Siis mikä ihme mun hiuksia vaivaa, kun ne on koko ajan ihan rasvaiset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja umbrella-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

umbrella-

Aktiivinen jäsen
01.03.2006
8 489
1
36
Uskomatonta, mä oon eilen pessyt hiukset ja ne näyttää ny siltä kuin ei olis ikinä pesty... rasvaisina valuvat pitkin päätä :x

Ei ne ennen kyllä pesua joka päivä vaatineet... Ne on viel sen verran pitkätkin et kuivumiseen menee yli 2 tuntia ellei sitten föönin kanss kuivata ja siihen mulla ei kyllä riitä aikaa, varsinkaan jos nyt täytyy joka päivä niitä pestä, kohta varmaan viel aamuin ja illoinkin.

Hirvee miten voi alle vuorokaudessa tulla näin järkyn p**kasen näköisiksi.

En tiedä meneekö nyt arvaus ihan hakoteille... Mutta jostain olen lukenut, että jotkut kokevat yhdeksi varhaisista raskausoireista juuri sen että hiukset rasvoittuvat helposti. Itse en ole kyllä sellaista oiretta huomannut raskaana ollessa =)

Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
Alkuperäinen kirjoittaja IceRoyal:
Se vakio,peset liian usein! :hug:

Pitäisköhän nyt sitten vaan olla pesemättä, paraniskohan tää ongelma sillä? Pipo päähän vaan jos tulee vaikka vieraita :D

Pitäis ehdottomasti!=) Kyllä se on auttanut joillakin jos oikeesti syy on siinä et pesee liikaa!!
Pieni paussi siihen pesurumbaan niin jos se auttais. :hug: tai sit jos olet shampoota vaihtanut ja se ei tehoa sun hiukseen hyvin niin palaa entiseen.

Mä pesen joka aamu. Pestävä on, illallakaan ei voi pestä kun yön aikana menee rasvaiseksi. Enkä usko tuohon tottumiskysymykseen. Toisilla vaan on rasvasempi päänahka. :/ Kokeillut oon harventaa, ei auta. Ja harvoin tota voi yrittääkään jos töihin vaikka tarttee mennä.

Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Hormoni kierukka? Onko sulla?

On! Voisko se tosiaan aiheuttaa?!
Ainakin mun mielialaan on vaikuttanut epäsuotuisalla tavalla :/

Mulla on aina enne ollut todella kuiva hiuspohja, mutta kierukan kanssa se ihan valuu rasvaa :/ Atooppinen ihokin on muuttunut niin, että naamasta pukkaa finniä ku ois vielä sweet 16 :xmas:

Rasvoittuva päänahka on hyvä pestä päivittäin miedolla erikoissampoolla, sillä se on erityisen altis tulehduksille.

Suurimalla osalla ihmisistä rasvoittuminen on normaalia, mutta joidenkin päänahka tuottaa talia kiihtyneessä tahdissa. Päänahka on rasvoittuva, jos hiukset ovat jo pesun jälkeisenä päivänä niin rasvaiset, että ne ovat jakautuneet osioille ja näyttävät kiiltävän kosteilta.

Kampaajalta saatavat rasvaisen päänahan hoitoon tarkoitetut erikoistuotteet ja liikkeessä tehtävä päänahan kuorinta voivat rauhoittaa tilannetta. Mutta vaikeimmissa tapauksissa kyse voi olla taliköhnästä, eli seborroisesta ekseemasta eli talivuodosta, joka saadaan hallintaan vain lääkärin hoidolla. Tästä linkistä saat tarkempaa tietoa kyseisestä ihottumasta. Linkki:www.tohtori.fi/ihotautilääkäri/83.html

Hiusten päivittäinen pesu on turvallista ja terveellistä. Jos omaa helposti rasvoittuvat hiukset, on ihan hyvä pestä hiukset päivittäin, tosin hellävaraisilla shampoilla.

Mun täytyy pestä joka päivä rasvoittuva päänahkani.

Pisimpään pysyy puhtaana Frantsilan yrttishampoolla normaaleille hiuksille (myydään mm. Sokos ja Frantsilan nettisivuilla).

Rasvoittuvalle tukalle tarkoitetut aineet (olen kokeillut varmaan 30 eri merkkiä) vain pahensi tilannetta ja talituotanto kiihtyi entisestään.

Yhteistyössä