siis mihin voi kadota ihmisen vastustuskyky??? *´hieman´nakertaa*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Naurukohtaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Naurukohtaus

Aktiivinen jäsen
04.07.2006
3 625
0
36
|O :snotty: Viimesen kuukauden aikana ei oo päiväkään ollu etteikö olis jotain vaivaa ollut |O |O Saatana että rupee ihan tosissan ottaa aivoon tällanen!!!Eka kuumeilua ja pientä nuhaa,sitten kaikkien aikojen korvatulehdus ja 40 asteen kuume ja nyt taas kurkku kipee ja nenä vuotaa |O Siis wtf???? Mä olen joka päivä viimeset 4 vuotta syönyt maitohappobakteereja ja vitamiineja ja ruokavalio on muutenkin suht kohillaan.Aikaisempina vuosina ei ole tullut mitään mistään tai korkeintaan vähän räkä poskella jos sitäkään.Nyt tuntuu että jos jollain on 1km säteellä nuhaa niin se on samantein mulla :/ Kyllä vituttaa suoraan sanottuna tällanen.Anteeksi painokelvoton tekstini.

Aamun uutisissa oli että D-vitskun puute alentaa vastustuskykyä. Sitä ei ole vielä tutkittu pitääkö lisä saada ravinnosta vai mistä, ja lisäks tutkimusten mukaan D2 ei ole jotenkin yhtä hyvää kuin D3. Uutinen siis ylen sivuilta ja toi D2-juttu oli taannoin aamulehdessä.

No juu. Mulla oli tossa 10 vuoden jakso, etten sairastanut mitään tartuntatautia. Yks kaks niks naks rupes sitten tulee kaikki. Joka hiton vuosi, joka kevät sama rumba..vatsatautia sairastastan paraikaa.

Mulla on yksi ystävä joka sairastaa ihan koko ajan. Valehtematta ollut kipeä viimeiset kaksi vuotta. Suosittelin jo hiv-testiin menoa, ei ole ihan normaalia tuollainen :/

Meidän perheessä ja mulla ihan sama stoori:( Nyt tuli vielä bonuksena ihan helv...... silmien kirvely!
Ihan ku joku ois happoo kaatanu silmiin...on ihan turvonneet myös:( Mä en jaksa kohta enää....jos oisin töissä ekä lasten kanssa kotona ni oisin varmaan jo saanu potkut!En oo koskaan ollu näin paljon kipee ennen kun lapset syntyi:(

mun mielestä on kohtuutonta pelotella hiv:llä. mun kaverilla oli ollut keuhkokuume joka alensi vastustuskyvyn nollaan ja oli sen jälkeen 3kk pelkästään kipeä. kaikki maailman räkätaudin ym. lääkäri antoi 2 viikon kotikuurin ettei saa olla missään ihmisten ilmoilla, kunnes on ihan terve ja vastuskyky saa nousta taas normaaliin lukemiin. eipä sittemmin ole ollut kipeä.

No, tässä mun kaverin tapauksessa luulen kyllä että enempi psyykkinen juttu kyseessä.. Tarkkailee itseään jatkuvasti eri tavoin. Ja kätevä tekosyy vetäytyä elämästä sivuun.

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
No, tässä mun kaverin tapauksessa luulen kyllä että enempi psyykkinen juttu kyseessä.. Tarkkailee itseään jatkuvasti eri tavoin. Ja kätevä tekosyy vetäytyä elämästä sivuun.

se on ihan totta. jollain, kuten mulla mieli ja keho on todella tiukkaa kiedoksissa toisiinsa. mun ei tartte ku ajatella rytmihäiriötä, ni johan mulla sellasia on. syön tähän lääkkeitä joten olo on hyvä. :)

:hug: Paranemista!

Omalta osalta olen pikkuhiljaa (vihdoinkin!) paranemassa.
Aiemmin olin aina" terve, nyt on ollu viimesen reilun vuoden aikana koko ajan jotain. (kesälllä olin teveenä yli 2kk). Angiina neljästi, korvatulehdusta, keuhkokuume, tavallista flunssaa jne. :/

stressi ja liian vähät yöunet tis tehdä sen että mun vastustuskyky ei koskaan kerenny "kasvaa" kuntoon. Mitä enemmin sairastin, sitä enemmän jäin jälkeen koulussa & töissä, sitä kun yritin kirin sitten välissä niin johan olin kipeenä taas.

Vaikken mikään lääkäri olekkaan niin suosittelen nukkumista. Terveellinen ruoka ja ulkoilukin tekee hyvää.

Yhteistyössä