pakko kommentoida nyt tuon viimeisen lauseen vuoksi, kun pistää niin kovasti silmään. En tiedä onko tarkoituksella kirjoitettu tässä muodossa, jolloin saa käsityksen, että poikien äidit olisivat katkeria/kateellisia/pahoillaan, kun perheessä ei ole tyttölapsia. Voi olla, että olen ymmärtänyt väärinkin tuon lauseen tarkoituksen...

MUTTA. En ymmärrä mitä merkitystä nykymaailmassa on syntyvän lapsen sukupuolella, kun ylipäätään tulisi olla onnellinen siitä syntyneensä lapsesta. Ihmisten tulisi nykymaailmassa olla ihmisinä tasa-arvoisia ja tasavertaisia sukupuoleen katsomatta. Yhtä rakastettuja ja yhtä toivottuja. Etenkin täällä teollisuusmaissa/hyvinvointivaltioissa joissa lasten enää harvoin (tuskin koskaan?) tarvitsee elättää ikääntyneitä vanhempiaan. Muualla maailmassa asiat ovat niin kovin paljon toisin....valitettavasti.
Itselläni on poikia, jotka ovat kovin rakkaita. Jos perheenlisäystä vielä tulisi, niin olisin onnellinen niin pojasta kuin tytöstäkin!

kolme tyttöä :x

[QUOTE="HARMI";22494238]Kukaan teistä ei näköjään osaa lukea. Ap kirjoittaa, että on katkera ultralupauksesta joka meni pieleen. Kirjoittaa kuitenkin että vauva on rakas ja suloinen. Tottakai hän rakastaa lastaan ja on lapsestaan onnellinen!! Äidillä on silti täysi oikeus olla pettynyt siihen ettei ultran veikkaus tytöstä perheeeseen toteutunut.[/QUOTE]

Kyllähän sitä jokaisella äidillä on oikeus olla pettynyt lapseensa. Ei sitä kukaan kiellä. Mutta jokainen järkevä ihminen tajuaa, että ko. äiti on itse aiheuttanut pettymyksensä, uskomalla todeksi jotain, joka ei vielä ole varmaa. Eli pettymys on täysin tämän äidin typeryyden ja liian innokkuudeen syytä, eli oikeastaan hänen on turha huudella pettymystään kun pitäisi mielummin sättiä omaa typeryyttään, että "voi vitsi kun pitikin olla niin tyhmä, että luulottelin varmaksi jotain, mitä vasta arvailtiin."

en olisi koskaan voinut luottaa 100-prosenttisesti tuollaiseen tietoon. menen päivän kerrallaa ja uskon kun näen. en muutenkaan ostanut mitään vaatteita kummallekaan, sainhan esikoiselle äitiyspakkauksen ja serkkujen vanhoja vaatteita.

Yhteistyössä